ایسنا نوشت:

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در نیویورک به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که آمادگی بریتانیا برای بهبود روابط را در دیدار با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود به او اطلاع داده است.

او در عین حال افزود: "البته مهم این است که تغییر لحن و تغییر شیوه گفتار ایران، با عمل همراه شود. اقدام‌هایی که ما بتوانیم به آن پاسخ بدهیم و بقیه دنیا هم متناسب با آن‌ها گام بردارد."

هیگ اظهار امیدواری کرد که کشورهای غربی بتوانند برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای اختلافات موجود با ایران همکاری کنند و گفت: "فکر می‌کنم که می‌توانیم با هم کار کنیم. خلاصه این که تغییر لحن خیلی مهم است ولی کارهای زیادی هم باید انجام شود."

او گفت: "مایلم مردم ایران بدانند که ما ترجیح می‌دهیم با ایران روابط بهتری داشته باشیم. این به نفع مردم همه کشورهاست. اما برای رسیدن به آن‌جا، همه باید گام‌های ملموسی برداریم."

او گفت که در نشست چند ماه پیش گروه ۱+۵ و ایران در آلماتی، به ایران پیشنهاد داده شده است که در ازای قدم‌هایی مشخص، تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور کاهش پیدا کند: "بنابراین ما نمی‌گوییم که تنها ایران باید رویه‌اش را تغییر دهد، می‌گوییم ما هم آماده‌ایم به آن واکنش مثبت نشان دهیم. اما تغییرات باید عملی باشد."

هیگ در پاسخ به سوالی در مورد شرایط مورد نظر بریتانیا برای بازگشایی سفارت‌خانه‌اش در تهران گفت که لازم است اطمینان یابد که سفارت، می‌تواند به راحتی کارهای یک سفارت را انجام دهد.

هیگ گفت که با طرف ایرانی توافق کرده است که گفت‌وگوها در مورد روابط دو کشور ادامه یابد و مشخص شود که هر کشور چه کارهایی می‌بایست انجام دهد: "اما همه چیز به بازسازی اعتماد بستگی دارد تا در مورد آینده خاطرمان جمع باشد."

وی تأکید کرد که نمی‌توان تاریخ دقیقی برای بازگشایی سفارت‌خانه‌ها تعیین کرد.

219/295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساره A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    3 0
    این رو باید به نیروهای به اصطلاح خودسر گفت....به قول معروف یه نادونی سنگی میندازه توی چاه /صد تا عاقل باید جمع بشن درش بیارن
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    3 0
    دکتر ظریف تا الان بهترین چهره جهانی ایران رو به دنیا نشون داده! با ابرقدرتهای اقتصادی جهان صحبت کرده و همه هم از دکتر ظریف تعریف کردند و حتی میبینید که، وزیر امور خارجه انگلیس هم خواستار ارتباط بهتر و بیشتر با ایران است.
  • من خودم تنها NL ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    2 0
    بوی صلح میاد
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    2 0
    البته من به عنوان به ایرانی ترجیح میدم رابطه نداشته باشیم ، چون متاسفانه هیچ ضمانتی نمیشه داد که از دیوار سفارتخونه تون کسی بالا نره ، و ما دنبال یه فیلم آرگــــــو دیگه نیستیم!! دوری و دوستی