امروز چی بخوریم؟ / دهم فروردین ، باز هم بادمجان جان!

امروز دهم فروردین است. بیشتر عید و تعطیلاتش رفته و کمتر مانده. دید و بازدیدها رو به اتمام است و کم کم باید برای بازگشت به روال عادی زندگی آماده شوید. بهتر است سال جدید را با دید جدید شروع کنید. به قول سهراب سپهری چشم‌ها را باید شست ، جور دیگر باید دید...

ساده بگیرید و ساده ببینید. به قول معروف خیلی به خودتان سخت نگیرید. مثلا اگر همین امروز مهمانی به خانه شما آمد و دست بر قضا دل نکند و نرفت و شام یا نهاری را کنار شما ماندگار شد حتما نباید با پلو و چلو و کباب و گوشت و مرغ پذیرایش شوید. همین گراتن بادمجانی که پیشنهاد امروز ماست می‌تواند شکم مهمانتان را هم سیر کند هر چند شاید در ظاهر غذای ساده‌ای باشد اما به قول رضا صادقی: ساده نگیر این همه سادگی‌رو!

برویم سراغ گراتن بادمجان. نوش جانتان...

 

مواد لازم:

بادمجان متوسط: 6 عدد

سس بشامل: 3 پیمانه

کره: 100 گرم

نان خرد شده: یک پیمانه

جعفری خرد شده: دو قاشق سوپخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

روش تهیه:

1- قبل از هر کاری باید بادمجان‌ها را کبابی کنید. حالا چه داخل فر چه روی باربیکیو اما بادمجان‌ها باید طوری کبابی شوند که در واقع مغز پخت شده باشند.

2- سر بادمجان‌ها را بزنید و بعد آنها را ساطوری کنید.

3- کمی نمک و فلفل به بادمجان بزنید و بعد از اینکه ظرف مورد نظر را که قرار است داخل فر برود کمی چرب کردیم ابتدا سس بشامل را داخل آن میریزیم و بعد بادمجان‌های ساطوری شده را روی سس می‌ریزیم. در این مرحله همه سس را استفاده نکنید چون در مرحله بعدی باز هم به سس بشامل احتیاج خواهید داشت.

4- روی بادمجان‌ها را صاف کنید و بقیه سس را روی آن بریزید و سپس جعفری‌ها را به همراه نان خرد شده روی آن بریزید. کره را چند قسمت بکنید و روی بقیه مواد بگذارید.

5- فر را با حرارت 400 درجه گرم کنید و ظرف را روی آخرین طبقه فر رو به بالا بگذارید.

6- یکساعت به گراتن بادمجان فرصت بدهید تا حسابی طلایی رنگ و البته برشته شود سپس آن را برای سرو کردن از داخل فر بیرون بیاورید.

 

نکته: اگر احیانا از چربی خون رنج می‌برید و یا درگیر بیماری‌های قلبی هستید بهتر است کره را از این دستور غذایی حذف کنید. اگر هم زیادی گراتن بادمجان می‌خورید کلا بهتر است هر از گاهی سراغ کره بروید چون مصرف بیش از حد آن تبعات جالبی نخواهد داشت.

 

فردا چی بخوریم؟

برای یازدهم فروردین چه برنامه‌ای دارید؟ اگر هنور برنامه‌ای نریخته‌اید ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم. پیشنهاد غذایی ما برای روز 11 فروردین آبگوشت بزباش است که یادش بخیر قدیم‌ها دیگ‌های آبگوشت بزباش برای خودش رونقی داشت اما حالا کمتر کسی سراغ این نوع از بگوشت می‌رود. اما پیشنهاد ویژه‌ترمان این است که چند نفر از خودمانی‌ها را برای بر بدن زدن این آبگوشت به منزل دعوت کنید و یک سور صد در صد ایرانی و البته بی قید و بند آزار دهنده و خب ! خوشمزه راه بیاندازید. پیشنهاد از ما تصمیم از شما.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =