نامه رییس جامعه مدرسین به شیخ الازهر / ریشه شیعه هراسی در اظهارات علمای تکفیری منطقه است

حوزه نیوز نوشت:

آیت الله یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه ای به دکتر احمد محمد الطیب، شیخ الازهر، با محکومیت این جنایت بی سابقه، خواستار اتخاذ تدبیری عاجل نسبت به وضعیت شیعیان آن کشور و جلوگیری از دامن زدن به هرگونه افراط و تعصبات مذهبی شد.

 رییس جامعه مدرسین حوزه در بخشی از این نامه یادآور شد: متاسفانه مصر عزیز با توطئه ای صهیونیستی مواجه شده که ثبات، امنیت و استقرار آن را هدف قرار گرفته و در صورت عدم چاره اندیشی مناسب، ممکن است ابعاد آن کل منطقه را فرا گیرد .

وی ادامه داد: در دو سال گذشته خشونت های فرقه ای عمدتا متوجه اقلیت مسیحی مصربود، ولی اینک متوجه پیروان و اتباع اهل بیت(ع)شده است؛ در حالی که محبت اهل بیت(ع) در مصر ریشه دار و عمیق است و این گونه جنایات با طبیعت مردم متدین و شریف مصر هیچ گونه سنخیتی ندارد .

آیت الله یزدی همچنین با اشاره به این که متاسفانه پروژه شیعه هراسی در مصر که اخیرا توسط برخی علما و جریان های افراطی شکل گرفته، سبب تشدید فرقه گرایی، بروز جنایات و اباحه خونریزی گردیده است، تاکید کرد: ریشه بروز این حوادث نامتعارف در جامعه مصر صدور برخی فتاوا و اظهارات علمای تکفیری منطقه است که باعث تحریک برخی جوانان بی اطلاع گردیده و آنان را به برادر کشی سوق داده است .

وی به فتوای شیخ شلتوت در مورد تشیع، یادآور شد: شیخ "محمود شلتوت" مفتی بزرگ الازهردر فتوای مشهور خود اعلام کرده بود "همانا مذهب جعفری، معروف به مذهب شیعه دوازده امامی، مذهبی است که تعبّد (اعتقاد و پیروی) به آن، مانند سایر مذاهب، شرعاً جایز است؛ بنابراین بر مسلمانان سزاوار است که به این مطلب آگاه شوند و از تعصّب بیجا به مذاهب خاص پرهیز کنند."

رییس جامعه مدرسین حوزه در بخش پایانی این نامه، آمادگی خود را برای هرگونه گفت و گوی علمی با علمای مصر در چارچوب تقریب مذاهب و تحکیم وحدت اسلامی اعلام داشته و از شیخ الازهر درخواست کرد که نسبت به وضعیت شیعیان مصر و جلوگیری از دامن زدن به هرگونه افراط و تعصبات مذهبی، تدبیری عاجل اتخاذ کند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    15 1
    این شیعه هراسی نیست. شیعه ستیزی است.
    • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
      8 6
      واقعا این شیعه ستیزی فقط ریشه در برون دارد و ما از درون بی تقصیریم ، کمی به کنش هایمان بیندیشیم تا واکنش ها را درک کنیم.