حاشیه های جلسه غیرعلنی انتخاب شهردار تهران/ اعضای شورا قبل از ورود به جلسه چه گفتند

جلسه غیرعلنی برای انتخاب شهردار در شورای شهر تهران ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین،از جلسه غیر علنی شورای شهر خبر می رسد که طرفداران محسن هاشمی و قالیباف در دو ردیف جداگانه نشسته اند .در این جلسه محسن پیرهادی برای حمایت از قالیباف نطق کرد اما سخنرانی تندگویان برای حمایت از محسن هاشمی با واکنش منفی اعضا مواجه شد.

وی در گفت وگو با خبرآنلاین گفت:این بد است که وقتی قرار است از کاندیدایی حمایت شود به همه توهین می کنند و باید جلوی این بی اخلاقیها گرفته شود.

همچنین انصاری دیگر عضو شورا گفت: مذاکرات در حال پیگیری است و تا ساعاتی دیگر نتیجه اعلام می شود.


شایعات بیخودی است
تندگویان قبل از ورود به جلسه انتخاب شهردار تهران گفت: اگر درگیری‌ها و بحث‌های متفرقه به وجود نیاید و جلسه روال قانونی خود را طی کند امروز تا شب باید به جمع‌بندی درباره شهردار برسیم و اینکه عنوان می‌شود اصلاح‌طلبان قصد دارند امروز درگیری ایجاد کنند تا شورا به جمع‌بندی نرسد و شهردار منطقه 21 سرپرست شود شایعات بیخودی است و در واقع دعوای زرگری است.
تندگویان ادامه داد: شهردار منطقه 21 هم یکی از گزینه‌های ما بوده، اما با هیچ قصد و برنامه‌ای برای انتخاب وی به عنوان سرپرست نداریم و ما تابع تصمیمات شورا هستیم.
وی ادامه داد: پیشنهاد برگزاری مرحله دوم انتخاب شهردار باید امروز توسط شورا مصوب شود وگرنه تصمیمات جلسات غیررسمی رسمیت و ضمانت اجرایی ندارد و فکر می‌کنم امروز شهردار را انتخاب کنیم و شانس هر دو نفر(هاشمی و قالیباف) خوب است و انشاء‌الله هر کسی به نفع مردم باشد انتخاب می‌شود.
وی گفت:هر دو کاندیدا نیم ساعت در مورد برنامه های خود صحبت می کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما به دنبال کار حزبی و جناحی نیستیم یک عقیده‌ای داریم و براساس آن در شورا حضور یافته‌ایم تا خواست مردم را محقق کنیم.

کار به مرحله دوم نمی رسد
پرویز سروری  عضو اصولگرای شورای اسلامی شهر تهران قبل از ورود به جلسه در سخنانی اظهار داشت: در فضایی که من بررسی کردم آقای قالیباف انتخاب می‌شود و کار به مرحله دوم نمی‌کشد.
وی ادامه داد: قرار بر این شده که دوستان هر کدام برنامه‌های خود را اعلام کنند و بعد از آن اعضاء شورا تصمیم‌گیری کنند.
سروری بیان داشت: امروز قطعاً آقایان محسن هاشمی و محمدباقر قالیباف در جلسه حاضر خواهند شد و برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند و در نهایت تا پایان جلسه امروز شهردار انتخاب می‌شود و تهران از بلاتکلیفی خارج می‌شود.
وی افزود: قطعاً بنا نیست سرپرست برای شهرداری تهران انتخاب شود.

نتیجه به نفع تهرانی هاست
احمد حکیمی‌پور عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر تهران درآخرین اظهاراتش قبل از انتخاب شهردار تهران گفت: آقای تندگویان سخنگو است و من حرف نزنم بهتر است.
وی ادامه داد: جلسه امروز قطعاً همانند جلسه اول خیلی خوب برگزار خواهد شد و نتیجه آن نیز به نفع شهروندان تهرانی خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که شهردار از بین دو گزینه هاشمی و قالیباف چه کسی امروز خواهد شد گفت: باید ببینیم کدام یک رأی اکثریت شورا را جلب خواهند کرد و هنوز معلوم نیست از بین این دو گزینه کدام موفق خواهند شد که رأی اکثریت را جلب کنند.

 

امروز انتخاب می شود
حجت‌الاسلام ناصحی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: انشاء‌الله شهردار امروز انتخاب می‌شود و من به کسی رأی می‌دهم که مدیر، توانمند، ولایتمدار و پاکدست باشد ضمن اینکه فرد مورد نظر باید به حوزه دین، محیط‌زیست، بافت‌های فرسوده، حمل و نقل و ... توجه داشته باشد.
وی افزود: در بین همه افراد مطرح شانس محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی از همه بیشتر است ضمن اینکه ما نباید فضای شورا را سیاسی کنیم و باید همدل، همراه و همگام باشیم و تعهدی که بین خود، خدا و مردم داریم عمل کنیم.
ناصحی افزود: مردم به ما رأی نداده‌اند که بیاییم اینجا و بازی‌های سیاسی داشته باشیم به طوری که مردم به ما رأی دادند که در شورا حضور داشته باشیم و برای آنها تصمیمات مؤثری بگیریم.
وی در ادامه تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان در شورا را مورد انتقاد قرارداد و گفت: به نظرم این اتفاق نیفتد بهتر است چرا که تشکیل این فراکسیون مشکلاتی را برای شورا به وجود می‌آورد.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن NL ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    26 40
    آقا قالیباف شده :)
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    یعنی چی آخه! مگه قحطالرجاله؟؟ قالیباف 8 سال شهردار بوده دیگه چی میخاد؟ رییس جمهور هم بعده 8 سال می ره.ما قالیبافو نمی خایم
    • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      23 41
      آتش نشانی خبر کنم؟!!
    • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      12 11
      برای وزیر صنعت و نفت قحط الرجال نبود آیا؟
  • هاتف A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    رای ها 15 15 مساوی بود، معلوم نیست رای یه بابای احتمالا ورزشکار و چه جوری با ارعاب یا چیزی شبیه اون گرفتن تا رای قالیباف 16 بشه. تسلیت به مردم تهران. باز هم صدای مردم شنیده نشد، همون طور که در عدم رای اعتماد به آقایان میلی و نجفی به مردم بی احترامی شد.
    • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      12 52
      از طرف خودت حرف بزن.همه چیز رو نباید سیاسی دید
  • پرستو IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    20 71
    خدا را شکر بار دیگر مردم تهران از خدمات این مرد بزرگ بهر منئ هستند یاد شهدا بخیر
    • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      2 0
      شهیدان زنده اند خدا بزرگ است
  • بهزاد A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    75 28
    چه کار خوبی دیدین ازقالیباف؟؟؟!! بلیت مترو یکساله رو 168000 تومان کرد ؟؟یا سطل آشغال های بوگنده رو سر هر کوچه گذاشته؟؟ یا اتوبوس های بلیطی رو پولی کرد؟؟؟!!! شورای شهر به مردم تهران خیانت کردن. من اونایی روکه به قالیباف رأی دادن حلال نمیکنم
  • امیر IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    21 41
    خیلی بی انصافی این همه کار واقعا بعضی از مردم بی انصافند این همه کار اتوبان فضای سبز بی آرتی مترو دریاچه پارک برای بانوان پردیسهای سینمایی فرهنگسراها تونل نیایش توحید برج میلاد 137 1888 استخرها و مجموعه های مناطق هرچند همه اینها وظیفه ایشان بوده ولی همه رو انجام داد ممنوع از سپاسگذاریتون
    • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      35 9
      اگه این کارهارونمیکردچه کاردیگه می خواست انجام بده.بلاخره بابودجه ایکه دراختیارداشت بایدخودی نشان می داد.
    • علیرضا A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      10 5
      آقا شما متخصصی؟ که نیستی. دنیا رو دیدی ؟ که ندیدی. چهار تا گل و بلبل دیدی ذوق کردی. عزیر شمایی که توسعه پایتخت یک کشور چند هزار ساله تو استخر و فضای سبز و ... میبینی مگه مجبور اظهار نظر کنی. برو تو استخر و فضای سبز حال کن.
  • l IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    8 3
    ورزشکارها برا این جور مواقع عالیند ....نه ...غلام
  • بخشی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    5 16
    تبریک به همه تهرانی ها
  • سهیلی A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    1 1
    این بحث را به دور از هوا خواهی های جناحی دنبال می کنم، جنس کار شهرداری، ساختن و توسعه هستش و صرفا نمی شه کار یه شهردار را با این شاخصها ارزیابی کرد، مثل این هستش که یه ورزشکار فوتبالیست رو بعد از باخت بازی به گونه ای ارزیابی کنیم که " طرف بازی کرده و خیلی خیلی هم ورزش کرده "...در صورتیکه اگر بازی یا ورزش نمی کرد چه باید می کرد، عزیزان در انتخاب شهردار کدامین شاخص بهره وری و کارایی بصورت ارقام غیر قابل توصیف لحاظ شد؟شاخصهای تاثیر پذیری در کلان کشوری باید مورد توجه قرار بگیره.از منظر اینجانب در صورت وجود اعتبارات مالی می توان بگونه ساخت و ساز کرد که جلوه پر رنگی را نمایش داد اما توسعه پایدار در کدامین انضباط این شهرداری بوده است؟