نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در صحرا ویژه شترسوارها/ عکس

ماه جاری بهترین زمان برای شترسواری در صحرای کومتاگ چین است. در این زمان صحرا آنقدر شلوغ و پر از شترسوار می‌شود که مقامات محلی برای کنترل این عبور و مرور تصمیم گرفتند از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی مخصوص شترها استفاده کنند.

نادیا زکالوند: دیدن چراغ راهنمایی و رانندگی وسط بیابان آخرین چیزی است که انتظار دیدنش را دارید. اما این روزها هزاران گردشگر روانه صحرای کومتاگ برای تفریح و شترسواری می‌شوند. سال گذشته حدود ۲۴۰۰ شتر برای شترسواری آماده شده بودند و هر روز حداقل ده‌ها هزار نفر خودشان را با استفاده از شتر به کوه‌های زیبای مینگشا و منطقه دیدنی هلال بهار می‌رساندند.

مقامات محلی برای کنترل این ترافیک سنگین از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ویژه شترها استفاده کردند. اگرچه استفاده از چراغ راهنمایی و رانندگی در دل صحرا عجیب و غریب است، با دیدن جمعیت بالای گردشگرها، این کار به نظر منطقی می‌آید. پارسال بیش از ۱۰هزار گردشگر و امسال در ماه جاری، بیش از ۲۰هزار گردشگر به این منطقه آمده‌اند.

نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در صحرا ویژه شترسوارها/ عکس

بسیاری از این گردشگرها دوست دارند در امتداد جاده ابریشم باستانی پیاده‌روی کند اما هزاران نفر دیگر این مناطق را با کمک شتر طی می‌کنند که موجب ترافیک شدیدی می‌شود.

مقامات محلی با نصب چراغ‌های راهنمایی ویژه شترها نشان می‌دهند که چه زمان باید شترها توقف کنند تا عابران پیاده بتوانند عبور کنند و برعکس. البته این چراغ‌ها فقط دو رنگ سبز و قرمز دارند که به‌ترتیب علامت حرکت و توقف هستند.

نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در صحرا ویژه شترسوارها/ عکس

بنابر انتظار مقامات محلی، بیش از ۲۴۰ میلیون گردشگر چینی در این ماه (مه) به صحرای کومتاگ سفر خواهند کرد و این چراغ‌های راهنمایی واقعا کاربردی هستند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =