در اولین روز نمایشگاه ایران تله کام 2012 رایتل و همراه اول به سوالات مخاطبان پاسخ گفته و سامانه تبدیل متن به گفتار فارسی برای تلفن همراه نیز رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، ایسنا به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت سامانه تبدیل متن به گفتار فارسی برای تلفن‌های همراه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی رونمایی شد. براین اساس این سامانه دارای قابلیتهای "اجرا برروی تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل آندروید 2.1 و بالاتر"، "تغییر فرکانس گام، دامنه‌ی صدا و سرعت خواندن جمله "، " ارتباط با بخش پیامک‌های دریافتی تلفن همراه"، " تصحیح اشتباه‌های تایپی، تشخیص مکان کسره اضافه"، "تلفظ هم‌نویسه‌ها و کلمات خارج از واژه‌نامه" و " سنتز گفتار با سرعت مناسب و کیفیت بالا" است. ویژگی های دیگر این سامانه برای تلفن همراه شامل تعیین مسیر در اتومبیل‌ها، پست الکترونیکی صوتی و ترجمة ماشینی گفتار به گفتار است.

ایران تله کام در حالی از روز چهارشنبه درهای خود را به روی عموم گشود که رایتل برای نخستین بار تجربه خدمات 3G را در نمایشگاه ایران ارائه کرد. به نوشته ایسنا ویژگی‌های منحصر به فرد فناوری نسل سوم تلفن همراه علاوه بر تجربه خدمات پایه شامل تماس صوتی، پیامک و پیام چندرسانه‌ای (MMS) که سبب بهبود کیفیت تماس‌ها، افزایش امنیت ارتباط، افزایش پهنای باند و کاهش تاخیر در برقراری ارتباط می‌شود، برای نخستین بار در نمایشگاه تله کام توسط رایتل عرضه خواهد شد. قرار است در مدت برگزاری نمایشگاه تله کام، روزانه 3 کارگاه آموزشی با موضوعات فن‌آوری‌های نسل سوم در قیاس با فن‌آوری نسل‌های پیشین، سرویس‌های چند رسانه‌ای نسل سوم، بستر ارائه خدمات، اکوسیستم، بازیگران و خدمات پهن باند نسل سوم، آشنایی با خدمات نسل سوم تلفن همراه، سرویس‌های چند رسانه‌ای نسل سوم، آشنایی با خدمات نسل سوم تلفن همراه، فن‌آوری‌های نسل سوم در قیاس با فن‌آوری نسل‌های پیشین برپا خواهد بود.

همچنین در نشست خبری  وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول از فعال‌ بودن 32 میلیون نفر از مشترکین این اپراتور خبر داده شد. وی هم‌چنین از اولین قرار‌داد امضاء شده با سردار رویانیان خبر داد که بر اساس آن پنج میلیون نفر عضو باشگاه پرسپولیس شدند و می‌توانند 30 پیامک رایگان ارسال کنند. مدیر عامل همراه اول همچنین گفت: 68 درصد ترافیک حج امسال متعلق به همراه اول بوده است. وی اعلام کرد ارز مرجع به اپراتورها تعلق نمی‌گیرد. صدوقی هم چنین با اشاره به 13 هزار سایت این اپراتور گفت: 6 هزار سایت جدید و هفت هزار سایت جایگزین می‌شوند و صد‌درصد ترافیک شبکه تا دو ماه آینده به شبکه‌ی IP منتقل می‌شود.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =