شرکت بیمه اتکایی مونیش‌ره اعلام کرد هزینه آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی در سال 2011 به380 میلیارد دلار بالغ شد که بیشترین آنها مربوط به زلزله نیوزیلند در فوریه و زلزله و سونامی ژاپن در مارس 2011 بود.

به گزارش نیوساینتیست، مونیش‌ره (Munich Re) که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه اتکایی بین‌المللی است، این اطلاعات را پس از جمع‌بندی اطلاعات و هزینه آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی از سال 1980 / 1359 به این سو بدست آورده و نشان داده که زلزله و سونامی ژاپن با 210 میلیارد دلار خسارت، پرهزینه‌ترین بلای طبیعی در سه دهه اخیر است. در این محاسبات، هزینه‌های ناشی از بحران هسته‌ای در نیروگاه دای‌ایچی فوکوشیمای ژاپن لحاظ نشده است.

تحلیل این اطلاعات که خلاصه آن‌را در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، به وضوح نشان می‌دهد که تعداد زمین‌لرزه‌ها طی 3 دهه گذشته تقریبا ثابت مانده، اما هزینه‌های اقتصادی آن به شدت افزایش یافته است. این بدان معنی است که طراحان شهری باید خطر زمین‌لرزه را جدی‌تر بگیرند.
از سوی دیگر، تعداد رویدادهای اقلیمی و آب‌وهوایی مانند سیل و خشکسالی رو به افزایش است. شواهد نشان می‌دهد که این افزایش با تغییرات آب‌وهوایی مرتبط است. بخصوص شواهدی متقن درمورد ارتباط افزایش بی‌سابقه دما و بارندگی با تغییرات آب‌وهوایی یافت شده است.
با این حال، یافته‌های مونیش‌ره حاکی از آن است که هزینه‌های ناشی از افزایش بی‌سابقه دما، آتش‌سوزی و خشکسالی ثابت باقی مانده، در حالی‌که هزینه‌های سیل و طوفان نسبت به سی سال پیش به مراتب افزایش یافته است.
5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    21 1
    دلارو چقد حساب كردين؟
  • بدون نام SE ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    17 2
    تيتر قشنگ بود! دلار که از 1000 برسه به 1700 اونوقت اينجوري ميشه!!! اينه حادثه
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    4 1
    اینکه چیزی نیست...
  • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    3 1
    نمیدانم چرا این عدد صفر عزیز هرچه بالا وبیشتر میشود باعث دلهره ونقص دید میگردد به خصوص که دوازده تایی میرود جلو یک عدد ناقابل مینشیند !!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    13 1
    لطفا مبالغ را به دلار بنویسید تا تیترتون چند دقیقه بعد غلط نشه.
  • مهدی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    11 2
    دستتون درد نکنه. تا حالا فکر می کردم 3.000.000.000.000 عدد خیلی بزرگیه