آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس، همواره برای والدین یک دغدغه اصلی را شکل داده و آن توجه بیشتر به تربیت فرزندان و آمادگی آنها برای ورود به دنیای جدید فراگیری دانش و تجربه بیرون از محیط خانه است.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات رسا، آثار مفید و آموزشی مناسبی را برای حل این دغدغه والدین منتشر کرده که کتاب «مشکلات و ناتوانی‌های یادگیری کودکان» نوشته ماندانا سلحشور از آن جمله است. کتابی کاربردی برای ورود بهتر به دنیای کودکان و آشنایی مفید با مشکلات و مسائل پیچیده دوران کودکی. در توضیح ناشر درباره این کتاب آمده است: «بدون تردید، رشد و شکوفایی استعدادها و قابلیت‌های گوناگون کودکان، زمانی میسر خواهد بود که آنها بتوانند مهارت‌های اولیه‌ای مثل شنیدن، سخن گفتن، خواندن و توجه کردن را به خوبی فرا بگیرند و از آنها برای یادگیری مهارت‌های بیشتر و پیچیده‌تر استفاده کنند. اگر آنها نتوانند به دلایل گوناگون، این مهارت‌ها را در سال‌های نخستین رشدشان فرا بگیرند، هنگام ورود به مدرسه و آغاز نمودن آموزش رسمی‌شان با نارسایی‌ها و مشکلات زیادی در زمینه‌ی یادگیری خواندن و نوشتن روبه‌رو خواهند شد. این کتاب سعی دارد ابتدا شما را با انواع ناتوانی‌ها و مشکلات یادگیری کودکان در زمینه‌های مختلف حرکتی، گفتاری، نوشتاری، حافظه و تمرکز آشنا سازد، و سپس روش‌ها و راهکارهای گوناگون و کارآمدی را معرفی نماید که برای کاهش و درمان آنها ارائه شده‌اند. »

 

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین کتاب «5 اصل بنیادین در تربیت فرزند»نوشته جان رزموند با ترجمه علی رضا کاربخش را روانه بازار نشر کرده که کتابی پرطرفدار و آموزشی در زمینه تلاش برای رفع اختلالات تربیتی فرزندان به شمار می آید. ناشر اعتقاد دارد: «حقیقت این است که تربیت فرزندان کار پیچیده‌ای نیست. بنابراین، کاردشواری نیز نیست. البته لحظات دشوار همواره وجود دارند و برخی از کودکان در قبال تربیت والدین سرسختی بیشتری از خود نشان می‌دهند اما اگر پدر یا مادری(یا هر دو) تربیت فرزند را از نظر ذهنی، احساسی و حتی جسمی، کاری شاق و غیرقابل تحمل می‌دانند، باید گفت که به طور حتم آنها در حیطه تربیت درست عمل نمی‌کنند و از اصول بنیادین در تربیت فرزند آگاهی ندارند. اگر اصول و مبانی تربیت فرزند نیز همچون هر مشغله دیگری به خوبی دانسته و استادانه به کار گرفته شود، به مشغله‌ای بسیار آسان‌تر از آنچه اکنون انتظار می‌رود ، مبدل خواهد شد. کتاب حاضر نه تنها شما را با اصول و مبانی مزبور آشنا می‌سازد، بلکه شما را با مهارت‌های لازم به منظور به‌کارگیری استادانه آنها مجهز خواهد ساخت.»

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 (شبانه روزی با پیغامگیر) سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و (در صورت موجود بودن در بازار) آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =