خبرگزاری تسنیم گفتگویی با محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی انجام داده که چکیده آن را می خوانید:

*عده‌ای شانتاژ می‌کنند و بر این باور هستند که با شلوغ‌کاری می‌توانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. این درست نیست که ما بیت‌المال را ــ دقیقاً تأکید می‌کنم بیت المال را ــ مفت و مجانی با ارز 1226 تومان در اختیار این افراد قرار دهیم که آنها در بیرون با نرخ 3100 تومان بفروشند.

*مگر می‌شود خزانه را همین‌طور داد تا عده‌ای بردارند و بروند؟ این پول مملکت است، پول مردم است، اجازه نمی‌دهم با این پول هرکاری خواستند انجام دهند.

*بیشتر از سال گذشته برای دارو ارز تخصیص دادیم؛ شما توجه داشته باشید که بانک مرکزی ارز را تخصیص می‌دهد و باید در مقابل ریال را از این افراد دریافت کند. منتهی چون آقایان قصد ندارند ریال ارز دریافتی از بانک مرکزی را پرداخت کنند فکر می‌کنند با شلوغ کردن می‌توانند کالاها را ترخیص کنند و پولش را هم ندهند و یک آب هم رویش بخورند.

* هیچ مشکلی از نظر دارو و کالای اساسی نداریم؛ بانک مرکزی فقط جلوی رانت و فساد را به هر ترتیبی شده گرفته است.

* مشکل اینجاست که آقایان قصد دارند لابه‌لای داروها انواع کالاهای لوکس و تجملی را ترخیص کنند.

* ما اصلاً هیچ مشکلی درباره دارو و کالای اساسی نداریم به‌خاطر اینکه مابه‌التفاوت ارز 1226 با 2470 تومان کالا و دارو در بودجه دیده شده و پرداخت هم می‌شود، البته ما گفتیم که واردکنندگانی که الآن هیچ پولی ندارند می‌توانند با تعهد کالاهای‌شان را ترخیص کنند.

*یک سری کشتی در گمرک می‌آید و بعد اعلام می‌کنند فلان مقدار کشتی پشت بندر منتظر است، این کشتی‌ها چی هستند؟ باید یک نفر از نزدیک برود و ببیند این کشتی‌ها واقعاً چه‌چیزی حمل کرده‌اند.

*مجموع کشتی‌های حامل دارو و کالاهای اساسی  از میان 83 کشتی، 7 الی 8 کشتی بودند که تازه رسیده بودند و ما به‌محض رسیدن آنها گفتیم: سریعاً نسبت به ترخیص این کشتی‌ها اقدام کنید و حتی اگر پول نداشتند با تعهد کالاهای‌شان ترخیص شود.

*بانک مرکزی تمام متخلفان را به دادگاه می‌کشاند و این‌طور نیست که هرچه دلشان بخواهد بگویند و با شلوغ کردن جامعه و شانتاژ کالاها را بردارند و بروند؛ ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    33 8
    باز دوباره این عمو بهمنی سخن گفت و فردا بازار دیدن داره !!!! حالا ببینید کی گفتم !
  • دلال مرکزی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 10
    علیرضا جان گل گفتی، عمو بهمنی دوست داریم.
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    1 0
    کالای لوکس که نمیتون مجوز بازرگانی بگیره و از طرفی این افراد در مورد نوع کالاهایشان اظهار دروق کردن، لذا این کالاهای لوکس قاچاق میباشند و میبایستی مصادره شود، پس چرا گمرک داره ترخیص شون میکنه؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 0
    اگر کالایی بغیر از ثبت سفارش شده وارد گردد در واقع قاچاق و مربوط به گمرک می باشد که مجوز ترخیص صادر کرده است!