جدی ترین وزیر پیشنهادی با آمار نادرست فریب نمی خورد

ابروهای گره خورده اش در هنگام حرف زدن و صراحتش در گفتار برای آنان که با او کار کرده اند کاملا آشناست.

آذرجزایری:  در کار با کسی شوخی ندارد و شاید همین جدیت وی که هم در گفتار و هم در چهره اش مشخص است باعث شده تا به عنوان یکی از قدیمی ترین مدیران با تجربه ایرانی از او یاد شود.

تبریزی است و 62 سال سن دارد. از دولت شهید رجایی تا کنون یا در سمت وزیر و یا سمت معاونت یک وزارتخانه مشغول بکاربوده هرچند که در دولت نهم به دستور احمدی نژاد از سمت معاونت شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی برکنارشد اما امروز باردیگر محمدرضا نعمت زاده به دعوت هفتمین رئیس جمهور کشور قدم به مجلس گذاشته تا شاید بتواند اعتماد بهارستانی ها را برای نشستن بر مسند مدیریت یکی از کلیدی ترین وزارتخانه های کشور را کسب کند.

اگرچه نعمت زاده در شرایطی قراراست پا به وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت بگذارد که این وزارتخانه به اذغان بسیاری از کارشناسان با بحران های جدی مواجه است اما کمتر کارشناسی را می توان سراغ داشت که نگران وضعیت این وزارتخانه بعد از حضور نعمت زاده بر مسند مدیریت آن باشد.

او که در دولت های رجایی و هاشمی رفسنجانی به عنوان وزیرصنایع مشغول به فعالیت بود در زمان ریاست جمهوری خاتمی حاضر شد در وزارت نفت به عنوان یکی از مدیران بیژن نامدار زنگنه مشغول به کارشود. هرچند که رفاقت و همکاری زنگنه و نعمت زاده به زمان های قبل بر می گشت. حضور نعمت زاده در معاونت پتروشیمی زنگنه روزهای خوشی را برای صنعت پتروشیمی کشور بالاخص در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رقم زد.

حضور مستمر وی در منطقه و جدیت او باعث شد تا طرح ها و پروژه ها با سرعتی بیشتر از آنچه پیش بینی می شد پیش رود. شاید بتوان به نعمت زاده لقب جدی ترین وزیر کابینه پیشنهادی روحانی را داد اما اگر از خصوصیات فردی او و جدیتش در کار بگذریم باید به هوش و حافظه قوی وی نیز اشاره کرد. بازدیدهای هفتگی وی از منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس جنوبی نشان داد که وی از حافظه بسیار خوبی برخورداراست تا جاییکه بسیاری از مهندسین فعال در این منطقه یکی از شاخص های اصلی این مدیر باسابقه کشور را اینگونه توصیف می کردند:" اصلا نمی توان چیزی را از او پنهان کرد وقتی به منطقه می آید حتی اگر یک لوله در کناری رها شده باشد به خاطر دارد و از تمام نشانه ها برای پیگیری پیشرفت کارها بهره می برد. تا جاییکه نمی توان وی را با آمارها نادرست فریب داد."

یکی از مهمترین پروژه هایی که احمدی نژاد همواره از آن به عنوان یکی از موفقیت آمیز ترین پروژه های دولت نهم  یاد می کند اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در کشور بود. اتفاقی که به اذعان بسیاری از کارشناسان در صورت عدم حضور نعمت زاده بر مسند مدیریت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نقتی احتمال موفقیت آمیز اجرا شدن آن بسیار کمرنگ بود.

شاید برای همین باشد که در زمانیکه بیژن نامدار زنگنه از وزارت نفت خداحافظی کرد احمدی نژاد علی رغم میل باطنی خود مجبور شد نمعت زاده را در مجموعه خود حفظ کند و وی را از معاونت پتروشیمی به پالایش و پخش آورد تا طرح سهمیه بندی بنزین و ارائه کارتهای هوشمند سوخت با خیال راحت اجرایی شود.اگرچه دلایل زیادی در خصوص خداحافظی نعمت زاده از نفت مطرح می شود اما به نظر می رسد ثبات وضعیت سهمیه بندی سوخت و ادامه روال کار روزمره در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی این پیغام را به احمدی نژاد داده بود که دیگر نیازی به آخرین بازمانده های دولت هشتم در نفت نیست. افرادی که امروز قراراست باردیگر به دولت بر گردند تا شاید بتوان مرهمی برای درد این روزهای اقتصاد کشور یافت.

/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پسر A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 2
    انگار همه میخوان یه جورایی چوب لای چرخ روحانی بکنن امیدوارم دکتر مراقب باشه و محکم به کارش ادامه بده
  • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    4 1
    دمش گرم.. بیاد ببینیم این همه معدن چی شده و به کجا رفته .
  • رضا A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    4 1
    درود بر روحانی با این انتخاب عالی
  • احسان IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    4 1
    پیشرفت صنعت پتروشیمی مدیون مدیریت قوی آقای نعمت زاده است ان شاالله صنعت کشور را هم متحول خواهند کرد موفق باشین
  • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    8 2
    از قدیم گفتن دود از کنده بلند میشه ! ببینیم چی کار میکنی با این وزارت خونه درب و داغون
  • بی نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    8 2
    درود بر نعمت زاده..بسیار جدی و پرتلاش
  • مصطفی A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 2
    یکی از فامیل های ما کارمند ایشون در وزارت نفت بود میگفت آدمو به جنون میرسونه از بس پی گیر کار هست و البته میگفت اخلاق اصلا خوبی تو کار نداره
  • بی نام US ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    4 0
    خبر انلاین خیلی با غرض ورزی حرف میزنی.خجالت بکش.تمام پست هایی که من میفرستموحذف میکنی.
  • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    وضعیت خطرناکی در بحث نفت و گاز و مخازن مشترک وجود دارد. ایا این امکان است که عوامل منعقد کننده قرارداد و احتمال تبانی و ایجاد فرصت برای کشور با مخازن مشترک و کاهش دادن روند بهرهبرداری از این مخازن را کنترل کند؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    اگر این گونه که نوشته اید باشد ما هم افتخار می کنیم به چنین مردی