ایسنا نوشت:

وزیرامور خارجه روسیه معتقد است «بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمان خود در سایت پارچین بوده و از آن بازدید کرده‌اند و به این ترتیب نباید در انتظار هیچ‌گونه پدیده غیرمنتظره‌ای بود».
به گزارش نووستی، سرگی لاوروف گفت: همین چندی پیش سفر نوبتی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران برای هماهنگ کردن مدالیته (شرایط) کار رسیدگی به پرسش‌های آژانس که سوءظن‌هایی ‌را در مورد وجود نوعی بخش نظامی در برنامه هسته‌یی ایران ایجاد کرده است، انجام شد و ایرانیان تاکید کردند خواستار حصول توافق کامل در خصوص این سند هستند.
وی افزود: ما معتقدیم همکاران ایرانی می‌توانند این کار را اندکی سریع‌تر انجام داده و به پیشنهاد‌های آژانس واکنش نشان دهند که خواستار سازش و تدوین شرایط مناسب است، فکر می‌کنم مساله بازرسی از تاسیسات گوناگون از جمله پارچین در چارچوب تدوین این شرایط مورد بحث قرار می‌گیرد.
وزیر امور خارجه روسیه با یادآوری این‌که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمان خود در سایت پارچین بودند اظهار کرد: به این ترتیب در این‌جا نباید در انتظار هیچ‌گونه پدیده غیرمنتظره‌ای بود.
لاوروف در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص محل برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت که مذاکرات انجام خواهد شد و محل برگزاری آن "موضوعی درجه دوم" است. متوجه نمی‌شوم محل دیدار چرا باید چنین پرحرارت مورد بحث قرار بگیرد، این موضوع در درجه دوم اهمیت قرار دارد، از قرار معلوم کسانی در گروه 1+5 و طرف ایرانی دارای ملاحضات خود هستند، اگر این امر باعث طول دادن روند مربوطه شود، جای تاسف خواهد بود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =