محسن رضایی می گوید از اول فروردین 93 تا اواخر شهریور 45 هزار تومان یارانه پرداخت می شود و پس از آن رقم پرداختی به 110 هزار تومان می​رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی در برنامه «پاسخ به سوالات کارشناسان» شبکه چهارم سیما، برنامه های خود برای انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در این برنامه درباره وظایف مردم نسبت به قانون اساسی گفت: قانون اساسی مهم ترین میثاق است. در قانون اساسی تمام مسائل آمده است و مردم آن را امضا کرده اند و موسسان انقلاب آن را امضا کرده اند. اما نباید در اجرای قانون تبعیض قائل شد. ما ارزش های متفاوتی در دولت نباید قائل شویم.

وی ادامه داد: حقوق ملت ایران اساسی است و امروز باید بازگشت و رجوع مجدد به مردم داشته باشیم. برخی از اصولی که تا کنون به آن کمتر توجه داشته​ایم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. برخی فکر می کنند آیا رئیس جمهور می تواند بدون مجلس کاری را انجام دهد؟ یکی از ابزارهای اجرای قانون اساسی، قوانین مصوب مجلس است و رئیس جمهور باید به آن توجه کند.

رضایی افزود: اجرای قانون اساسی در بسیاری از موارد متکی به قانون است. هیچ کدام از روسای جمهور تا کنون به اصل چهل و چهار قانون اساسی عمل نکرده اند. ما این قوانین را تعیین می کنیم و در مجلس تصویب می کنیم.

وی ادامه داد: در عدالت برخی اصول درباره آزادی است. اما در حد آزادی خواهی مانده است و باید آنها را به قانون تبدیل کنیم. ما نمی توانیم خواسته های مردم ایران را در حد آرمان خواهی متوقف کنیم. آزادی نهاد است و نهادینه نشده است.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: ما کمتر حرف می زنیم و به دنبال نهادینه کردن اصولی از قانون اساسی می رویم که تا کنون نهادینه نشده است.

رضایی درباره قانون هدفمندی یارانه ها گفت: این قانون اولین مشکلی که داشت این بود که هدف آن شفاف نشد و معلوم نشد این قانون را برای تعادل اقتصادی و شفاف شدن قیمت ها می خواهیم یا برای جبران؟! چون قانون به خوبی اجرا نشد، باعث ایجاد ابهام شد.

وی تاکید کرد: بر اساس این قانون باید آزادسازی قیمت ها صورت بگیرد و در مرحله بعد اقدامات جبرانی داشته باشیم. اما بین این دو موضوع تفکیک اتفاق رخ نداد و باید جبران واقعی باشد نه اینکه اسمی باشد. دوستان ما این جبران را به صورت اسمی ایجاد کردند. هم اکنون نیز اختلاف دولت و مجلس بر همین اساس است. فرمولی که ما پیدا کرده ایم این است که باید به همین شکل پرداخت یارانه نقدی صورت بگیرد و مرحله دوم که 65 هزار تومان است به صورت تولیدی باشد. یارانه پول برای خود مردم است و پیش از آنکه تقاضا را افزایش دهد عرضه را افزایش می دهد و پس از آن تقاضا افزایش می یابد. این موضوع هم ضدتورمی است و هم اشتغال را افزایش می دهد.

رضایی ادامه داد: اگر از اول سال 93 مرحله دوم اجرای قانون هدفمندسازی را آغاز کنیم؛ از اول فروردین تا اواخر شهریور 45 هزار تومان یارانه پرداخت می شود و پس از آن رقم پرداختی به 110 هزار تومان می​رسد و این رقم سود تولید است.

وی افزود: کاری به تورم ندارد و 110 هزار تومان را به عنوان یارانه پرداخت می کنم.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    51 32
    سنگ بزرگ علامت نزدن است !
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    46 46
    درود بر رضایی
  • بی نام SE ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    59 35
    از کجات میاری!!! حتما تورمم میخوای بکنی سه برابر !!! ببین گیر کیا افتادیم!
    • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
      1 1
      آقاي رضايي زحمت نكشيد ... دولت ما الحمدلله به اندازه كافي محتاج هست ، هي ماليات بيشتر ميشه ، پول همه خدمات رو از مردم ميگيرن ، براي نفس كشيدنت بايد پول بدي ، از طرف ديگه دولت هي داره كوچيكتر ميشه اما روز به روز محتاج تره و بيشتر دم از بدبختي ميزنه . هر كي فهميد اين پولا كجا ميــــــــــــــــــــــــــره ؟؟؟؟ حالا شما ميخواي يارانه ها رو بيشتر كني ؟ نخواستيم بابا
  • محمد A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    49 21
    البته این خیلی خوبه ولی یک سوال : باید برنج شکر بنزین گوشت مرغ و ........ را چند بخریم ؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    51 28
    اینکه خودش همش میگفت نباید پول بریزیم توجامعه تورم زاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    46 37
    سلام بر زندگی درود بر رضایی
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    44 23
    تورم میشه 110%
  • وحید GB ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    34 17
    این 110 هزارتومن چند دلار میشه اونوقت ؟ 100 دلار یا 22 دلار !!؟
  • homan IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    14 2
    اقای رضایی هدف شما خوبه ومحترمه اما ایا وقعا برنامه ی جدی واسه این کارتون داری؟؟؟؟