مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۱ هزار و ۴۱۵ نفر طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

یه گزارش خبرآنلاین، حسین خوش آیند اظهار داشت: ضرورت‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی، نظام آموزش برای ایجاد مهارت‌های لازم سرمایه انسانی است و در این میان آموزش‌های فنی و حرفه ای تلفیقی است از علم، فن و هنر و نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا نموده و مضمونی توسعه ای دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه‌های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال دارد.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها هم مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارت‌های عمومی بازار کار را فراهم می‌سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می‌شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: این نوع آموزشها به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری بالاخص بیکاری ساختاری که ناشی از تغییرات در اقتصاد جهانی است، نگریسته می‌شود.

خوش آیند ادامه داد: در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای کاهش زمان بیکاری جویندگان کار و کمک به اشتغال جویندگان کار همچنین تثبیت اشتغال شاغلین طی شش ماهه اول سال جاری ۱۱ هزار و ۴۱۵، نفر دوره معادل یک میلیون و ۸۶۴ هزار و ۵۲۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای را در بخش‌های مختلف اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه از میزان آموزش‌های اجرا شده چهار هزار و ۹۰۵ نفر دوره در بخش ثابت بوده است، گفت: ۷۷۴ نفر دوره برای زندانیان،۱۱۲ نفر دوره جهت سربازان پادگان‌ها، دو هزار و ۳۶۰ نفر در بخش روستایی و عشایری بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین دو هزار و ۷۸ نفر در بخش سیار روستایی و ۵۴۸ نفر دوره برای ارتقاء مهارت دانشجویان آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

وی بیان داشت: در بخش ارتقاء مهارت شاغلین نیز ۶۳۸ نفر دوره آموزش برای شاغلین در صنوف و کارخانجات اجرایی شده است.

خوش آیند با اشاره به شعار سال گفت: تمام تلاش خود را جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال بکار بسته‌ایم و در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در شش ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۸ درصدی عملکرد آموزشی بوده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر افزایش عملکرد با ارتقاء بهره وری در سالجاری شاهد کاهش هزینه‌ها بوده‌ایم بگونه ای که هزینه اجرای آموزش از هر نفر ساعت ۱۸ هزار ریال در سال ۹۲ به ۱۰ هزار و ۳۴ ریال کاهش یافته و این موضوع صرفه جویی ۲۰ میلیارد ریالی را فراهم آورده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =