خودروسازان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تلاش می‌کنند؛ اما این‌بار تلاش‌ آنها به دنیای بازی‌های کودکانه نیز کشیده شده است. ای‌ترون سی ساخته جدید آئودی، یک خودروی پدالی الکتریکی برای کودکان است!

محبوبه عمیدی: زمانی که انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط سیستم حمل‌و‌نقل شهری را نظر در بگیریم، آلایندگی اتومبیل‌های پدالی کودکان کاملا قابل‌اغماض خواهد بود! با این حال آئودی تلاش کرده با تولید نمونه مفهومی ای‌ترون C راه برای استفاده از خودروهای سبز در زمین‌های بازی کودکان نیز هموار کند.

آئودی ای‌ترون سی

به گزارش گیزمگ، برای این آئودی کوچک که به زودی در شصت و دومین نمایشگاه بین‌المللی اسباب‌بازی در نورنبرگ به نمایش درخواهد آمد، یک پیشرانه الکتریکی پیش‌بینی شده که می‌تواند سرعت حرکت خودرو را به 30 کیلومتربرساعت برساند.

آئودی ای‌ترون سی

این پیشرانه الکتریکی که چرخ‌های عقب خودرو را به حرکت در خواهد آورد، از یک باتری یون لیتیوم‌ نیرو می‌گیرد. این باتری که می‌تواند نیرویی معادل 1.5 اسب بخار و گشتاور نیروی 40 نیوتن‌متر را برای خودرو تأمین کند، توسط جریان الکتریکی 230 ولتی و ظرف مدت 2 ساعت شارژ خواهد شد. با استفاده از نیروی این باتری می‌توان در مدتی کوتاه گشتاور نیرو را به 60 نیوتن متر نیز رساند.

آئودی ای‌ترون سی

بدنه این خودرو از آلومینوم و موادی شبه‌کربنی ساخته شده که برای کودکان و بزرگسالانی که حداکثر 1 متر و 80 سانتیمتر قد دارند، مناسب است. البته این نمونه مفهومی در مقیاس 2 برابر و به طول 2.32 متر و عرض 97 سانتیمتر ساخته شده است.

آئودی ای‌ترون سی

بسته به سرعت خودرو با هر بار شارژ کودک می‌تواند مسافتی حدود 25 کیلومتر را طی کند. برای این آئودی کودکانه دنده عقب نیز در نظر گرفته شده است.

50173

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =