این مدرسه ابتدایی ساعت 9 صبح امروز طعمه آتش شد و مردم روستا به داد دانش آموزان رسیدند و با خارج کردن دانش آموزان اقدام به اطفای حریق کردند.

محمد حسین نجاتی: بخاری نفتی و آتش سوزی باز هم به جان کلاس درس دانش آموزان افتاد و اینبار روستای طبسین از توابع از توابع شهرستان نهبندان واقع در خراسان جنوبی طعمه حریق آتش شد.
در این رابطه ، مراد هاشم زهی نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر آنلاین با تایید آتش سوزی در کلاس درس ابتدایی روستای طبسین در رابطه با علت حادثه عنوان کرد: این مدرسه ابتدایی در یکی از محروم ترین روستاهای استان خراسان جنوبی بوده است که ساعت 9 صبح امروز طعمه آتش شد و مردم این روستا به داد دانش آموزان رسیدند و با خارج کردن دانش آموزان اقدام به اطفای حریق کردند.
او با اشاره به اینکه بازهم بخاری نفتی و غیر استاندارد باعث بروز این حادثه شده است، می گوید: کلاس دارای بخاری نفتی بسیار قدیمی و غیر استانداردی بوده که ظاهرا در ساعات اولیه صبح امروز دچار مشکل می شود و معلم کلاس به همراه کادر آموزشی سریعا دانش آموزان را از کلاس درس خارج می کنند و خوشبختانه تلفاتی و مصدومیت زیادی نداشته ایم.
مراد هاشم زهی نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه تیم پزشکی به این روستا برای مداوای سرپایی برخی دانش آموزان اعزام شده است، می گوید: خوشبختانه هیچ مصدومیت و تلفاتی گزارش نشده است و ما برای اطمینان بیشتر تیم پزشکی ای به این روستا اعزام کرده ایم.
او تاکید می کند: بخاری های نفتی غیر استاندارد بلای جان دانش آموزان ما در سراسر کشور شده است و مسولان باید به فکر باشند که هرچه سریع تر اقدام به جمع آوری این بخاری ها بکنند.
این اتفاق در شرایطی که هنوز 15 روز از حادثه آتش سوزی کلاس درس در پیرانشهر که منجر به فوت یک دانش آموز و مصدومیت 28 دانش آموز می گذرد و در کمتر دو هفته دو کلاس درس در غرب و شرق کشور به دلیل استفاده از بخاری های نفتی دچار حادثه شده اند.
به طوریکه صبح چهارشنبه، 15 آذر 91، ساعت 8:40. بخاری نفتی کلاس چهارم دبستان مدرسه انقلاب اسلامی پیرانشهر، شعله ور شد. پیش از آن کمی دود می کرده است. خانم معلم از 36 دانش آموز خواست بی سر و صدا سر جایشان بنشینند تا او کمک بیاورد. سپس سراغ معلم کلاس دیگری رفت و از او خواست کمک کند. آقا معلم، دانش آموزانش را از کلاس خارج کرد و به کمک خانم معلم آمد، خدمتکار مدرسه هم آمد، آنها تلاش کردند بخاری را از کلاس خارج کنند، اما تکان های بخاری، موجب شد نفت از مخزن بیرون بریزد و آتش تمام بخاری را بگیرد. دانش آموزان هراسان شدند، همگی گوشه ای از کلاس رفتند، راهی برای فرار نبود؛ بخاری جلوی در از دست سرایدار مدرسه افتاد و راه خروج اصلی بسته شد. از سوی دیگر پنجره ها هم برای در امان ماندن از سرقت دولایه نرده داشتند، غافل از اینکه ممکن است روزی این نرده ها، کلاس را زندان می کنند. تا کمک برسد، 28 دانش آموز سوختند، هم پوست و هم ریه هایشان آسیب دید؛ از 8 تا 60 درصد. چهار روز بعد، یکی از انها در بیمارستان سینای تبریز به دلیل تنفس گازهای داغ، فوت کرد. (اینجا، اینجا، اینجا، و اینجا)

 

 تکذیب آتش‌سوزی در مدرسه طبسین/ صدای انفجار و دود ناشی از شیطنت دانش‌آموز

 اما نکته قابل توجه تکذیب این آتش سوزی است ،فرماندار نهبندان اعلام کرد: بخاری مدرسه روستای طبسین از توابع شهرستان نهبندان استان خراسان‌جنوبی آتش نگرفته است و خسارت جانی و مالی نیز به بار نیاورده است. مهدی عظیمی در گفتگو با  مهر، گفت: اخباری مبنی بر آتش گرفتن بخاری مدرسه وحدت واقع در روستای طبسین در بخشی از سایت ها اعلام شده است که باید توضیح دهیم هیچ بخاری آتش نگرفته و تنها شیطنت یکی از دانش آموزان منجر به خارج شدن دود از بخاری شده است.
وی افزود: یکی از شاگردان مدرسه یک آب مقطر در داخل بخاری انداخته است و با توجه به شکسته شدن شیشه آب مقطر صدای مهیبی در کلاس ایجاد شده و همچنین مقداری دود از بخاری خارج شده است که دانش آموزان از ترس بلافاصله از کلاس خارج شدند.
به گفته فرماندار طبسین هیچ آتش سوزی در کلاس درس ایجاد نشده و حتی بخاری نیز آتش نگرفته است و بلافاصله پس از خاموش کردن بخاری دانش آموزان دوباره به سر کلاس برگشته اند.

45237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا.ع IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    21 42
    عجب!!!!!!!! آتش سوزی در مدارس به یه قضیه بودار تبدیل میشه عزیز دل برادر!!!!!!!
    • بدون نام JO ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
      43 3
      آره دقیقا مثل قضیه قیمت ارز که به جای بی مسئولیتی دولت، همه چی گردن جمشید بسم ا... افتاد!!! ول کنین این حرفها رو، بودار یعنی چی؟! دلیلش بی مسئولیتی هست و بس
  • اشکان IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    41 1
    ای واااااای!
  • ... IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    41 2
    چه تکذیب بشه چه نشه، نهبندان در خراسان جنوبی قرار دارد نه شمالی برادر خوب من
  • معلم IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    65 2
    باز باهنر بگو استیضاح به صلاح نیست .تا بچه های مردم باز اتش نگرفته اند از تمامی نماینده های حامی حق وحقیقت عاجزانه تقاضامندیم این وزیر را بر کنار کنید. هر جای دنیا این اتفاقات بسیار وحشتناک رخ میداد فورا اون مسول به احترام خانوادهای دغدار وعموم مردم استعفا می داد ولی افسوس در کشور ما از این خبرها نیست.
    • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      15 1
      وزير بركنار بشه يكي ديگه مياد مثله قبلي ولي ١٥٠ هزار كلاس با بخاري نفتي هنوز پا برجاست ما ايراني ها چه دولت و بقيه مسولين و چه مردم هميشه صورت مسئله را پاك مي كنيم ولي با يه مقدار زحمت كشيدن ميشه مسئله را حل كرد و ديگه اين بچه هاي بد بخت تو آتيش نسوزن
  • رضا IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    27 2
    سلام نهبندان خراسان جنوبیه لطفا اصلاح کنید
  • محمد قدمعلي US ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    26 1
    نهبندان در خراسان جنوبي است واقع است.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    26 1
    آفرین به اطلاعات شما شهرستان نهبندان جزء خراسان جنوبی است نه شمالی
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    32 1
    چند روز دیگه گندش در میاد!
  • علی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    20 1
    نهبندان در خراسان جنوبی هست نه خراسان شمالی
  • حسین IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    14 1
    نهبندان در خراسان جنوبی می باشد لطفا دقت نمایید
  • بدون نام US ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    14 1
    نهبندان در خراسان جنوبیه نه شمالی
  • فرزاد IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    12 2
    باسلام خبر آتش سوزی مدرسه روستای طبسین ارتوابع نهبندان جزء استان خراسان جنوبی بوده نه خراسان شمالی لطفا به خراسان جنوبی اصلاح کنید.باتشکر
  • احمد IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    9 1
    خراسان جنوبی نه شمالی!
  • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    23 1
    هر دم ازاين باغ بري مي رسد!
    • ناشناس IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
      11 2
      تازه تر از تازه تری می رسد!
  • ژوبین غازیانی GB ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    8 2
    نهبندان در خراسان جنوبی است خبر آنلاین جان
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    6 5
    خبر آنلاین خراسان جنوبی یا شمالی؟؟؟
  • مهناز IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    19 2
    خدایا بازم؟
  • بدون نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    8 2
    نهبندان مال خراسان جنوبیست برادر
  • lمسعود IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    7 2
    با سلام در درج اخبار بیشتر دقت فرمایید . نهبندان متعلق به خراسان جنوبی است .
  • گروه جامعه خبرآنلاین IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    48 4
    با پوزش از کاربران محترم خبرآنلاین به دلیل اشتباه در متن؛ همانطور که مخاطبان گرامی تاکید کردند، نهبندان در خراسان جنوبی قرار دارد. خبر اصلاح می شود و البته بابت این اشتباه هم پوزش می طلبیم. با تشکر از توجه شما
    • محمد IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      13 1
      عجب گيري دادن همه به اين يه نكته :D
    • بدون نام IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      26 5
      کار خوبی کردی عذرخواهی کردی وگرنه اینا ول کن نبودن انگار اشتباه تایپی خیلی براشون مهمتر از اصل خبر و احتمال مصدومیت چند طفل معصومه
    • فرهاد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      5 1
      اشتباه تایپی بوده "جنوبی" شده "شمالی"؟ ما میگیم "اشتباه لپی"! حالا درسته که ملت خیلی گیر دادن، دمشون گرم اطلاعاتشون بالاست، گیر هم میدن حق دارن، اگه مثل اینجا به همه غلط های دیگه تو مملکت گیر بدیم، عذرخواهی هم میکنن، درستشم میکنن! دم هرکی بجا گیر میده و زیاد گیر میده گرم!
  • کریم US ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    19 1
    ای بابا :همش خبراتون تکراری . یک خبر جدید مهم بنویسین مثلا خبر مریضی برادر شوهر زن معاون رییس جمهور جمهوری بورکینافاسوی سفلی که مهم و باید از بنده خدا احوال پرسی کرد . بچهای ایران تو اتیش سوختن ؟! خوب که چی به ما ومسیلین چه؟ اصلا چرا انقدر به این بخاری نفتی گیر دادین ؟
  • مقيمي IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    17 0
    حالا چه فرقي ميكنه شمالي يا جنوبي . مهم اينه هرچه سريعتر اين بخاريها را با گازي يا برقي تعويض كنند و در هر كلاس يك كپسول آتش نشاني سالم بذارند و آموزشهاي لازم را به معلم و كادر خدماتي بدن.
    • فرهاد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      6 2
      شمالی با جنوبی فرقی نداره؟ خوب اینجوری میرن بخاری های استان شمالی رو درست میکنن، دوباره تو جنوبی آتیش سوزی میشه، سازمان حمایت از دانش آموزان سوخته شده به وسیله ی بخاری نفتی (؟!!) میگن ما اعلام کردیم، اصلاح نشد، سازمان نوسازی مدارس،زیرشاخه ی نوسازی و تعویض سیستم سرمایش گرمایش مدارس میگن ما اصلاح کردیم شما اشتباه آمار دادین، باز اون سازمان عریض و طویل اولی نامه میده به وزیر، وزیر نامه میده معاون، معاون به رئیس آموزش پرورش استان نامه میزنه و و و.... یاخدا!!!!! آخر گوش شیطون کر همه دانش آموزامون پرپر میشن میریم قطعه دانش آموزان تو بهشت زهرا برپا میکنیم!
  • بدون نام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    12 1
    این اتفاقات طبیعی است. البته بررسی کنید ایا اعتبارات تجهیز مدرسه نیز مانند اتفاق قبلی صرف افطار و احسان و شام و نهار شده یا خیر؟؟؟؟؟
    • جليل IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
      0 0
      اگه منظور از افطار افطاري هست كه به معلمان داده ميشه بايد بگم براتون متاسفانه معلم جز قشر ضعيف جامعه هست نبايد سالي يكبار افطاري داشته باشه شما كارمندان وزارت نفت رو در نظر داشته باشيد ماهي چند ميليون مي گيرند با اين حساب بودجه كشور صرف اونا ميشه نه ما واگه با افطاري ندادن وضعيت درست ميشه ما اين افطاري رو نخواستيم پولي كه بابت افطاري مي دند سهم من معلم هر چي هست مال مدرسه باشه البته در بين معلمين هم افراد پولدار خيلي هست بايد حقيقت رو گفت ولي اين نكته رو در نظ داشته باشيد كه فكر نكنيد اگه به معلمها افطاري ندند اين پول صرف تجهيز مدارس ميشه وبا افطاري ندادن مشكلات حل ميشه
  • کیومرث IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    31 1
    آقایون زودتر این بخاری ارج رو دستگیر کنید تا کل مملکت رو به آتش نکشیده ، امان از دست انگلیسا
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    1 2
    افرين
  • رامين IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    11 1
    به نظرم كار جمشيد بسم الله و يارانشه بخاطر تخريب اين وزير خدوم ببين چه كارها كه نميكنن درضمن انتظار عذر خواهي هم نداشته باشين چون تو واقعه قبلي وزير بابت تمام اتفاقات آتي عذرخواهي فرمودند.
  • صادق IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    2 0
    پیدا کنید پرتقال فروش را
  • جمیله فکری IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    لطفا پیرامون خبری که میدهید اطمینان حاصل فرمائید و غلط املایی و یا علمی نداشته باشید چون در تاثیر خبر سهمی به سزایی دارد
  • جليل IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    زمانيكه تو يكي از روستا ها معلم بود سال اول معلميم بود تو دفتر نشسته بوديم يه دفعه يكي از شاگردها دفتر اومد گفت كلاس آتيش گرفته ديديم بخاري آتش گرفته وبچه ها خارج شدند بعد معاون با كپسول آتش نشاني آتش رو خاموش مي كنه من احساس كردم كار اين آتش سوزي عمديه بعدا هم مشخص شد كار دانش آموزان بوده كه به دليل كتك زدن شديد معاون مدرسه اقدام به منفجر كردن بخاري كرده بودند بنابراين تا بخاري هست اين اتفاقات طبيعيه وحالا ممكنه عمدي باشه ويا غير عمدي چاره كار فقط در جمع كردن بخاريها واستفاده از وسايل استاندارده