شنبه 1 اردیبهشت 1397
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 12:27:00 چاپ

موشک‌هایی که طی سال‌های اخیر با یوفو اشتباه گرفته شده‌اند / عکس

دانش > نجوم - بابک امین‌تفرشی، چهره شناخته‌شده عکاسی نجومی کشور به‌دنبال پدیده نورانی هجدهم خردادماه، تصاویری از چند رویداد اخیر را گردآوری کرده است که همگی مربوط به آزمایش‌های ناموفق موشکی هستند.

این تصاویر مربوط به رویت ابر مرموز در خرداد 1386 / ژوئن 2007 ؛ رد نورانی در ایالات متحده مربوط به 1386 / 2007 ؛ پدیده نورانی در آسمان ایتالیا در سال 2009/1388، پدیده نورانی در آسمان آفریقای جنوبی در سال 2009/1388، نورهای مارپیچ آسمان نروژ در دسامبر 2009/آذر 1388؛ مخروط با راس مارپیچی در روسیه به سال 2009/1388، رد چهارگانه در آسمان روسیه به سال 2011 / 1390 و درنهایت، پدیده نورانی اخیر در 18 خرداد 1391 می‌شود که در بسیاری از کشورهای شمال خاورمیانه دیده شد. تمامی این رویدادها مربوط به عملکرد غیرمتعارف بخشی از موشک‌های فضایی یا نظامی در ارتفاع چندصد کیلومتری سطح زمین است. برای مشاهده این عکس در ابعاد بزرگ (به حجم 2 مگابایت) اینجا را کلیک کنید.


معمولا تصاویری که از مشاهده اشیای پرنده ناشناس (مشهور به یوفو) منتشر می‌شود، تصاویری است مبهم و ناواضح که افراد ناآشنا به عکاسی با تجهیزات معمول و کمترین دقت ثبت می‌کنند و نتیجه آن می‌شود که از چنین تصاویری نمی‌توان جزئیات قابل توجهی استخراج کرد. اما وقتی عکاسان حرفه‌ای تر با رعایت نکاتی مانند زمان نوردهی صحیح، جلوگیری از تکان خوردن دوربین و استفاده از زوم مناسب این پدیده‌ها را ثبت می‌کنند، شواهد قابل توجهی را گردآوری می‌کنند که به شناسایی منشأ این پدیده‌ها کمک می‌کند. همین اتفاق درمورد دو تصویر زیر که عماد نعمت‌اللهی از پدیده نورانی اخیر (مربوط به 18 خرداد 1391) ثبت کرده، به چشم می‌خورد.

در تصاویر او، رد مستقیمی از نور در راس مخروط نورانی (که بعدا در حرکتی مارپیچی محو شد) به چشم می‌خورد که مربوط به بازتاب نور از سطح بخش‌های باقیمانده از موشک بالستیک روسی است.


5353

مطالب مرتبط
10 دیدگاه
  • مصطفی امینی
    سه شنبه 30 خرداد 1391 - 13:52:29
    پاسخ
    24 20

    ای بابا ، کجای کارید شما ؟! اینم یه نوع توجیه دیگه ! چند وقته اشیای پرنده آنها (سرویس های اطلاعاتی غرب ) ، بر فراز آسمان ما ، در حال حرکت اند و اطلاعات مختلف از مناطق مختلف را جمع آوری و به روز می کنند . کافیه شب ها ، به خصوص شب های یکشنبه و دو شنبه ، حوالی ساعت 8.30 تا 11 شب ، به آسمان نگاه کنید ، آنزمان منظور مرا می فهمید . مسیر های (شمال جنوب و شرقی غربی ) گاهی اوقات پائین هم می آیند و دوباره اوج می گیرند . واقعا اشیاء پرنده اند ، واقعا ! با پدیده ای که چند وقت پیش اتفاق افتاد هم متفاوت اند .

    • امیر
      سه شنبه 30 خرداد 1391 - 14:27:02
      27 6

      شما فکر نمیکنید اگه قرار به جاسوسی باشه یک کاری می کنند که ما متوجه نشیم؟ این همه رادار الکین و شما هر چی تو آسمون ببینین میشه وسیله ی جاسوسی؟! به این سایت برید تا بفهمید چیز هایی که میبینید چی هستن: www.heavens-above.com.

    • دبیر سرویس دانش
      سه شنبه 30 خرداد 1391 - 16:09:49
      8 1

      کاربر عزیز، ابزارهای جاسوسی هوایی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند: ماهواره‌های جاسوسی که در ارتفاع چند صد کیلومتری زمین قرار دارند و به شکل نقاطی کم نور و متحرک در آسمان دیده می‌شوند؛ بالن‌ها و هواپیماهای بلندپرواز که در ارتفاع چند ده کیلومتری پرواز می‌کنند و جز در حوالی طلوع و غروب خورشید دیده نمی‌شوند (زیرا زاویه مناسب تابش خورشید برای بازتاب از سطح آنها در حوالی طلوع و غروب اتفاق می‌افتد)؛ هواپیماهای بی‌سرنشین که معمولا به چراغ‌های راهنما و سطوح بازتابنده مجهز نیستند و شبانگاه از خود نوری منتشر نمی‌کنند. اما تعداد پدیده‌های نورانی طبیعی که در آسمان و جو زمین رخ می‌دهد، آن‌قدر زیاد است که به احتمال زیاد پدیده‌های موردنظر شما مربوط به آنهاست، مانند شهاب، ایستگاه فضایی بین‌المللی یا ایریدیوم

  • بدون نام
    سه شنبه 30 خرداد 1391 - 14:58:47
    پاسخ
    15 4

    کلا توجیه چیز بدیه!

  • بدون نام
    سه شنبه 30 خرداد 1391 - 16:02:09
    پاسخ
    12 10

    خود کسانی که این مطالبو به زور به خورد مردم میدن، میدونن که اتفاق چند شب پیش، پدیده ایی نبوده که به بشر و عوامل ساخت دست اون ربط داشته باشه....حالا گیریم یوفو اصلا وجود خارجی نداره که تازه اونم نمیشه با اطمینان گفت ولی ممکن هست که یک عامل جوی ناشناخته باشه. این استدلالات مسخره (آزمایش موشک بالستیک) اصلا با عقل جور در نمیاد.شک نداشته باشین مسائلی در میان هست که کسی نباید از اون اطلاع پیدا کنه.و شاید هم تا الان هیچ توجیه قابل قبولی برای این پدیده مطرح نشده باشه.

    • دبیر سرویس دانش
      سه شنبه 30 خرداد 1391 - 16:27:10
      6 0

      کاربر عزیز، سرویس دانش خبرآنلاین از همان دقایق اولیه مشاهده این پدیده تلاش کرد با ارایه تحلیل‌های کارشناسی از این پدیده، اطلاع‌رسانی درستی را انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید http://www.khabaronline.ir/detail/219865/ http://www.khabaronline.ir/detail/220095/

    • بدون نام
      چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 15:09:27
      2 2

      دبیر محترم بخش دانش، ضمن سپاس از زحمات جنابعالی و در اختیار گذاشتن لینکهای مربوط با توجه به ابعاد بزرگ وسعت دیده شدن این پدیده در یک زمان و مقایسه اون با انواع موشک ها و سفینه های فضایی ساخت دست بشر اینطور به نظر نمیرسه که موشکی با ابعاد موشک بالستیک چنین رد قابل توجهی حین پرواز و یا پرتاب از خودش بجا بزاره.شاتل فضایی با اون اندازه و هیبت که یک مخزن سوخت هم قد و هیکلشو به هوا می بره هم تا حالا یک همچین رد و اثری ازش دیده نشده و یا اگر هم دیده شده از چندین کشور قابل دیدن نبوده. خود روسها هم تایید نکردن که این پدیده مربوط به آزمایش موشک خودشون بوده ولی تو مطالب شما جوری به مخاطب القا میشه که انگار صدرصد این واقعه مربوط به آزمایش اونا بوده ولی با این حال ممنونم که تو این بحث با من شرکت کردین.

  • بدون نام
    سه شنبه 30 خرداد 1391 - 16:08:10
    پاسخ
    8 0

    اینها همون پدافند غیر عامله دیگه؟؟!!

  • بدون نام
    سه شنبه 30 خرداد 1391 - 16:11:14
    پاسخ
    4 4

    من بعد از خبر رساني شما در مورد شي نوراني 18 خرداد 91 كنجكاو شدم و در youtube كلي فيلم در مورد اون موشك (topol-m) و مورد هاي مشابه (آمريكايي) ديدم ... وحشتناك هستند .... مهيب و بسيار پيشرفته!!!! براي چه جنگي چنين سلاح هايي رو مي سازند ... شرم آور است! موشكي كه توان حمل 1200 كيلوگرم مواد منفجره رو داره مي تونه واقعا يك شهر رو نابود كنه!! دليل سكوت سازمان ملل و آژانس بين المللي انرژي اتمي و ... نهاد هاي بين المللي صلح ، در اين مورد چيست؟

  • سها
    سه شنبه 30 خرداد 1391 - 17:31:09
    پاسخ
    7 2

    دوستان عزیز! من خودم شخصا از 12 مورد بالا دو تای آنها را دیده ام، این ها همه نشت سوخت اند و ارتباطی با اشیای پرنده ناشناس ندارند؛ اجرام متحرکی که شما میبینید همگی ماهواره یا راکت اند و چند دسته اند: ماهواره های بسیار درخشان ایردیوم، ایستگاه فضایی بین المللی، تلسکوپ فضایی هابل، ایستگاه فضایی چین، ماهواره های بیشمار کاسموس روسیه, ... برای اطلاع از زمان رویت این اجرام به اینجا مراجعه نمایید: http://www.heavens-above.com

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
x