احتمال افزایش 20 تا 40 درصدی قیمت بنزین، واقعی ترین احتمالی است که این روزها می توان به آن تاکید کرد.

آذرجزایری: پیش بینی قیمت بنزین با پایان تعطیلات نوروزی و نزدیک شدن به روزهایی که قراراست فازدوم هدفمندی یارانه ها اجرایی شود در رسانه ها آنچنان داغ شده تا جاییکه در روز سه شنبه هفته گذشته تنها در خبرگزاری های رسمی کشور از 5 تا 6 قیمت مختلف به نقل از مقام های مسوول نقل شد.
 یکی از خبرگزاری های رسمی از آزاد سازی کامل قیمت بنزین گفت( اینجا) و مدیرعامل ستاد سوخت از تکذیب قیمت بنزین بالاتر ار 1200 تومان(اینجا)!
دراین بین آنچه مورد اتکاء است اظهارات رویانیان در نشست خبری بعدازظهر روز سه شنبه این هفته بود.وی تاکید کرد:قیمت بنزین نه تنها 1500 تومان نمی شود بلکه حتی 1200 تومان هم نخواهد شد.
این اظهارات در شرایطی است همان خبرگزاری که ساعتی قبل از این اظهارات قیمت بنزین را به نرخ آزاد مورد تاکید قرارداده بود باز هم قیمت بنزین را بین 900 تا 1500 تومان اعلام کرد.(اینجا)
این درحالی است که براساس اظهارات رویانیان دولت اجازه دارد قیمت بنزین را تا مرز 40 درصد افزایش دهد و بیش از این هم نخواهد شد.بنابراین در اینصورت باید منتظر بنزین 980 تومانی بود.(اینجا)
درعین حال با توجه به قانون بودجه 91 و تاکید نمایندگان بر اجازه دولت مبنی بر افزایش 20 درصدی قیمت بنزین به نظر می رسد در صورت پیروی دولت از قانون مورد تصویب نمایندگان باید قیمت این فراورده 840 تومان تعیین شود.(اینجا)
دراین بین با توجه به سابقه دولت بر عدم اجرای کامل قوانین به نظر می رسد این حدس که قیمت بنزین به لیتری هزار تومان افزایش یابد بعید به نظر نمی رسد.
البته شنیده ها حاکی از آن است که تنها تغییر بنزینی در فازدوم هدفمندی یارانه ها به بخش قیمتی آن معطوف نمی شود و احتمالا باید شاهد تغییراتی در میزان سهمیه ها هم باشیم.(اینجا)
دراین بین حدس و گمانی که بیش از دیگر پیش بینی ها به واقعیت نزدیک است تعیین نرخ بنزین بین 840 تا 980 تومان در هر لیتر است.اما شایعات همچنان ادامه دارد.شایعاتی که تا چند روز گذشته بنزین هزار تومانی را هدف گرفته بود اما دو سه روزی است که بنزین 1500 تومانی نیز جای خود را در میان شایعات باز کرده است.البته شاید باید علت این مساله را در تلاش دولت برای آماده سازی جامعه با قیمت بنزین پایین تر از رقم 1500 تومان جستجو کرد.اما آنچه مسلم است بنزین بالای هزار تومان نخواهد رفت.
 

/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    127 0
    عزیز من! به خاطر مردم هم شده این خبرها رو چاپ نکن! این تاکتیک اونهاست تا فضا رو برای افزایش قیمت آماده کنن... جالبتر اینه که احتمالا اول بنزیو میکنن 1400 بعد به 1000کاهشش میدن و میگن دیدین ارزون شد!!!!!
    • بدون نام IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      59 0
      کاملا موافقم
    • شاهین نجفی IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      38 7
      به نظر من 1000 میشه وتک نرخی
  • بدون نام US ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    73 1
    چرا شیب پیشبینی شده در قاون هدفمندی یارانه ها رعایت نمیشود؟ مگر قرار نبود بعد از پنج سال قیمتها به 90 درصد فوب خلیج فارس برسند، چرا بعد از دو سال این اتفاق دارد میافتند؟
    • حمید IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      45 0
      چرا برادر.الان هم قرار هست.این سه سال هم گران میشه.مگه فکر کردید این اخرشه.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    41 2
    این تنور گرم میکنن برای گران کردن بکن قیمت بنزین 800 تومن شد بعد اعلام کنن 600 بعدش مردم فکر کنن بنزین 200 تومن ارزان شده نرخ خرید اروپایی ها مثل این که بنزین 200 توم می خرن
  • بدون نام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    98 2
    همانگونه که از 100 تومان به 700 تومان رسیده و اتفاقی نیافتاده مطمئن باشید اگر 3000 تومان هم بشود اتفاقی نمی افتد.
    • سعید معلمی US ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      0 65
      خوب شما ناراحتی که وضع مردم خوب شده؟
  • س ع ی د US ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    85 0
    اول بنزین 1500 تومان را شایعه می کنند بعد وقتی نرخ بنزین 1000 تومان شد مردم بگویند خدایا شکر!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    41 5
    1200 میشه کی گفته 980
    • سوگل IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      5 0
      مطمئن باشین پمپ بنزینیها 20تومن باقی پول ندارن کلا مگه سکه یا اسکناس 20تومنی داریم 10تومنی هم نایابه پس همون 1000تومن رو می گیرن
  • سارا IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    41 2
    من هرچي حساب ميكنم بيست درصد افزايش براي ٤٠٠ تومان ميشه ٤٨٠ و چهل درصد افزايش ميشه ٥٦٠ تومان. اين قيمتهايي كه اينا اعلام ميكنن چيه؟ يكي منو از سردرگمي دربياره لطفا. يعني ٤٠٠ توماني كلا حذف ميشه و بنزين تك نرخي ميشه؟
  • علی لیاقتی US ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    2 62
    ترا بخدا 1500 تومن نکنید نمی تونیم از عهده برآئیم. همون 840 تومن منصفانه تر است. خدا پدرتونو بیامرزه اگه کمتر بشه که بهتر. ممنون.
  • احسان IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    5 0
    بنزین لیتری 1000تومان بریزیم توباک سمند حال کنیم ......؟؟؟؟
  • @ IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    2 1
    خوب ،چطوری ارز ،با بنزین 1000تومانی بیاید پائین؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    1 1
    مزرعه من از محل زندگیم یک ساعت فاصله دارم.منه کشاورز که هروز باید برم سر زمین و برگردم تا آخر تابستون برداشت کنم و چندر غازی دستمو بگیره با چی باید برم؟ بنزین هزاری؟مگه درامد من چقدره؟ اونجا بمونم و هفته ای یک بار بیام خونه؟ زمین و دو متر در نیم متر بکنم و توش بخابم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید