معاون درمان سازمان تامین اجتماعی امروز خبر داد که تعرفه‌های پزشکان در سال آینده از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

محمد علی همتی درباره اصلاح نظام پرداخت پزشکان گفت: از ابتدای سال 93 اصلاح نظام پرداخت پزشکان صورت می‌گیرد و در این نظام تعرفه‌های خوبی برای نقاط محروم در نظر گرفته شده است و صددرصد این تعرفه‌ها در بعضی از مناطق محروم افزایش می‌یابد.

او در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که تعرفه‌های پزشکان در سال 93 چه مقدار افزایش می‌یابد گفت: این تعرفه‌ها از 40 تا 100 درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت. (اینجا)

پیش از هم وزیر بهداشت از افزایش ۶۶ درصدی تعرفه های درمان برای بهبود اوضاع نظام سلامت خبر داده بود. نکته اینکه وعده داده شده این افزایش تعرفه های درمان برای آنهایی تحت پوشش بیمه هستند، احساس نمی شود، اما آن ۱۳ میلیون نفری که بیمه ندارند، افزایش هزینه های درمان را درک می کنند.

نظر شما درباره این افزایش تعرفه‌ها چیست؟ به نظر شما این افزایش هزینه ها موجب افزایش کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی می شود؟

نظرات خود را دراین باره در بخش کامنت‌های همین خبر برای ما بنویسید.

نظراتی که پس از ساعت ۸ شب ارسال شوند، احتمالا صبح روز بعد منتشر می شوند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 109
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    28 40
    اگه بيمه ها پوشش مناسب بدن صد درصد افزايش هم خوبه اگه كيفيت ها هم بالا بره. ويزيت يه متخصص بيست دلار( شصت هزار تومان) مناسب هست.
    • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      35 4
      عزیز من بیمه ها مبلغ افزایش را از خود بیمه گذار می گیرند یعنی درآمد بیمه هم صد در صد باید افزایش یابد که آن هم از خود ما می گیرند
    • سین شین A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      4 1
      بله درست میگین 20 دلار رقم مناسبی است. اما به شرطی که یک مهندس 15000 دلار و یک کارگر 1000 دلار حقوق بگیره نه اینکه من که یک مهندس هستم با 3 سال سابقه کار 200 دلار حقوق بگیرم!
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    136 7
    همان درصد که بر حقوق ها می افزایند. یعنی در واقع افزایش حقوق کارگرها و کارمندها چقده همون قدر. آخه ماکه ماهی 600 هزار تومان حقوق داریم چه جوری می تونیم این همه هزینه درمان رو متقبل بشیم؟! خدایا مارو مریض نکن.
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      142 1
      شما يه چيزي داري به نام بيمه!! معمولا در كل دنيا پول درمان رو ميپردازند اما اينجا نقش دكور رو دارند!!
    • هما IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      45 28
      همین الانم پزشکا با این تعرفه های پایینشون (!!!) میتونن سالی 1-2 بار سفر خارج برن. پس زیاد کردن تعرفه ها یعنی تعداد سفرها یا کیفیت اونها بیشتر بشه. تعرفه ها رو نصف هم بکنید خللی در زندگی ها و تفریحاتشون ایجاد نمیشه. حتی ذره ای
    • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      8 8
      تعداد زيادي از پزشكان خصوصا پزشكان عمومي وضعيت مالي خوبي ندارنر و از سطح متوسط كمترند. تو را به خدا اينقدر تحت تاثير جو خراب عليه پزشكان نباشيد واقعيت و آمار چيز ديگري است
    • بی نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      6 4
      در نزدیک ما پزشکی عمومی فعال هست که از بعد از ظهر تا 3 نصف شب مریض ویزیت می کنه و وقت دادنش هفته ایه، البته باید عرض کنم به دوعلت اینقدر سرش شلوغه یکی اینکه انگلیس درس خونده و واقعا پزشک باسوادیه، دوم اینکه بسیار فردی با اخلاق و درست کرداریه، اون پزشک هایی عمومیه که در امد ندارند مشکل از خودشون وگرنه نمونه این آقا کم نیستند هیچی کار نکنه ماهی 10 - 15 میلیون فقط درامد ویزیت داره، قربون متخصص ها هم برم که نزدیکی ما یک متخصص بیماری های داخلی هم هست که روز 100 نفر ویزیت می کنه از هر نفر هم 20000 تومان ویزیت می گیره و نوار قلبی گرفتنش هم براهه. شما حساب کنید چقدر در ماه براش می مونه .
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    اکثر پزکشا رُ که نگاه می کنم بدنبال «ساختمان سازی» هستن لذا افزایش این تعرفه ها باعث افزایش کیفیت خدمات ساختمانی می شود !
    • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      161 6
      من به بیماری لوپوس مبتلا هستم . ویزیت یک فوق تخصص روماتولوژی هربار 30تومنه که بیمه نبیست .هزینه آزمایشاتم هم هر دوره حدودا 100 تومنه که اونم 80 درصدش آزاده . دارهام هم هر بار حدود 50 تومن میشه . یعنی سرجمع هر 3ماه باید حدود 200 هزار تومن بدم . حالا منظور شما اینه که سال دیگه هر 3 ماه باید 400 هزار تومن بدم ؟! اگر آره است که برم بمیرم ارزونتر درمیاد .
    • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      63 84
      شما به چند درصد محدود پزشکان پول دار توجه دارید. اکثر پزشکان متخصص تا حدود 35 سالگی و فوق تخصص ها تا سن 40 سالگی درآمدی ندارند. در حال حاضر چندین ماه است بیمارستانها کارانه پزشکان را ندارند که بدهند.اکثریت پزشکان تا حدود 50 سالگی منزل شخصی ندارند که نسبت به متوسط جامعه تفاوت معنی داری دارد. خصوصا پزشکان هیات علمی تمام وقت که اکثرا رتبه های برتر کشور هستند بسختی می توانند با درآمدی که دارند یک آپارتمان 110 متری نزدیک محل کارشان داشته باشند
    • محسن نیکنام US ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      4 2
      بسمه تعالی‌ سیستم تعیین تعرفه‌ها غلط میباشند ، قبلاً هم غلط بود. در سراسر دنیا تعرفه‌ها با معادلات متغیر با نرم افزار تهیه و تدوین میشود و با تأیید سازمان نظام پزشکی‌ عملی‌ میشود. مدیران تصمیم گیرنده قوانین نباید پزشک باشند چون منافع شخصی دارند ولی باید نظرات در تک‌ تک‌ موارد لحاظ شود. متاسفانه در ایران سیستم مدیریتی از وزارت تا معاونت‌ها تا مسئولین رده چهارم پزشک متخصص خوب و عالی‌ هستند ولی‌ مدیران ضعیف و مملو از تصمیمات حساب نشده. سازمان یا بخش تعیین تعرفه‌ها باید در وزارت بهداشت تشکیل و بعد کتاب سالنامه با تأایید نظام پزشکی‌ چاب و اطلاع رسانی شود. این روش‌ها فعلی‌ هر گزا جواب نخواهد داد. بنده یک سال مطلب جمع آوری کردم و ارائه دادم ولی‌ دریغ از آنچه باید باشد و نیست!!!
    • بی نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      17 6
      بی نام دوم عزیز ! جسارتا بیمه شما چیه که نه پول دکتر رو میده نه دارو رو؟ خوب بیمه نباشی سنگین تری به خدا...این چه بیمه ایه آخه؟
    • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      5 6
      بي نام دوم عزيز والا تا جايي كه من مي دونم يكي از بهنرين مراكز لوپوس ايران بيمارستان شريعتيه كه از تملم ايران بيمار بهش ارجاع مي دهند و هزينه ويزيتش ٦ هزار تومان هم نيست! حتما كه نبايد خصوصي و مطب تشريف ببريد.
    • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      12 5
      من فقط يك سوال دارم: ديه انسان ١١٤ مليونه. شما اگه يك ماشين ١١٤ مليوني داشتي مي بردي تعميرگاه براي سرويس و تعويض روغن چقدر ازت مي گرفتن؟!! والا جان انسان است كه اينجا بي ارزش شده !!
    • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      7 1
      من بیمه تامین اجتماعی هستم.بیمه تامین اجتماعی هیچ وقت هزینه ویزیت مطب رونمیده.من هر 3 ماه زیر نظر دکتر فوق تخصص معاینه میشم در حالی که درکلینیک بیمارستان زمان بین 4 تا 6 ماهه و دکترفوق تخصص تنها برعملکرد رزیدنت ها نظارت دارند و و درواقع دقیق به شمارسیدگی نمیکنند آن هم بیماریه خود ایمنی مثل لوپوس که ارگانهایی مثل کلیه و ریه و ... رودرگیر میکنه ونمیتوان برایش آزمون وخطا کرد . آزمایشهای روماتیسمی آزمایشات خاصی است که تنها برخی ازآنها بیمه است و متوسط تا80 درصد هزینه های آزمایشگاهی رو خود فرد باید پرداخت کند. قیمت تمام داروهای من به صورت آزاد از 2 سال قبل بیش از2برابر شده (همه داروهای مصرفی من تولید داخل هستند) علاوه برآن ازپارسال هم پوشش بیمه روی این داروها کاهش یافته و همحق داروخانه ها افزایش
    • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      9 3
      تازه باید کاهش هم پیدا کند. همین طوری وضعیت سلامت اسفبار است و خدمات مناسب نیست و تازه گران هم هست.
  • ایرج IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    39 6
    خدا راه مسلمون نه هیچ بنی بشرو به بیمارستان نندازه آدم دمه بیمارستان بمیره ولی با اون هزینه پزشگ و اون هزینه تخت هتل 10 ستاره نره حالا میخواهین پوله اینارو که میلیادرن رو زیاد کنین خوب از پول تخت کم کنید بدید به این دکتری اخه چرا ما بدبختا همش باید هزینه کنیم
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    81 16
    افزایش؟؟؟؟ باید کاهش پیدا کنه
    • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      9 1
      یهو به ملت بگین برین بمیرین دیگه!!! همه چی داره گرون میشه !قرار بود یه کم آرامش برقرار بشه! بذارین نفس بکشیم بابا جان! گلوی مردم رو گرفتین دارین فشار میدین رسمن!!!!
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    68 14
    اصلا چرا همیشه باید افزایش قیمت داشته باشیم؟!با توجه به افزایش قیمت های بی رویه سالهای گذشته باید کاهش تعرفه های پزشکی رو شاهد باشیم.
    • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      6 7
      دوست عزیز حتما وقتی کوچولوی خودتان را دکتر میبرید دوست دارید با راحتی و آرامش راجب به بیماری کوچولوتون با دکتر صحبت کنید و دکتر خوب کوچولوتونو را معاینه کنه و تشخیص درست بده ، اینها نیاز به آرامش خیال و وقت مطالعه مناسب دکترتونو داره، فکر میکنید درامد و خرج زن و بچه دکترتون از کجا میاد ، حقوق میگیریم بیمه هستیم مشکل نبود بیمه مناسب و مدیریت نامناسب وزارت بهداشت تقصیر پزشکان عمومی متخصصین داخلی و کودکان که تنها منبع درامدشان پولی است که شما به آنها میپردازیدنیست ما نه پول زیر میزی میگیریم نه خرج اضافه روی دست کسی ممیگذاریم.راستی نجات جان یک کودک که از اسهال در حال مرگ است از نجات جان یک پیرمرد 70 ساله در جراحی قلب کمتر است به امید روزی که پزشکتون اعتماد کنید.
  • شهروندتهرانی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    48 7
    والا بنظرم هیچی نباید اضافه بشه...با این افزایش حقوق 10درصدی امسال ازپس افزایش قیمت شیروماست وکرایه برنیامدیم ......دیگه هزینه پزشکی که بماند...پسرم یه سرماخوردگی ساده میگیره صد تومن هزینه ویزیت وداروهاش میشه......خودم هم که مریض میشم بخاطرهزینه هاش فقط شلغم میخورم دکترنمیرم....ولی اگه یه بنده خدایی مشکل وبیماری جدی داشته باشه چه گناهی کرده؟
    • بی نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      5 5
      هزینه ویزیت و داروهای سرماخوردگی پسرتون شده 100 هزار تومن؟!!! بابا جان اغراق هم حد و اندازه داره!!!
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    53 6
    مگر قرار چقدر به حقوقو کارمندها و کارگرها اضافه بشه که صددرصد به ویزیت پزشکها اضافه بشه؟!! تازه همینجوری هم قیمت داروها و ویزیت پزشکها از توان خرید بسیاری از مردم خارجه و مردم با درد و بیماریشون تا جاییکه ممکن باشه میسازند.
  • popo IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    73 5
    منم جز اون 13 میلیونم 28 سالمه مهندسه بیکار نمیدونم این خبر رو خوندم یاده مرگ افتادم یعنی اینکه حق ندارم مریض شم واقعا باعث تاسفه
  • سیاوش IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    59 7
    0 %
    • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      5 2
      باید کاهش پیدا کنه!!!
  • بی نام EU ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    46 7
    درمان توي اين كشورثروتمندبايد رايگان باشه كسي كه دوس نداره خداي ناكرده مريض باشه هرگز
    • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      23 10
      کشور ثروتمند؟ گرفتی ما رو؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    19 3
    مگه به حرف ما هست؟! هر چه بیشتر بهتر !
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    105 4
    فقط صحبت از افزایش قیمت ها هست!!!! اینم فیلم جدیده که واسه گرونی از مردم نظر می خوان!!!!!
    • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      65 7
      آی گفتی .کمرمون شکست به خدا
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    107 2
    کلا مردم زیاد به درمان فکر نمی کنن الان دیگه مشکل همه هزینه کفن و دفنه! اونو ارزون کنن اینم که از سر گذشته چه یه وجب چه 100 وجب. بیمه هم که حساب کنی حتی همونقدری که حق بیمه میگیره هزینه های درمان رو جبران نمیکنه یعنی دزدی تو روز روشن.
  • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    32 4
    به اندازه افزایش حقوق یک کارگر
  • مردم IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    32 4
    توی دنیا هزینه های درمان برای مردم رو به کاهش میره اینجا دارن افزایش میدن
  • حسین ل .م. IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    28 2
    نظر به ان نظر قول به همان قول مردانگی که دردولت تدبیرو امید داده بودید ثبات همراه با کاهش قیمتها درست فکر کنید بار سنگینی تورم را سنگین تر نکنید..
  • ولی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    41 15
    متاسفانه یکبار از مردم درمورد کاهش قیمت چیزی سوال نشده وهمیشه برای گرون کردن ازمردم سوال می کنند تا کار خودشان را توجیه کنند اون از ایران خودرو وسایپا واون از قطعه سازان واون از روزنامه ها و ... وحالا هم هرساله تعرفه پزشکان طماع را بالا می برند من خودم یکی از زخم خوردهای تعرفه های پزشکی هستم که اخویم سرطان گرفت وتقریبا سی الی چهل میلیون تومان خرجش شد وآخر سرهم دار فانی را وداع گفت.من همیشه نظر می دم ولی هیچ وقت انعکاس داده نمی شود.
  • م.ر A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    32 17
    به هیچ وجه افزایش قیمت باعث افزایش کیفیت نمی شود! پزشکان به واسطه رانت قدرتمندی که در اختیار دارند هر کاری دلشان بخواهد می کنند وکسی هم نمی تواند به آنها نگاه چپ بکند.
  • علیرضا A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    37 4
    این سئوال غلط است اگر تعرفه درمان واقعی شود (بسیار بیشتر شود )اما بیمار پرداختی کمتری داشته باشد و افزایش هزینه ها را بیمه ها تقبل کنند مگر مردم بخیل هستند همه دوست دارند در شان یک انسان خدمات درمانی دریافت کرده اما هزینه زیادی پرداخت نکنند در این صورت هم بیمار راضی است و هم پزشک و بیمارستان و سایر عوامل درمانی
  • آرش A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    32 7
    شما فکر می کنید هزینه درمان در ایران پایین است اگر می خواهید افزایش بدهید لطفآ سم یا مرگ موش را افزایش ندهید تا مردم بتوانند تهیه کنند اگر بیمار شدن خود ا خلاص کنند تا جا برای بعضی پول دار ها وشما باز بشود.
  • کی هان EU ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    87 2
    یعنی حقوق و دارامد مردم رو 100 درصد افزایش میدهند!!!!!!!؟؟؟؟؟
  • امید A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    32 3
    کاش به حقوق کارمند و کارگر هم توجه می شد. درآمد 18 درصد و هزینه ها 100 درصد ... امیدوارم تیم اقتصادی دولت یه فکری برای برون رفت از این وضع بکنه ...
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    19 5
    ضمنا این نکته رو هم باید گفت همین الان هم کمتر متخصصی با تعرفه تصویبی ویزیت میکنه.
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    31 6
    اینها فقط طرفدار اقشار مرفه هستند. یه مقایسه ای بین زندگی پزشکان و کارگران کنید بعد تصمیم های اینچنینی بگیرید.
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    18 3
    یعنی اونی که نداری زودتر برو بمیر تا جا واسه شکم گنده ها باز شه چه افزایشی!!! باید 40% هم واسه این بدبخت بیچاره ها کاهش پیدا کنه
  • حمید IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    17 1
    در سال جاری هزینه های درمان بیماران خاص مانند ام اس سه برایر (300 درصد) افزایش داشته است. افزایش درآمدی متوسط کارمندی یا کارگری هم حدود 20 درصد بوده. با چه عقل و منطقی افزایش هزینه درمان در سال 93 توجیه پذیر است؟
  • محسن IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    20 4
    افزایش ندهید لطفا"
  • مهدي A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 6
    چرا همه پزشكها رو با كارگرا مقايسه ميكنن ؟! چرا با وكلاي معروف،معمارهاي موفق ،كارخونه دارها يا حتي بازاريها مقايسه نميكنيد ؟؟ با تجار موفق با مسؤولين دولتي با بانك دارها با وارد كننده هاي كالا با شركت هاي تجهيزات پرشكي يا خيلي هايي كه خودتون بهتر ميدونيد !! كه همشونم چه از نظر تحصيلات چه حساسيت و استرس شغلي چه ساعات كاري وچه ... از پزشكها كمترند ....
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    15 8
    اگه امکان چاپش هست چاپش کنید خجالت هم چیز خوبی هست میخای اینبار بارضای مریض پول بیشتر بگیرند مگه ما الان ۱سال تمام بیکاریم چند درصد اشتغال زایی کردن چیه داره وضعیت رفاهی یه سری از این دکترا تغییر کرده اینام شورشو در اورند مگه اونا چه چیزای با قیمت بالاتر از ما تهیه میکنند تازه تخفیف خوب هم میگیرند
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    15 13
    انتطار مردم کاهش است نه افزایش بعضی پژشکها مثل دلالان مسکن در ساخت ساز وپارسال هم در خرید وفروش سکه ودلار بودنند مردم را دریابید
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    31 5
    فقط از خدا بترسید با این هزینه های بالا مردم چکار کنند
  • رضا RO ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    21 2
    وحشتناکه، غیر عادلانه هست .تازه نود در صد مردم توان پرداخت هزینه های امروزی را ندارند. این امر زمانی میسر خواهد بود که دستمزد تمامی اقشار ،متوازن رشد کند.
  • پزشك A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    31 4
    تا وقتي تعرفه ها اين باشد آشفته بازار بزشكي كه در آن پزشك عمومي بايد روزي ٦٠ تا بعضا ١٠٠ تا مريض ببيند تا خرج و دخلش جور در بيايد و دست آخر براي هر مريض ٥ دقيقه هم وقت نمي گذارد بهتر از اين نمي شود. كيفيت خدمت پزشكي يعني مرگ و زنرگي فنزتد و پدر و مادر و عزيزان ما. البته نبايد به بيمار فشار مالي وارد شود و بينه ها بايد ٩٠ در صد هزينه را بدهند نه برعكس!!
    • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      21 27
      اقای پزشک کیفیت دیگه چیه؟ ی مهندس بدبخت اشتباه کنه و بزنه دو تا دونه فایل شرکتو پاک کنه یا ی کامپیوترش بسوزه دودمانش رو به باد میدن. پزشک میزنه طرفو میکشه میگه مشیت الههی بود. بدنش به دارو جواب نداد. همین من خودم از دست ی دکتر شکایت کردم، خود قاضی که مرد پیری هم بود گفت ما هیچوقت علیه دکترها رای منفی نمیدیم خودتو خسته نکن. حتی به دکتر تذکر هم ندادن که هیچ. جلوی چشم من از اینکه ی بیماری جسارت کرده و ازش شکایت کرده و وقت دکتر تلف شده مغذرت خواهی کردن. خداییش روزی هزار بار خدا رو شکر میکنم زیر فشار پدرم که میگفت برو تجربی بخون دکتر بشی قبول نکردم تا جون مریض ها رو با سعی و خطا تو خطر بندازم. تو این کشور پزشکا هرگز مسئول هیچی نیستن. هرچی بشه میندازن گردن خدا. همچین آه و ناله میکنه انگار چی شده
  • احسان A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    6 9
    -30%
  • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    20 4
    امسال رفتم آزمایش دادم واسه زخم اثنی عشرم. خداییش پشیمون شدم. عکس و آزمایشها شد 350 تومن. حالا فکرشو بکنید بخاطر تحریم ها شرکتمون تعطیل شد، سر 36 سالگی بیکار شدم. با این سن و سال و خانوم بودنم کار هم گیرم نمیاد. انقدر رزومه فرستادم خسته شدم. خیلی وقته که مریض میشم دکتر نمیرم. این بارم اگر درد امانم رو نمیبرید نمیرفتم. فک رکن حالا دو برابر هم بشه. خب یدفه بگن همه بمیرید دکترا بمونن دیگه
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    32 5
    الان دکترای فوق تخصص 35000 تومان ویزیت می گیرن؛ ملت هم که وضعشون توپه؛ با افزایش 200 درصدی چطورین؟ خوبه یا هنوز دخل و خرج پزشکان محترم جور در نمیاد؟!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    11 8
    - 100%
    • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      2 1
      منظورم اینه باید رایگان بشه.در کشور به این پولداری که مالیات هم از مردم می گیرن باید هزینه ی درمان صفر باشه.مثل کانادا
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    22 3
    مایه تاسف و شرم فراوان است
  • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    5 2
    چرا دولت نگاه نمی کنه که فاصله درآمد پزشکان با متوسط درآمد مردم چقدره؟واقعا وحی منزله که هرسال تعرفه های درمان افزایش پیدا کنه؟یه کم از کوبا یاد بگیرن که وقتی پزشک ها به پائین بودن درآمدشون اعتراض کردن فیدل کاسترو علنا بهشون گفت همینه که هست.هرکس درآمد بیشتر میخواد بره یه کشور دیگه.فکرمی کنید الان وضع معیشت پزشکا خرابه؟خیلیاشون ساختمون سازی می کنن و حتی در کشتی سازی سهام دار هستن.وزیران محترم لطفا بیشتر به کنترل نابسامانی های بخش مربوطه شون بپردازن تا به فکر بیشتر کردن مشکلات معیشت سایر مردم بی پناه.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    8 2
    البته این افزایش تعرفه ها باعث افزایش درآمد پزشکان نخواهد شد بلکه مطب آنان را خلوت تر خواهد کرد تا اگر امثال «بابک ز» مریض شدند بتوانند برای پزشک درآمدزایی کنند.
  • جلیل A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    10 10
    روحانی مچکریم تا می تونی همه چی رو گرون کن یواش یواش مردم دارند قدر احمدی نژاد رو می دونند
  • رکسانا IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 1
    هیچی!!!! دیگه چی گرون بشه؟ پدر مردم رو آوردن با قیمتهای تخیلی و خانه خراب کن، بازم گرونش کنن؟! فقط خدا خودش به مردم رحم کنه!
  • مهبد EU ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 5
    خبر آنلاین عزیز این کامنت منو بزار بالا . من چندین ساله که دارم نامه مینویسم و پیشنهاد میدم به وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر و پیشنهاد من اینه که بیمه باید فقط برای بیماریهای صعب العلاج باشه متاسفانه پول بیمه فقط داره خرج استومینوفن و انتیو بیوتیک میشه هزینه درمان یک سرما خوردگی بدون بیمه حد اکثر 20 هزار تومنه که هر کسی میتونه بده ولی برای بعضی از بیماریها میلیونها تومن باید خرج کنی .
  • قاسم A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    8 1
    حالا این تعرفه های رسمی جدا! زیر میزی هایی که از بیماران جدا از تعرفه ها میگیرند چی؟ اینها هم قرار هست افزایش داشته باشه؟ خدا هیچ کسی رو گرفتار این بیمارستان و هزینهاش نکنه...
  • محمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    8 1
    ماهی 600تومان حقوق دریافتی منه البته تو این فصل برای ترمیم دو دندان باید 600تومان پرداخت کنم ...اگر نه که باید برم جفتشو بکشم که خیلی ارزونتره یعنی من تو سن 25 سالگی باید .....
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 0
    این سوال از اساس غلط است. پس چگونه دنبال کاهش هزینه های سلامت هستند. به خدا بیماران گناه دارند. هرچی گران بشود باز راه حلی برای آن وجود دارد
  • استاد دانشگاه US ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    9 3
    این کار یعنی : رفتن پول بیشترتر در جیب پزشکان مولتی میلیاردر
  • صمدآقا IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 2
    ولـــــــــــــــــــــــم کن بابا همینجوری انقد هزینه ها بالاست از درد به خودم میپیچم اما پول ندارم برم دکتر!!!!
  • بی نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    6 1
    تو خیلی از کشورها هزینه درمانی وجود نداره و مجانیه. تو ایران هرسال دارن افزایش میدن و پدر مردم رو درمیارن
  • علی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    6 1
    اصلا نباید اضافه بشه.تو هیچ جای دنیا پزشکا اندازه ایران درآمد ندارند
  • majid A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 0
    فقط خدا باید داد این ملت برسه....................خدا................
  • رعنا RO ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    6 2
    خدای بزرگ را شاهد میگیرم دکتری که برای ترمیم دندانهایم پیشش میرم ،با وجود ثروت میلباردی وداشتن ملک و ده ها اپارتمان،از هر ده تلفنی که به او می شود نه تاش در خصوص رتق و فتق کارهای ساختمانی ویا جرو بحث با دلالان در خصوص زمینها و...... ودر انتها ترمیم بک دندان، حقوق دو ماه من.وبه عنوان یک شهروند انتظار دارم هزینه درمان نه تنها افزایش، بلکه کاهش معنا داری هم داشته باشد.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 2
    100درصد
  • علی A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 3
    به نظر من موضوع اصلا جای نظرسنجی ندارد پر واضح است که حرف از زندگی و مرگ است تاسف تاسف تاسف برای شرایط موجود درمان؛ لطفاً وسایل لوکس گران شود ولی درمان ارزان شود
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    8 6
    به نام خدا صــــفر درصد!!!
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    12 2
    مگه تا حالا ارزون بوده؟ چرا ما باید هر سال تورم داشته باشیم؟ تورم نداشته باشیم حناق میگیریم؟
  • لیلا IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    8 1
    اگر به خدا اعتقاد دارید قسمتون میدم افزایش پیدا نکنه.
  • صابر A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    9 0
    میگن: گل بودو به سبزه نیز آراسته شد... و اما این داستان همچنان ادامه دارد و گویا سر دراز دارد...
  • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 2
    منفی 100 درصد
  • پزشک A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 14
    چون ما جز همین مردم هستیم و در کنار بیماران ، تنها تقاضایمان افزایش توان بیمه ها در کم کردن هزینه های بیماران است .سالهای قبل افزایش تعرفه ها به مردم و پزشکان کمکی نکرد . افزایش تعرفه ها سناریویی برای افزایش درآمد بیمارستانهای دولتی است تا از شرایط رقت بار کنونی در بیایند والا مردم عزیز با توهین به پزشکان هیچ گره ای باز نخواهد شد به هر حال حرفه ی پزشکی طاقت فرسا و در تمام دنیا از طبقات مرفه به شمار میروند ولی مردم به پزشکان اینقدر بی احترامی نمیکنند احترام به طبابت احترام به سلامت است .
  • حامد IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    5 2
    سال 93 رو سالی بگدارید که هیچی گرونتر نشه همه دست به دست هم بدن کسی چیزی رو گرون نکنه هر کی گرون کرد تحریم بشه .یه جایی دیگه باید ترمز تورم رو کشید
  • taxi A1 ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    5 1
    سه هزار میلیارد درصد
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    7 0
    این هم شد سوال؟! مردم همبن الان هم نمیتونن هزینه درمان بدن!
  • حمید A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    9 4
    من پیشنهاد میکنم به خاطر اینکه کمی جلوی طمع پزشکان محترم گرفته بشود تعدادی پزشک از کشورهای شوروی سابق مانند اکراین - بلاروس - قزاقستان و..... وارد کنید . هم پزشکان حاذقی هستند و هم خیلی قانع می باشند . مردم هم مختارند که پیش هر پزشکی دلشون خواست برند . جهت مشکل زبانشان هم میتوان از بهیاران اهل تاجیکستان در هر مطب استفاده کرد که به خوبی فارسی و روسی صحبت میکنند . سطح علم پزشکی در این کشورها از پزشکی ما بالاتره و خدمات بسیار ارزان .امید وارم نظرم را نشان دهید .چون من تا حالا هر نظری گذاشتم سانسور شده است .
    • بی نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      1 1
      آفرین، موافقم.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 1
    درمان باید رایگان بشه به جای اینکه هزینه اش افزایش پیدا کنه
  • حرف حساب A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    9 0
    خدایا باز هم افزایش.........دیگه بسه.خسته شدیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    9 10
    انصاف مردم ایران را شکر هتگامی که من وارد دانشکده پزشکی شدم پسر خالم تو یکی از حجره های بازار واسه حاجی چایی میریخت . الان بعد 6 سال فارغ التحصیلی نه خونه دارم نه ماشین پسر خاله عزیز . یه حجره تو بازار 4 مغازه تو ونک خونه تو ولنجک ماشین لکسوس احتمالا من از پسر خالم تو هوش و استعداد کمترم. از مردم بپرسین چه مقدار هزینه درمان در سبد خرج ماهیانه خانواده منظور میکنن ؟ حالا چقدر واسه ماتیک و سرخاب شب عروسي خانمشون در نظر میگیرن؟ ایرانی جماعت لمسی است یعنی حاضر است 17 میلیون واسه یه پراید که اخرش تابوته واسش بده چرا؟ چون لمسش میکنه و میبینتش ولی چون علم پزشک رو نمیبینه سالهای زیادی رو که جوونی و عمر یک پزشک حروم میشه رو نمیبینه پولی که میده خیلی واسش زور داره
    • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      5 4
      اگر دنبال پول بودید اصلا اشتباه کردید درس خواندید. من هم مثل شما یک تحصیلکرده بی پول و بیکار هستم. فوق لیسانس متالوژی دارم. ما اشتباه کردیم دزس خواندیم. امیدوارم نسلهای بعدی اشتباه منو شما را تکرار نکنند.
    • علی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      7 2
      اگه سواد داشتی پولدار میشدی. از پول زیرمیزی که اعلام شد، بعضی پزشکا ماهی یه میلیارد درمیاوردن. پزشکا انصافن پولدارترین قشر تحصیلکرده این مملکتن. ملتم زورشون بیاد باید بدن دیگه. چاره ای نیست.
  • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    13 2
    پزشك هاي محترم اصلاً توجهي به تعرفه ندارند كه ما نظر بديم ! هر مبلغي كه ميخان ميگيرند ! در ثاني مگه باز هم افزايش قيمت داريم آخه كسي نيست به فكر تثبيت قيمتها باشه تا افزايش!
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 8
    دکتر های بیچاره , با چند سر بچه و عائله و هزینه های سر سام اور و چندرغاز درآمد.خدا کمکشون کنه
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    10 2
    واقعا جای تاسف دارد. بابت کدام خدمات پزشکان باید تعرفه ها افزایش یابد؟؟؟به شما در شهر زاهدان ادرس بیش از 20 پزشک را میدهم که از ساعت 5عصر تا9شب(4 ساعت فعالیت) بیش از 100 بیمار لطفا دقت کنید بیش از 100 بیمار و ان هم چهار مریض را باهم ویزیت میکنند.
  • علي A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    7 1
    افزايش درآمد پزشكان درست است بشرطي كه از جيب مردم نباشد .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    3 2
    پزشک چینی وارد کنید ارزون تر در میاد
  • بی نام EU ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 0
    هزینه درمان به نظر من باید به نحوی افزایش یابد که دیگه طرف خیالش راحت بشه که نمیتونه دکتر بره و یا با بیماریش بسازه و تحمل کنه ی منتظر مرگ باشه چون این هزینهخ های کنونی هم خودش از 100 تا بیماری بدتره و بیماری های روانی جدیدی ایجاد می کنه
  • محسن A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    6 1
    برید خجالت بکشید با این تصمیماتون مگه خون پزشکا رنگی تره! هر حقوق کارمندا و کارگرا رو 15 درصد افزایش میدید حقوق دکترا رو 60 تا 100 درصد! معنی عدالت رو هم فهمیدیم!
  • ولی A1 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    1 4
    به نظر من باید به دیوان عدالت یا سازمان بازرسی از طریق زنگ و ایمیل اعتراض کرد تا نهایت تا 5 درصد بالاتر از افزایش حقوق کارمندای دولت، تعرفه ها رو افزایش بدن. نظرتون چیه؟
  • حسام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    8 0
    0 درصد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    4 0
    نه این که خیلی ارزون افزایش هم بایدبدن
  • علی A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 0
    الهی به امید تو نه به امید خلق روزگار ...
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    3 1
    چقدر تبعیض برای پزشکان؟! مگه چند سال درس خوندن ؟! من دانشجوی دکتری ریاضی ام و بیکار هستم بدون حتی ماهی 1000 تومن درآمد 8 سال هم هست که دارم از بعد دیپلمم درس میخونم اما کار نیست! حالا من اگه مریض بشم از کجا بیارم پول دارو و دکتر و ... ؟ گرونی بسه! بخدا بسه!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    3 0
    من و همسرم هر دو کارمندیم و از صبح تا شب کار می کنیم ولی نمی توانیم هزینه درمان خودمان را هم تقبل کنیم. با اینکه 30 سالم نشده کلی عیب و ایراد اوردم ولی جرات نمی کنم به پزشک مراجعه کنم...اونوقت میگن بچه دار شید!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    3 0
    خیلیها همین الان هم تو ه.ینههای درمانشان مانده ان چه برسد به اینکه بالاتر برود لطفا بداد مردم برسید......
  • مسعود A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    1 1
    دوستان عزیز.گمان نمی کنید هزینه درمان که در اغلب کشورها بر عهده دولت است و از مالیات تامین میشه رو بایستی از رو دوش مردم بر داشت؟؟ آیا راه حل صحیح عدم افزایش تعرفه است؟؟ آیا پزشکان که جزو نخبگان هر کشوری هستند بایستی جهت تامین مخارج زندگی ( البته قاعدتا در شان یک پزشک ) چند شیفت کار کنند و فلان دلال با یه تلفن روزی چندین میلیون کاسب باشه و یک دهم یه پزشک هم مالیات نده؟آیا میدانید نسبت به متوسط کشورهای همسایه هزینه درمانهای پزشکی در ایران 1/5 تا 1/10 هست؟؟؟در صورتی که تجهیزات پزشکی و خصوصا دندانپزشکی رو باید با دلار 3000 تومان تامین کرد؟؟؟ آیا راه درست اینه که پزشکان هم به زیر طبقه متوسط سقوط کنن؟/کجای دنیا اینطوریه؟؟؟
  • محمد A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    در سال 92 روزی به متوسط 6000000 میلیون تومان یک متخصص ذرآمد داشته با این پول خیلی راحت برج سازی میشود کرد؟ که میکنند اگر باور ندارید بگویید تا من آدرس انها را که خیلی زیاد هستن اعلام کنم .