۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۹
شیراز به استقبال نوروز می‌رود

«خبرجنوب» نوشت: در صورت تصویب شورای شهر، شهرداری شیراز سال آینده باید 5 درصد از امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود را تنها از مراکز علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان درون استان تهیه کند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در بیست و چهارمین جلسه این کمیسیون در منطقه 5 شهرداری شیراز با بیان این مطلب گفت: یکی از مواردی که در دستور کار شورای جدید قرار گرفته بحث حمایت از مراکز علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان است که در این زمینه پیشنهاد میشود 5 درصد خریدهای شهرداری شیراز از این مراکز صورت گیرد و برای افزایش کیفیت خدمات آنها طی قراردادهایی اقدامات و پروژههای خدماتی شهرداری نیز به این شرکت ها واگذار شود، البته اجرای این پیشنهاد منوط به تصویب نهایی شورای شهر است.

در ادامه اعضای کمیسیون با این دستور جلسه موافقت کردند و قرار شد این دستور جلسه برای تصویب نهایی به جلسه علنی شورا ارایه شود.

علی ناصری با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز گفت: یکی از اقداماتی که امسال انجام میشود پاکسازی ورودیهای شهر از فاصله 10 کیلومتری منتهی به شهر است.

وی با اشاره به ساماندهی غرفههای فروش ماهی گلی و سفره هفت سین اظهارداشت: علاوه بر این، امسال در 37 بازارچه شهرداری نیز عرضه میوه شب عید انجام میشود و دکه های مطبوعاتی سطح شهر نیز زیباسازی و رنگ آمیزی خواهد شد. سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز در تمامی ورودیهای شهر پروژه های خوبی را اجرا می کنند از جمله ورودی بولوار مدرس که ورودی شرق شیراز و مجاور فرودگاه است و فعالیتهای خوبی در حوزه زیباسازی آن در حال انجام است.

ناصری ادامه داد: از دیگر اقدامات ما سامان بخشی و تجدید بنرها و تابلوهای مربوط به تصاویر شهداست و علاوه بر تعویض تابلوهای قدیم مربوط به تصاویر شهدا با تابلوها و بنرهای جدید آنها و اصلاح برخی خرابیها، در ورودی 15 تا 17 محله شهر نیز تابلوهای تصاویر دسته جمعی شهدای محلات را نصب خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از مواردی که باید در ایام نوروز به آن توجه کنیم این است که مسافران تنها شیراز را محلی برای عبور ندیده و حداقل چند روز را در شهر ما حضور داشته باشند، به همین منظور نیز علاوه بر ایجاد ایستگاههای راهنما و خوشامدگویی در 4 ورودی شهر تلاش داریم تا مسافرین در مهمانپذیرها و هتل های ما اقامت داشته باشند.

ناصری اضافه کرد: امسال علاوه بر 2 کمپ نوروزی باغ جنت و زیباشهر، 12 سالن سرپوشیده شهرداری، 7 سالن تربیت بدنی و 42 حسینیه نیز برای اسکان مسافرین در نظر گرفته شده و در کنار آن از برپایی چادرهای مسافرتی در نقاط مختلف شهر نیز جلوگیری میشود همچنین در نظر داریم از توان نمایشگاه بین المللی شیراز هم استفاده کنیم.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: در خصوص جمع آوری معتادان و متکدیان نیز تلاش داریم تا در کنار محل نگهداری معتادان و متکدیان، یک محل نیز در محل کمپ نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی در دهکده سلامی برای نگهداری زنان معتاد و متکدی ایجاد کنیم تا آنها را نیز ساماندهی کنیم اما برای این کار 11 ارگان مختلف باید با هم همکاری کنند.

ناصری در ادامه با اشاره به تفاهم شورا و شهرداری با یک سرمایه گذار گفت: یکی از اهداف اصلی شورای شهر حمایت از سرمایهگذاران است که در این ارتباط هفته گذشته با یک سرمایهگذار بزرگ در شورای شهر به توافق رسیدیم که وی قصد دارد 500 میلیارد تومان در شیراز سرمایه گذاری کند البته این رقم تا 1500 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است که اگر بتوانیم با این سرمایه گذار تفاهم نامه منعقد کنیم بر روی آن در بودجه سال آینده حساب ویژه ای کرده ایم.

وی افزود: طبق مصوبه شورا پس از امضای تفاهم نامه، سرمایه گذار ظرف مدت 48 تا 72 ساعت باید این وجه را به شهرداری واگذار کند و این حرکت نشان از آمادگی شورا و شهرداری شیراز برای حضور سرمایه گذاران دارد و ما از آنها حمایت میکنیم. امیدواریم با این فعالیتها به سمت رونق کسب و کار شهر برویم.

سیروس پاک فطرت، عضو دیگر شورای شهر شیراز هم با اشاره به استفاده از ظرفیت پارکینگ ادارات و مدارس در ایام نوروز گفت: به عنوان رییس هیات ورزشهای همگانی اعلام آمادگی میکنم که برای اولین بار ما میتوانیم در ایام تعطیلات هر روز صبح برنامه ورزش همگانی را در کمپ های نوروزی اجرا کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =