کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا از سال 89 فعالیت خود را شروع کرده و قرار است که در این زمینه به مردم خدمات ارائه کند.

در همین زمینه امروز نشستی در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا برگزار شد. سایت "چه خبرآنلاین" در گزارشی از این جلسه نوشت:

 دکتر سید علی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و مسئول کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا درباره ضرورت ایجاد این کلینیک گفت: ما در بحث بسیاری از افراد و زوجها هستند که مشکلات سلامت جنسی دارند اما به خاطر شرم و حیا و باورهای غلط حاضر نیستند مشکل خود را حل کنند. سلامت جنسی با دو مسئله نیاز و تقاضا مواجه هستیم. بسیاری از افراد آگاهی کافی از نیازهای مرتبط با سلامت جنسی خود (از جمله آگاهی، نگرش مناسب و دسترسی به خدمات) ندارند؛ اما به عقیده من انسان‌ها حق دارند که از یک زندگی جنسی سالم و رضایت بخش برخوردار باشند.
وی در جمع خبرنگاران ادامه داد:بروز مشکلات جنسی میان یک زوج، سلامت کل خانواده را به خطر می‌اندازد، اختلال در سلامت جنسی هم برای خود فرد عوارضی نظیر افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد‌به‌نفس و انزوا را به همراه دارد و هم باعث بروز مشکل در حوزه روابط خانوادگی و زناشویی می‌شود که در ‌‌نهایت ممکن است به طلاق عاطفی یا حقوقی ختم شود.
وی با تاکید بر این نکته که سلامت جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامت باروری دارد، ‌افزود: بروز مشکلات جنسی میان یک زوج، سلامت کل خانواده را به خطر می‌اندازد. اختلال در سلامت جنسی هم برای خود فرد عوارضی نظیر افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد به نفس و انزوا را به همراه دارد و هم باعث بروز مشکل در حوزه روابط خانوادگی و زناشویی می‌شود که در نهایت ممکن است به طلاق عاطفی یا حقوقی ختم شود.
آذین افزود: مطابق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، تحقیقات نشان داده است که حدود 30 تا 40 درصد از مردان به اختلال انزال زودرس مبتلا هستند و نزدیک به 35 تا 40 درصد زنان نیز مبتلا به یکی از انواع اختلال‌های جنسی هستند.


نقش سلامت جنسی در روابط زناشویی
وی گفت: عوامل متعددی در سلامت خانواده و ثبات و پایداری آن نقش دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسایل جنسی زوجین اشاره کرد، روابط جنسی در صورتی که مسئولانه، در چارچوب خانواده و برطرف کننده نیازهای جنسی و عاطفی زن و شوهر باشد سهم موثری در دوام و قوام خانواده دارد و مانع از فروپاشی این نهاد مقدس می‌شود.
وی ادامه داد: روابط زناشویی به دلبستگی بیشتر زوجین می‌انجامد به حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی مرد و زن نیز کمک می‌کند، افزون بر این روابط جنسی مستمر و منظم زوجین با ایجاد آرامش فکری و روانی و کاهش اختلاف و منازعات خانوادگی در تربیت صحیح فرزندان نیز اثر گذار است.
متن کامل این گزارش را می توانید اینجا بخوانید.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلال مرکزی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    72 2
    راستی یک خبر، قیمت یک محصول جلوگیری از بارداری ساده شده 9000 تومان، 8 سال پیش مجانی بود یا به قبل یادتئنه، وزرات بهداشت 10 سال پیش به قبل مجانی توزیع میکرد. یادش بخیر. یکی نیست به این وزارت بهداشت بگه این محصول فقط جلوگیری از بارداری نیست بلکه نقش مهمتری هم داره اون جلوگیری از پخش شدن بیماریها است. برای همین توکل دنیا مراکزی است که مجانی توزیع میکنند نه پولی! وای بحال بهداشت جنسی مردم کی پولشو داره بخره.
  • سلامتیان A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    10 0
    چنانچه آین تابو (جنسی ) شکسته شود و کارشناسان وپزشکان سکسوفیزیولوژی مرتب ومستمر راجع به این مقوله در نشریات و رسانه های گروهی به ویژه رادیو و تلویزیون آگاهی مردم به خصوص نوجوانان وجوانان را بالا ببرند وحتی در مدارس دخترانه و پسرانه از کلاس اول راهنمایی مربیانی تربیت شود وچند واحد درسی به آنان آموزش دهند سلامت جنسی در آینده تضمین خواهد شد.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    14 0
    دوست من باید منتظر باشی که این محصول اصلا" ممنوع بشه و از مغازه ها جمع آوری بشه چون فعلا" حضرات می خواهند هر جوری هست جمعیت رو زیاد کنند وکاری به بقیه مسائل بهداشتی و ایمنی هم ندارند.
  • امیر.م IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    11 0
    عمده مشکلات جنسی منشاء روانی داره و استرس یکی از مهمترین علل کاهش میل جنسی میان روجینه. مردی که صبح تا شب با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم میکنه و بیشتر اوقات روزش هم خارج از خانه صرف میشه دیگه چه حسی براش میمونه که بخواد به این مقوله مهم توجه کنه؟فراموش نکنیم خداوند هدف از خلقت دو انسان متفاوت را رسیدن به آرامش تعبیر نمودند. و در ثانی تا وقتی آموزش این قبیل موارد جزء خطوط قرمز محسوب میشه و رسانه ها و مدارس و دانشگاه ها از طرح آن اکرا دارند زوجین چگونه باید آموزش ببینند؟ مگر خودشان بصورت اختیاری کسب اطلاع کنند. و تبعاً زوجی که خود دارای اضطراب و تشویشند نمی توانند به فرزندانشان آرامش هدیه کنند.