بر اساس سکه های باستانی کشف شده در سواحل شمالی استرالیا، مسلمانان 6 قرن قبل از اینکه تیم کوک انگلیسی وارد استرالیا شود، در آنجا تجارت می کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت دیلی میل سکه های کشف شده به سال 900 میلادی بر می گردد و این قبل از ورود کاپیتان تیم کوک در سال 1770 به استرالیا است.
حدس دانشمندان این است که این 5 سکه متعلق به پادشاهی در کیلوای تانزانیایی بوده که توسط تجار مسلمان به این منطقه رسیده باشد.
تاریخ نوشته شده استرالیا قبل از انگلیسی ها به آلمانی های ماجراجو به سال 1606 میلادی باز می گردد اما با کشف این سکه ها، دانشمندان متعجب شده اند که چگونه 6 قرن قبل از آن، منطقه شمال استرالیا تجارت داشته است.
ایان مکینتاش رییس گروه تحقیق که روی این پروژه کار می کند گفت: در سال 1944 و در جریان جنگ جهانی این سکه ها را سربازی بنام مائوری ایزنبرگ در نوار ساحلی شمال استرالیا  پیدا کرده و بعدا در سال 1979 سکه ها را به موزه استرالیا داد و حالا ما می خواهیم بدانیم این سکه ها از کجا به استرالیا آمده اند.
ایزنبرگ هم زمان 4 سکه دیگر پیدا کرده که به کمپانی هند شرقی هلند در سال 1690 باز می گردد که آن نیز نشان می دهد آلمانی ها قبل از تیم کوک استرالیا را کشف کرده بودند.
تحقیقات اولیه نشان می دهد سکه ها توسط سلطان کیلوا در تانزانیا ضرب شده است. کیلوا بندری بین افریقای شرقی و هند بین قرون 13 تا 16 میلادی بوده است.
 
 
 
 
 
منبع: دیلی میل
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =