مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 8 آذر 1390

دستگیری سارقان نقابدار در 3 عملیات پلیسی

روزنامه جام‌جم نوشت: 5سارق نقابدار که در پی سرقت از 5 مغازه یک مرکز تجاری در سر آسیاب شهرستان ملارد تحت تعقیب پلیس بودند، طی 3 عملیات جداگانه پلیسی در شهرستان شهریار و ملارد دستگیر شدند. رسیدگی به این پرونده نیمه شب شنبه همین هفته در پی وقوع سرقت از 5 مغازه یک مرکز تجاری در بلوار رسول اکرم (ص) در منطقه سر آسیاب ملارد در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. ماموران عازم محل حادثه شده و مشاهده کردند، اموال 3 مغازه فروش تلفن همراه، یک طلافروشی و یک مغازه فروش لوازم آرایشی در طبقه اول مجتمع سرقت شده است. سارقان نیز که 5 مرد نقابدار بوده‌اند، دست و پای نگهبان آنجا را بسته و از نرده پله‌های طبقه سوم آویزان کرده و متواری شده‌اند. به این ترتیب، تحقیقات پلیسی در این ارتباط آغاز شد.

در تحقیق از صاحبان مغازه‌های مجاور و 5 مرد مالباخته معلوم شد، چند روز پیش از وقوع سرقت 2 مرد به عنوان مشتری وارد مغازه‌هایشان شده و درباره قیمت و نمونه‌های کالاها سوال کرده‌اند. در ضمن 2 مرد غریبه عصر روز حادثه هنگام پرسه زدن مقابل مرکز تجاری ـ محل حادثه ـ دیده شده و گمان می‌کنند آنها در سرقت نقش داشته‌اند. با اطلاعات به دست آمده،چهره نگاری رایانه‌ای از این دو مرد انجام و خانه آنها نیز شناسایی شد. به این ترتیب ماموران با محاصره آنجا، آنها را پیش از خروج از محل روز دوشنبه ـ30 آبان ماه ـ دستگیر کردند. متهمان در بازجویی به سرقت از مغازه‌های مالباخته‌ها با همدستی 3 متهم فراری دیگر اعتراف کردند.
یکی از متهمان - که سرکرده باند بود - به پلیس گفت: عصر روز حادثه خود را به پشت بام محل حادثه رسانده و پنهان شدیم. 2 نفر از همدستانم نیز خود را به انباری طبقه زیر همکف رسانده و پنهان شدند. وقتی نگهبان از راه پله‌ها به سمت اتاقک سرایداری می‌رفت متوجه حضور همدستان نقابدارم شد و آنها با هم درگیر شدند که در این هنگام همگی به سوی نگهبان حمله کردیم و با چاقو و قمه او را به شدت کتک زده و با پاشیدن افشانه به صورتش، او را بی‌هوش کردیم. آن‌گاه مرد نگهبان را به طبقه سوم مجتمع تجاری بردیم و با دست و پای بسته با چسب از نرده پله‌های آنجا آویزان کردیم و با شکستن شیشه 5 مغازه در طبقه اول، طلا، پول و گوشی تلفن همراه را سرقت کردیم. در پی اعتراف متهم، همدستش نیز گفته‌های او را تایید کرد.

در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت، ماموران 2 عضو دیگر این باند را در یکی از محله‌های شهرستان شهریار و آخرین عضو فراری باند را روز گذشته در شهرستان ملارد دستگیر کردند. این سه متهم نیز با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به همدستی در سرقت از مرکز تجاری اعتراف کردند. 

 

تایید حکم قطع دست سارق قنادی در دادگاه تجدیدنظر

روزنامه خراسان نوشت: ماموران که در حال گشت زنی در حوالی خیابان قزوین بودند به راننده یک دستگاه خودروی زانتیا مشکوک شدند و از او خواستند مدارک خودرواش را ارائه کند. از سویی ماموران در بازرسی از این خودرو مبلغ 900 هزار تومان وجه نقد، 3 جفت دستکش، یک سنگ فرز، مقداری ابزارآلات و یک جعبه شکلات کشف کردند و همین موضوع ظن آنان را نسبت به این جوان تقویت کرد. در شرایطی که ماموران در حال بازرسی خودرو بودند راننده با پاشیدن گاز اشک آور به سوی آن ها تلاش کرد فرار کند اما این کار ثمری نداشت و عاقبت دستگیر شد.
بازجویی از این مرد نشان داد او دقایقی پیش از دستگیری، با همدستی دو نفر دیگر به یک قنادی دستبرد زده است. اعترافات یاشار پرونده را وارد مرحله تازه ای کرد و ماموران را برای کشف زوایای پنهان این ماجرا به تکاپو انداخت. زمانی که ماموران به قنادی رفتند با قفل های شکسته و دو کارگر قنادی که دست و پایشان طناب پیچ شده بود رو به رو شدند. اظهارات کارگران حاکی از آن بود که یاشار و دو همدستش آن ها را غافلگیر و با تخریب گاوصندوق مغازه، پول های داخلش را سرقت کرده اند.
متهم که با سر شیشه اتاق معاون کلانتری را شکسته بود و قصد داشت خودزنی کند وقتی در برابر اظهارات کارگرهای قنادی قرار گرفت اتهامش را پذیرفت و گفت: «من و همدستانم می دانستیم شب ها دو کارگر در قنادی می خوابند اما در بخش اصلی قنادی قفل است. به همین دلیل تجهیزات لازم از جمله سنگ فرز تهیه کردیم تا پس از ورود بتوانیم به گاوصندوق برسیم. در مرحله اول نقشه مان با تهدید چاقو دو کارگر را مجبور به سکوت کردیم و سپس قفل ها را تخریب کردیم و سراغ گاوصندوق رفتیم و آن را نیز تخریب کردیم اما فقط 3 میلیون و 900 هزارتومان پول داخل آن بود. چون در قنادی چند دوربین مداربسته وجود داشت قبل از فرار دوربین ها را نیز تخریب کردیم و من از دو همدستم جدا شدم.»
در همین حال بررسی سوابق یاشار نشان می داد او پیش از این نیز به اتهام سرقت دستگیر شده است. از این رو به دستور پیرگزی، بازپرس شعبه 9 دادسرای ناحیه 27 وی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت تا درباره دیگر جرایم احتمالی اش تحقیق شود. در این میان تلاش های ماموران برای دستگیری دو متهم فراری به نتیجه ای نرسید و این پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.
در جلسه محاکمه که به ریاست قاضی محمدرضا گیوکی برگزار شد، متهم بار دیگر آن چه را که در جریان سرقت از قنادی رخ داده بود شرح داد و گفت شب حادثه برای داشتن جسارت بیشتر قرص روان گردان مصرف کرده بودم. در پایان رسیدگی به این پرونده با توجه به این که متهم در سرقت از قنادی با شکستن در و قفل گاوصندوق هتک حرز کرده و عمل وی از مصادیق سرقت حدی بود، قاضی وی را با استناد به مواد 198 تا 201 قانون مجازات اسلامی و آیه «السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما...» به قطع دست محکوم کرد. این حکم با اعتراض متهم رو به رو و برای فرجام خواهی به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد اما زرگر، رئیس شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر با بررسی محتویات پرونده و با توجه به اعترافات متهم، بر این حکم صحه گذاشت و پرونده را برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاد. بنابراین به زودی طی تشریفات قانونی دست متهم قطع خواهد شد.

 

کلاهبرداری از طریق دوستی اینترنتی با 3000 نفر

روزنامه خراسان نوشت: مأموران پلیس فتا یک کلاهبردار اینترنتی را که در فضای مجازی با 3000 نفر دوست شده بود و با بهانه های مختلف از بسیاری از این افراد کلاهبرداری کرده بود دستگیر کردند.
فردی با مراجعه به پلیس تولید و تبادل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با تسلیم شکوائیه ای اعلام کرد که یک نفر پس از آشنایی با وی در محیط اینترنت، مبالغی را به بهانه های مختلف از او اخذ کرده است. در پی این موضوع به دستور سرهنگ پارسافر رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان اکیپی مأمور بررسی و تحقیق درباره این ماجرا شد. کارآگاهان پلیس پس از جست وجوهای فنی در محیط اینترنت متهم کلاهبردار را شناسایی کردند و سپس با شگردهای پلیسی پس از کشف محل فعالیت این فرد وی را در شرکتی که مشغول به کار بود دستگیر کردند و او را مورد بازجویی های فنی و پلیسی قرار دادند. نتیجه بازجویی ها مشخص کرد که متهم مذکور با استفاده از سیستم های رایانه و اینترنت شرکتی که در آن کار می کرده به گشت و گذار در فضای مجازی پرداخته و آن گاه با ورود به سایت های مختلف اقدام به دوست یابی اینترنتی می کرده است. این متهم توانسته بود با استفاده از نام جعلی با بیش از 3000 نفر دوست شود و از بعضی از آن ها تقاضای کارت شارژ و پول به عنوان قرض کند، همچنین وی از برخی افرادی که با آن ها طرح دوستی ریخته بود، مبالغی را کلاهبرداری کرده بود.  

 

رمال عرب مردم را سرکیسه می‌کرد

روزنامه جام‌جم نوشت: تبعه یک کشور عربی که با رمالی، از مردم شهرستان خرمشهر کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. رسیدگی به این پرونده روزهای پایانی آبان امسال در پی شکایت زنی در ارتباط با کلاهبرداری یک مرد رمال، در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر قرار گرفت. زن شاکی به پلیس گفت: چند سال از زندگی مشترک من و شوهرم می‌گذشت، اما صاحب فرزند نمی‌شدیم تا این که به پیشنهاد یکی از دوستانم به دیدن مرد رمالی به یکی از مهمانپذیرهای شهر رفتم. مرد رمال که عرب‌زبان بود، ادعا کرد به دعوت چند رمال، برای آموزش و فروش نسخه دعا و طلسم خوشبختی به آنها به ایران آمده است. مرد رمال در قبال مهره‌ها و نسخه‌های خوشبختی، چند عدد النگو و یک میلیون تومان از من پول گرفت اما نسخه‌هایش نتیجه‌ای نداشت. تا این که با مراجعه به مهمانپذیر محل اقامت وی، متوجه افرادی شدم که آنها هم از مرد رمال شکایت دارند و معلوم شد، او کلاهبردار بوده و شبانه آنجا را ترک کرده است. در پی این شکایت، تحقیقات ماموران برای دستگیری رمال عرب‌زبان آغاز شد تا این که مردان و زنان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی را در این ارتباط مطرح کردند.با پیگیری و تحقیق در این زمینه سر انجام یکی از گشت‌های انتظامی پلیس آگاهی اوایل هفته جاری متهم فراری را شناسایی و دستگیر کرد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفت: در یکی از کشورهای عربی زندگی می‌کنم و همان جا نیز در زمینه رمالی و فروش نسخه‌های خوشبختی فعالیت دارم. از اوایل آبان امسال به بهانه رفتن به سفر زیارتی با پرواز هوایی به ایران آمدم. در مهمانپذیری در شهرستان خرمشهر مستقر شدم و با نوشتن نسخه‌های خوشبختی برای افراد نیازمند، از آنها پول و طلا می‌گرفتم. با این ترفند از زنان و مردان بسیاری کلاهبرداری کردم اما وقتی متوجه شدم، ماموران در تعقیب من هستند، مهمانپذیر را ترک کردم تا به شهر‌های دیگر ایران بروم و به کلاهبرداری‌هایم ادامه دهم.  

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    46 0
    دست اینو قطع میکنید اما اونیو که 3000 میلیارد برده رو . . ..
  • امسا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    9 1
    اگر شهرام جزايري ها طبق قانون منبعث از قرآن دست شان را قطع مي كردند ديگر دزديها ادامه نمي يافت
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    10 0
    ببخشيد اونوقت دزد ضبط ماشين كه شيشه ماين رو شكسته و داشبورد رو داغون كرده كه هزار بار تا حالا دزدي كرده و بعد از دستگير شدن باز آزاد ميشه شامل اين قانون نيست ؟ چرا فقط واسه اين يك نفر قانون رو اجرا ميكنيد ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    12 0
    به خاطر 900 هزار تومن دست یک نفر قطع میشه ولی ......
  • فرزاد GB ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    14 1
    واي بر ما واي طرف 3000000000000000000000 ميليارد برده اخرم كاريش نمي كنن ولي بايد دست اين فرد مجرم قطع بشه اگه قانون قانونه بايد براي همه يكسان باشه
  • ع ط IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    11 1
    اگر همه قضات اينقدر اقتدار داشتن خوب بود
  • مازیار US ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    5 1
    قطع دست!!!! مجازاتی که به این دوران تعلق نداره!!!! واسش دعا میکنم حکمش اجرا نشه!!!!!!!!!