«یک، دو، سه طنز» حاوی آثار طنز چهره‌هایی چون گلی ترقی، غلامحسین ساعدی، رضا رفیع، شهرام شکیبا، یوسفعلی میرشکاک، فاضل ترکمن و صادق هدایت منتشر شد.

مهر گزارش داد: «یک، دو، سه طنز» که به اهتمام رویا صدر گردآوری و تدوین شده، در واقع دنباله سری کتاب‌های «طنزآوران امروز ایران» و «یک لب و هزار خنده» است که اولی توسط بیژن اسدی‌پور و زنده‌یاد عمران صلاحی دومی توسط زنده‌یاد عمران صلاحی تدوین شده بودند. منتهی کتاب اخیر مشتمل است بر آثار طنزنویسان معاصری که در آن دو جلد غایب بوده‌اند.

بیشتر آثار موجود در کتاب «یک، دو، سه طنز» بازه زمانی پس از گردآوری «یک لب و هزار خنده» را شامل می‌شوند و از این رو بیشتر مربوط به سال‌های پس از 1357 است و می‌تواند بازتابی از شرایط طنز این دوره باشد.

در واقع نویسندگان معرفی شده در این کتاب قطعات پازلی هستند که در کنار هم نشسته‌اند تا تصویری از طنز این سالیان به نمایش بگذارند.

از جمله طنزنویسانی که در این کتاب آثاری از آنها آمده است، می‌توان به ابراهیم افشار، مهشید امیرشاهی، آذردخت بهرامی، حسین پناهی، گلی ترقی، فاضل ترکمن، فریدون تنکابنی، حامد حبیبی، فرهاد حسن‌زاده، فرورتیش رضوانیه، رضا رفیع، ابراهیم رها، محمدرضا زائری، امیرمهدی ژوله، غلامحسین ساعدی، رضا ساکی، سیدمهدی شجاعی، شهرام شکیبا، پوریا عالمی، ناصر غیاثی، مینو مشیری، یوسفعلی میرشکاک، سیدعلی میرفتاح، رسول نجفیان، صادق هدایت، پیمان هوشمندزاده، رضی هیرمندی و حسین یعقوبی اشاره کرد.

کتاب 416 صفحه‌ای «یک، دو، سه طنز» با بهای 11 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات مروارید منتشر و راهی بازار شده است.
 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و سفارش خود را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =