ایسنا نوشت:

سخنگوی دستگاه دیپلماسی مذاکرات روز پنجشنبه میان ایران و 1+5 در نیویورک را شروع دوره جدیدی از مذاکرات هسته‌یی خواند.

مرضیه افخم با اشاره به توافق ایران و 1+5 برای مذاکرات در سطح وزیران خارجه در نیویورک که قرار است روز پنجشنبه هفته جاری انجام شود، گفت: امیدواریم در این مذاکرات شاهد عزم جدی طرف‌های خارجی برای رسیدن به یک راه‌حل در یک زمانبندی مشخص باشیم.

وی گفت: دیدار وزیران خارجه 1+5 با ایران برای روز پنجشنبه تنظیم شده است و این مذاکرات نشان دهنده آمادگی و آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌یی است. ایران مواضع صریح خود را مبنی بر احقاق حقوق مردم ایران در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی و غنی‌سازی در خاک ایران بیان کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدار ظریف و هیگ تصریح کرد: این دیدار از مدتی قبل تنظیم شده بود و ارزیابی‌های ما حاکی از سازنده بودن این دیدار است. این دیدار فرصتی را فراهم کرد تا وزیران خارجه ایران و انگلیس دیدگاه‌هایشان را درباره مسائل دوجانبه، منطقه به ویژه مساله سوریه مطرح کنند.

وی با اشاره به جایگاه خاص و تاثیرگذار ایران در منطقه گفت: وزیر خارجه کشورمان دیدگاه‌های ایران را به ویژه در بحث سوریه با همتای انگلیسی خود مطرح کردند. ایران همواره معتقد است راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه مناسب است و سرنوشت سوریه باید به دست مردم سوریه تعیین شود.

مهر هم نوشت:

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال دیدار ظریف و جان کری وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست ایران و 1+5 در روز پنجشنبه گفت: برنامه ای برای دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در دستور کار نیست.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در این رابطه اظهار داشت: همچنان که گفته شد برنامه ای برای این دیدار در دستور کار نیست و بحث ها بیشتر رسانه ای است.

افخم درباره مواضع کاخ سفید و سخنگوی سازمان ملل مبنی بر احتمال دیدار اوباما و روحانی در نیویورک گفت:برنامه تنظیم شده ای نداریم و این بحث ها بیشتر در بخش ها و محافل رسانه ای مطرح شده است.

/2929

 

کد خبر 314483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =