فرشته طائرپور

اول ، گزارش عینی

بی آنکه مجبور یا موظف باشم می خواهم "گزارش یک جشن" را بدهم. متن دعوتنامه بسیار ساده، متین و بری از شعارهای تکراری و گل-درشت بود:

"همسر رئیس جمهوری اسلامی ایران از سرکار عالی دعوت می نمایند تا در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام و منزلت زن برپا می گردد، شرکت فرمایید"...همین.

دعوتنامه را که دریافت کردم، پیش از گمانه زنی راجع به چند و چون مهمانی، از اینکه برای اولین بار در سی سال اخیر می دیدم که میزبان مراسمی همسر رئیس جمهور کشور است، متعجب و امیدوار و برای شرکت در آن، مشتاق و کنجکاو شدم.

از صمیم دل امیدوار بودم که نشانه های پیدا و پنهانی از بی سلیقگی و شلختگی در کلیت و اجزای این مهمانی نباشد و این بدعت پسندیده، با حسن تدبیری زنانه برگزار شود و این رسم تکرار شود و بماند برای بعدی ها، چه میزبان و چه میهمان.

برای همسالان من که اخبار اتفاقات تشریفاتی دوران رژیم شاه را بی واسطه و بخوبی بیاد می آورند، خبر میزبانی بانوی اول کشور در مراسم هنری، فرهنگی، خیریه ای، بین المللی و زنانه، مطلبی عادی و آشنا است و حتی اگر این رسم را همسر شاه وقت ایران از فرهنگ غرب گرفته بوده، به نظر می آید که توجیه کافی روانی و اجتماعی داشته و می توانسته برای زنان جامعه خوشایند باشد. اینگونه حضورها مانند بسیاری از آداب تشریفاتی دیگر، از جمله عبور از روی فرش قرمز، شنیدن سرودهای ملی دو کشور دیدار کننده و قرار دادن حلقه گل روی مزار شهیدان یا فقیدان کشور میزبان و... نمادی از تمدن و روزآمدی به شمار می آمدند... که البته هنوز هم می آیند و اجرا می شوند.

اما آنچه این بار تفاوت می کرد تحقق چنین اتفاقی پس از سی و چند سال وقفه و عادت کردن به شرایطی بود که در آن، ملت ما از هرگونه آشنایی با شخصیت، رفتار اجتماعی و فعالیت همسران مقامات، بخصوص رئیس جمهور کشور، محروم بوده و بمرور پذیرفته که زنان مسئولان کشور، تمایل یا اجازه برای حضور مستقل و برقراری ارتباط مستقیم با زنان فعال در حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و امور بین الملل جامعه شان و یا زنان سفرای کشورهای دیگر ندارند و قرار نیست که از سایه همسرانشان خارج شوند؛ و برای همینست که شاکله دولت ما، در انظار ملت خودمان و جامعه جهانی، شاکله ای صرفا مردانه است و هرچه هم که در تریبون ها در مورد نقش تاریخی و اجتماعی همسر پیامبر، دختر پیامبر، نوه پیامبر و ایضا زنان پاکدامن جامعه، مطالبی گفته شود، شواهد امر حکم بر غیبت زنان از کنار مردان دارد.

القصه مهمانی راس ساعت مقرر در یکی از سالن های کاخ سعد آباد، که از هر نظر برای برگزاری چنین دیداری که زنان سفرای کشورهای خارجی نیز در آن شرکت داشتند مناسب و آبرومند بود، آغاز شد. همه چیز حاکی از نظم و سلیقه بود و در عین سادگی حساب شده، معنای واقعی برگزاری یک مراسم وزین و منظم را داشت.

مانند همه مراسم رسمی کشور، قرائت آیاتی از قران، آغازگر برنامه بود و بدنبال آن سرود جمهوری اسلامی نواخته شد. سپس همسر رئیس جمهور با ظاهری ساده و مناسب و رفتاری متین و مسلط، متنی را در تکریم مقام فاطمه زهرا(س) و نقش زنان در خانواده و جامعه، قرائت کرد؛ که زنان خارجی حاضر در مجلس با استفاده از سیستم ترجمه همزمان در جریان محتوای آن قرار گرفتند. سپس خانم الهی قمشه ای که برای اکثر مهمانان ایرانی چهره ای آشنا و محبوب بود پشت تریبون قرار گرفت و مطالبی را به نظم و نثر در مورد دختر پیامبر اکرم (س) و مقام و توانایی های خدادادی زن بیان کرد. قدردانی و اهدای لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی، به پنج بانوی کهنسال در عرصه فعالیت های اجتماعی بخش بعدی برنامه بود که مورد تشویق بسیار مهمانان ایرانی و خارجی قرار گرفت. این پنج بانوی سالمند از موسسین و فعالان موسسات خیریه کهریزک، محک، بهنام دهش پور و محیط زیست کشور بودند که اغلب با عصا یا ویلچر به روی صحنه رفتند.

سپس پنج کودک زیر ده سال با لباس های محلی خطه آذربایجان، نمادی از مراسم شادمانی سنتی روستائیان آذربایجان را به نمایش گذاشتند و به دنبال آنان یک گروه موسیقی سنتی ایرانی، قطعات کوتاهی از موسیقی و ترانه های فولکلور خراسان، کردستان، لرستان و فارس را برای مهمانان خارجی و ایرانی اجرا کرد. در پایان نیز طرح های زیبایی از لباس های زنان ایرانی، با الهام از دوره های مختلف تاریخ ایران به نمایش گذاشته شد که بخصوص برای مهمانان خارجی، از جذابیت خاصی برخوردار بود.

... و اما شام. یک میز مستطیل در محوطه خروجی سالن مراسم، با ابعادی سه برابر یک میز غذاخوری خانگی گذاشته شده بود که روی آن دیس هایی از سالاد الویه، سمبوسه، سبزیجات و دلمه چیده شده بود. شامی سرد و ساده و به اندازه، که ما را از تماشای ژله های قرمز و زرد لرزان روی باقالی پلو و جوجه کباب، در مراسمی که در سالهای اخیر به کرات دیده بودیم، معاف می کرد.


دوم، گزارش عینکی

آنچه به دنبال این مهمانی در برخی سایت ها و صحن مجلس مطرح شد، منِ شاهد عینی را به صرافت انداخت که نکند چشمانم دیگر خوب نمی بینند و عینک می خواهند؟ نکند گوشهایم دیگر درست نمی شنوند و سمعک می خواهند؟ و نکند که حافظه ام آنقدر ضعیف شده که مشاهداتم را در فاصله سه روز به دست فراموشی سپرده و خود را سبک کرده است؟

مگر می شود اینهمه تفاوت و خبر نادرست را از مجلسی شنید که غائبان، چیزهایی در آن دیده اند که شاهدان ندیده اند؟

آن نماینده محترم مجلس چگونه می تواند برای تحریک افکار عمومی، با طرح اخبار غیرواقعی، به همسر رئیس جمهور کشور برچسب های کنایتی بزند؛ آنهم در ایام بزرگداشت مقام زن؟

آن یکی نماینده مجلس چگونه می تواند از سکه گرفتن همه مهمان ها قصه بسازد و احتیاط نکند از کشیده شدن پرونده تهمت زدنش به دادگاه های صالحه و از آن مهمتر به دادگاه خدای فاطمه(س)؟

آیا شکستن حرمت زن در ایران، می تواند سندی بارز تر از این برای افکار عمومی و خبرنگاران خارجی داشته باشد؟

آیا شما مفتریان، هیچ نگران تاثیر شایعه پراکنی ها و عیب جویی هایتان روی مهمانان خارجی که به حرمت دعوت همسر رئیس جمهور کشورتان به آنجا آمده بودند نیستید؟

آیا در این شرایطی که شما ساخته اید، حتی همسر رئیس جمهور هم اجازه ندارد، به مناسبت میلاد دختر پیامبر، مهمانی بدهد؟

آقایانی که با نگرانی از بروز اختلاف میان دو، سه و یا چهارهمسرشان برای حضور در مراسم رسمی، چاره ای جز حذف همگی شان از همراهی ندارند و خشمگین اند از حضور و میزبانی محترمانه و آبرومندانه همسر رئیس جمهور کشور در یک مهمانی صد نفره ، چگونه می توانند در چهره دختران خود نگاه کنند و از مقام و عزت زن بگویند؟

رسانه هایی که بنا دارند در این دوره از مدیریت کشور، در هر اتفاق مثبت و امیدوار کننده اجتماعی نیز موردی برای بهانه جویی بیابند یا بسازند، نگران مقایسه و قضاوت ملتی نیستند که در سال های اخیر جز خبر سفر دسته جمعی همسران مقامات کشور به امریکا و اروپا و... ردپایی دیگر از فعالیت بانوان اول کشور (و یا به قول آن نماینده علیاحضرت و والاحضرتان) مشاهده نکردند؟

من از سلامت قوه بینایی و شنوایی و درک خود اطمینان دارم؛ و بنظرم حق آنست که شاهدان عینکی ماجرا که با روی کار آمدن دولت روحانی، عینک کج بینی و بدبینی به چشم گذاشته اند، یا شیشه عینکشان را عوض کنند، یا دست از ارائه خبرهای خلاف واقعیت بردارند... و یا لااقل به فکر انتخابات قریب الوقوع مجلس باشند که قرارست در آن شعارهای مدنی و فرهنگی سر بدهند.

خانم ها و آقایانی که به هردلیلی دعوت نشده بودید، سفره آن مهمانی با غذاهای مختصر و سردش بویی نداشت، اما انگار بوی سوختگی دل و دماغ بعضی ها، خیال فروکش ندارد.

...و من شر حاسد اذا حسد

یکی از سه مهمان دعوت شده به مهمانی از حوزه سینما

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 160
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    بسه دیگه.اینقدر از گوشه و کنار شاهد جور نکنید. چرافیلم و تصاویر رو پخش نمیکنید؟؟؟؟
    • سعید IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      23 9
      عروسی که نبوده.مجلس رسمی زنانه بوده .پس پخش فیلمش طبیعتا باید اشکالی نداشته باشه
  • یاسر IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    خبرانلاین جان تو گفتی ماهم باور کردیم سفره آن مهمانی با غذاهای مختصر و سردش بویی نداشت، من که میدونم تو نظرات نمیذاریش ولی برات فرستادم
    • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      60 16
      خبرآنلاین گذاشت فقط به خاطر تو و به خاطر شمردن تعداد منفی ها ...
    • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      86 19
      آن مردی که دروغ میگفت رفته است
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    احسنت احسنت احسنت
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    یادش بخیر احمدی نِاد می خواست نیویورک بره،همه دوستان و آشنایان را می برد.
  • هدي A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    فاطمه آليا و آن 30 نفري كه در خيابان تحصن كردند اعتراضي به مراسم و نحوه آن نداشتند ، فقط معترض بودند كه چرا ما رو هم دعوت نكرديد و داخل ..... حساب نكرديد و همين و بس
    • مریم A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      20 7
      دوست داشته این ها رو دعوت کنه زوره؟
  • بانوی ایرانی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    اصلا تا امروز عمرم متنی به این اندازه متین و روشن وجامع ودر عین حال لطیف نشینده ونخوانده بودم فرشته خانم کاش در محضرتان بودم وبر دستاننتان وقلم توانمندتان بوسه ی از سر تکریم میزدم
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    سه هزار ملیارد لایک
    • مهدی A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      3000 میلیارد قدیمی شد، 9000 میلیارد لایک
    • رضا A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      مشكلش اينه كه كاخي كه براي همه ي مردم است ، نبايد مورد استفاده شخصي قرار بگيره حالا هر كي ميخواد باشه ، احمدي نژاد ، روحاني و. ...... نداره
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      8500 میلیارد لایک.
    • بانوی ایرانی... IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      برقرار باشی بانو طائر پور...کاش تعداد افکار و افرادی مث شما به توان میلیون میرسید...
    • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      87 11
      مشکلش این بود همسر اون نماینده مجلس رو دعوت نکرده بودند اگه دعوت میشدند اون وقت اون ها هم دفاع میکردند میگفتند مهمونی نبود که زمان احمدی نژاد سفر امریکا میرفتند خبری نمیشد . یادمون نرفته و نمیره
    • با نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      شما هم خوب بلدید خانم طائر پور سر مردم ساده ی مارو کلاه بذارید. این مردم ساده هم بیان به حرفاتون میلیاردها لایک قلابی بزنند زهی خیال باطل اکثرهم لا یعقلون و لا یشعرون
    • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      33 59
      می شه یک شب ماهم بریم کاخ آخه عروسی دادشم خونه که نداریم پول سالن هم نداریم ................
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      82 14
      من نمیدونم بعضی ها واقعا به اطلاع هستند یا خودشان رو به بی اطلاعی زده برگزاری مهمانی رسمی همسر رییس جمهور برای زنان فعال در عرصه جامعه و همچنین همسران سفرا در یک سالن عمومی میشود استفاده شخصی از امکانات ؟ دوست عزیز اگر سواد ندارید مطالعه کنید استفاده شخصی یعنی اینکه کسی از امکانات عمومی برای مهمانی خصوصی و خانوادگی و یا حزبی استفاده کند. میخواهید از این به بعد به رییس جمهور بگیم سفرا و مهمانان خارجی کشور رو با خرج خود ببرن به فلافل فروشی سر کوچه مروی که خدایی نکرده از امکانات دولتی و عمومی استفاده نشده باشد
    • محسن A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      69 15
      عزیزانی که منفی میدین . بابت این همه مثبت باید بهتون عرض تسلیت بگم . دیگه کم کم داره دورتون به سر میاد . ایران جایی برای افراطگر ها نداره . برین افغانستان و پاکستان و عربستان و ... هرچقدر دلتان خواست افراطی گری کنین
    • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      ببخشيد اين خانم با اين آرايش احتمالا اونجا را خيلي ساده حس كرده. بعدش الان خيلي از زنان جامعه ما از همسر رييس جمهور بالاترن مگه هركه همسر رييس جمهور باشه حق داره شخصي همسر سران و ديگر مديران را دعوت كنه بقيه اوت خبر بگذار.چون اين كار توهين به همه شخصيت هاي زن اين مملكت است. حتي دريغ از يك تبريك توسط آقاي رييس جمهور در تلويزيون رسانه ملي..
    • یکی20 A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      16 80
      از همون اولش مشخصه که همش چاخانه... اونجا که میگه:متن دعوتنامه بسیار ساده، متین و بری از شعارهای تکراری و گلدرشت بود: "همسر رئیس جمهوری اسلامی ایران از سرکار عالی دعوت می نمایند تا در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا س و بزرگداشت مقام و منزلت زن برپا می گردد، شرکت فرمایید"...همین. یعنی دعوتنامه ادرس نداشته؟؟؟؟خخخخخخخخ
    • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
      7 1
      8000ميليارد لايك
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    افرین به گزارش یک جشن،راستی کاش معترضان از میزبان و میهمانان به بزرگی ادعاشان پوزش بطلبند و طلب بخشش کنند شاید رستگار شوند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    74 17
    احسنت
  • نسیم IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    68 13
    با سپاس فراوان
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    84 19
    بسيار ممنون از خبررساني و اي كاش ديگر مهمانان حاضر نيز اين خبررساني را تكرار كنند تا مردم بيشتر و بيشتر شناخت پيدا كنند.
  • شراره IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    من شر حاسد اذا حسد. کاش قرآن را سرلوحه زندگی قرار می دادیم و کاش خانم های مجلس مقام زن را با حرف های مبتذل خدشه دار نمی کردن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    94 17
    عالی بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    خدا عاقبت تنگ چشمان و حسودان را بخيركند و به آنها بصيرت بدهند
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    89 17
    احسنت بانو
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    82 20
    عالی بود
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    احسنت...خداخیرتون بده که واقعیتو گفتید.ازشما میخوام به بقیه مهمان ها هم بگویید اطلاع رسانی کنند تا واقعیت بعضی دروغ پردازان بیشتر آشکار بشود.
  • محمد رضا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    برای بعضی از این اقایونی که هنوز بگم بگم دارند دروغ گفتن کاری نداره خدا لعنت کنه افراط و دروغ گویی را
  • ساناز RO ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    پیتزا هم بوده به شما نرسیده خانم جهانگبری گفتند که یه تیکه پیتزا خوردند
  • شهناز A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    واقعا نمی شود در این ممکلت یک کار نو و جذاب انجام داد و صدای کوته بینان در نیاید ؟ باید همیشه ما خانم ها را در خانه زندانی کنید و حق یک گردهمایی آبرومند را هم نداریم ؟ اصلا به این حرف ها گوش نکنید و به نظر من همسر رئیس جمهور حتما حتما برای مناسبت های مشابه دیگر هم مهمانی برگزار کند تا چشم حسودان از حدقه بیرون بیاید آن خداوندان که ره طی کرده اند .... گوش بر بانگ سگان کی کرده اند .
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    با تشكر ما هم متوجه شده بوديم چيز خاصي نبوده و طبق معمول افراطيها سوختند ولي از اگاه كردن مردم بوسيله نوشته كاملتان كمال تشكر را داريم .
  • بهار A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    احسنت به خانم ریس جمهور واحسنت به شما خانم که واقعیتها را بدون هرگونه اغراق بیان می کنی
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    یعنی هنوز هم می شود به شخصیت زنان در ایران امیدوار بود.
  • niloo IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    دقیقا من هم میخواستم به این نکته اشاره کنم که چرا معترضین به چنین حرکتهایی نسبت به سفر پنج روزه با همراهی ۱۴۰ نفر و هزینه‌ای یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومانی در یکی از گران قیمت ترین هتل های منهتن. ساکت بودند و لب به اعتراض نگشودند. این هزنیه کجا و هزینه چنین جشنی کجا؟؟؟
  • محمد A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    ملت ایران به خوبی بر این مسئله واقف است که عناصر معاند و رانت خوار همواره در صدد سیاه نمایی و دروغ پراکنی برای دولت تدبیر و امید هستند زیرا ملت ایران با انتخاب خود تفکر افراطی گری و حکومت عناصر تندرو را نفی کرد ولی این گروهک باید بداند که مردم به درایت و صداقت دکتر روحانی و دولت ایشان و همسر رییس جمهور ایمان دارد و پشیزی ارزش برای عوام فریبی و دروغ پردازی آنانی که از اتوبوس صدارت پیاده شده اند قائل نیست .
  • فهیمه IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    آفرین به شما بانوی بزرگوار که گفتن حقیقت را به سکوت و بی اعتنائی ترجیح دادید.
    • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      70 11
      خوشبختانه خانم طائرپور سال هاست که گفتن حقیقت و خواست های درست رو به سکوت ترجیح دادند. برقرار باشند و سربلند
  • تظاهر ممنوع A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    عالي بود عالي.....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    بعضی خانمها دلشون سوخته دعوت نشدن...و آقایون هم بیشتر دلشون سوخته که فیلمشو ندیدن...
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    ممنون از متن بسیار زیباتون. بسیار لذت بردم.
  • احمد EU ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    زنده باد
  • sahar IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    راستی پیتزا هم بوده.دختر های 15 سال بودن حالا شدن زیر 10 سال؟
    • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      75 8
      خب که چی؟؟؟ دخترا اصلا 20 ساله بودن مجلس زنانه بوده. چه عیب و اشکالی داره؟؟؟؟؟؟
    • رضا A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      10 2
      تو محله شما پیتزا غذای سلطنتی هست ؟؟ واقعا که ....
    • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      6 2
      تندروهاي غرغرو و بهانه جو بس كنيد بابا
  • رضا A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    بابا اینا رو نمیخوان به جرم نشر اکاذیب مجاکمه کنن ؟؟ 8 سال این مملکت رو با بی تدبیری به خاک سیاه نشوندن. تازه طلبکار هم هستن.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      5 31
      هشت ساله دیگه میریزین دوباره به احمدی نژاد رای میدین ای ملت مگر 8 سال پیش رو فراموش کردین؟؟؟
  • اسمعیل اسدی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    آفرین بر اطلاع رسونیتون . فقط کاش زودتر اعلام میکردین برای یه عده منتقدان بدخواه معلوم الحال....
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    چرا صدا وسيما اين برنامه را پوشش خبري نداده تا همه از واقعيت سادگي اين مجلس خبردار شوند
  • امین IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    جبهه پایداری اگه این تهمت ها رو نزنه و این لجن پراکنی ها رو نکنه که جبهه پایداری نیست، میشه یه شهروند عادی مزیت رقابتی اینها تو همینه. کلا رو هم دیگه صد نفر هم نیستن اما 70 میلیون نفر رو بازی میدن
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      آقای امین . همین جبهه برخلاف انسانهایی که خودشونو از همه چیز مبرا میدونن و خیلی خیانتا به شهدا و کشور و مردم کردن اهل ناسزاگویی فحش و ... نیست خودش را پایبند به اصول و ارزسشها میدونه . لازمه از جای اینکه فقط حرف بی حساب بزنید منتطی صحبت کنید.
    • ضد بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      24 5
      در جواب بی نام این جبهه پایداری ، مدام یه اقای هشمی رفسنجانی توهین و ناسزار گفت به اقای خاتمی انگ جاسوسی زد. خون شهدا را کسانی پایمال کردند که مدعی هستند که با انقلاب هستیم و پیرو امام و بعد 3000 میلیارد اختلاس کردند. خون شهدا رو کسانی پایمال کردند که که با ریش خود ریشه می زنند. این نظر من در جواب بی نام است که پاسخ امین را داده.
    • بی نام2 US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      12 3
      جناب بی نام حرف زدن رو همه بلدند. عمل مهمه. همین جبهه پایداری رو نگاه کنید. توی این مدت جز بی ادبی و تهمت و ناسزا چیزی ازشون ندیدیم. اینها از اسلام فقط حجاب برتر و جهاد و امر به معروفش رو یاد گرفتند. پس کو نهی از منکر؟ پس کو ادب؟ کو اخلاق؟ کو جذب حداکثری و دفع حداقلی؟ توی این هشت سال هرکاری اون معجزه هزاره سوم کرد اینها یا تایید کردند یا توجیه یا سکوت. چی شده که حالا مثل اسپند روی آتش سر و صداشون به هواست؟ خب معلومه که یه جای کارشون می لنگه. لااقل آدم های صادقی نیستند اینها. طرف میاد با پررویی تهدید می کنه که فیلم نشون میدم. یکی نیست بگه فیلم مجلس زنانه دست تو چه کار می کنه؟
    • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      5 16
      با این حساب اونایی که از سفر های خارجی رئیس جمهور سابق به نیویورک انتقاد میکردند نیز لجن پراکن بودند .
  • مریم IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    خیلی لطف کردین اذهان راروشن کردین این روشنگری وظیفه ی اخلاقی همه ی حاضرین درمهمانی بوده .افرادی که این شایعات راپخش کردن احتمالا جزومهمانان جناب احمدی نژاددرسفرآمریکاشون بودن که آخرشم تکلیف روشن نشدچرااون سفربه هزینه ی ملت انجام شد
  • ماهان IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    تند روها و کوته فکران منتظر اینچنین بهانه هایی هستند تا حسابی عقده هایشان را خالی کنند...اخیرا در سایتی خبری ، خبری مبنی بر تجمع خود جوش بانوان تهرانی از سراسر تهران و از همه اقشار خوندم که گفته بود این بانوان جهت اعتراض به این مراسم و حاشیه های آن تجمع اعتراصی داشتند... بلادرنگ رفتم سراغ عکس های از این تجمع خود جوش که دیدم بلــــــــــــــــــه تیپ خواهران رو که دیدم فکردم یلحظه از حزب الله لبنان اومدن و اثری از اقشار مختلف ندیدم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    تا کور شود هر انکه نتواند دید
  • یک ایرانی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    موضوع چیز دیگر است خانم محترم خانم رئیس جمهور هزینه مراسم را از کجا آورده؟ محل برگزاری جلسه هم که شخصی نیست؟ بالاخره معلوم نشد به چند نفر سکه داده اند و هزینه سکه ها از کجا بوده؟
    • moshtari GB ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      80 8
      مسافرت چند صد نفری خانوادگی به نیویورک یادت میاد
    • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      7 28
      درست منفی دادم
    • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      2 0
      یه بار دیگه بخون جانم ،اما این دفعه اون عینک مخصوص رو از چشمات درآر .از گیجی در میای .
  • نرم می جنگیم... A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    پس همسر آقای صالحی شاهد عینی نبوده که مراسم رو ترک کرده دیگهفقط این خانوم شاهد بودهچقدرم خوشحاله لابد آخر مراسم هم بهشون بادکنک دادن که ببرن خونشون خیلی خوش گذشته...
    • آفتاب A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      42 11
      اشتباه بهت مثبت دادم هم فکر رسایی و زاکانی و حسینیان
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    خب اگه اینجوریه که شما میگی، چرا برگزار کنندکان حاضر نیستند فیلم مراسم رو بدن نماینده های خانم مجلس ببینن که شر بخوابه؟ عایا؟
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      28 76
      به هر حال مراسم اگر ملی بوده و قرار بود توش از ارزش زن ایرانی گفته بشه حقش بود رسانه ای می شد. مراسم خصوصی توی کاخ ملی نداریم آقااااااااا. نداریم.
    • علی EU ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      6 10
      اون کاخ متعلق به همه ملت ایرانه.چرا باید اونجا مراسم خصوصی بگیرن؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    چرا زن و مرد ، پیر و جوان ، فقیر و غنی ما ایرانیها نباید شایسه احترام ، آبرو ، شادی ، همزیستی ، نوع دوستی و تمام آداب برجسته شاهانه نباشیم و تمام ویژگیهای برجسته انسانی را باید در گدازیستی و ریا و دروغ و مکر به همدیگر جستجو کنیم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    احسنت
  • فیروزه IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    ممنون که با نوشته صریح خود ذهن همه را روشن نمودید
    • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      علی جان اینا ساده نیستن خودشونو گول میزنن
  • مهدي A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    خانم ها و آقایانی که به هردلیلی دعوت نشده بودید، سفره آن مهمانی با غذاهای مختصر و سردش بویی نداشت، اما انگار بوی سوختگی دل و دماغ بعضی ها، خیال فروکش ندارد. آخ چقدر با اين جمله حال كردم . درووووود
  • گلی US ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    واقعا دست مریزاد
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    دست مریزاد من خجالت می کشم بگم این حضرات نمایندگان من و ما هستند، شرمنده بانو
    • yas A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      اگه شما هوادار دولت بودید از دریافت یارانه صرف نظر میکردیدچرا بندگان خدارا که انتظار داشتند50درصد مردم حداقل منصرف شوند کنف کردید. ماحداقل به اینان اطمینان نداشتیم ومی دونستیم یارانه خرج بزمشان میشه منصرف نشدیم شما چی؟شما که در حرف پشتیبان این رئیس جمهور هستید در عمل مخالف. این خانم اگه راستشو می گفت 5سکه می پرید.
    • یکی از هزاران A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      46 8
      متاسفم آقای یا خانم یاس که از وقتی دهان باز می کنی به این راحتی تهمت می زنی.در ضمن کل مسئله هدفمندی و حذف رایانه ها از زمان رئیس جمهور دوست داشتنی شما شروع شد و روحانی فقط باید جورش رو بکشه. شما شنیدی که بزرگی در جایی گفت : اگر دین ندارید لا اقل در دنیاتان آزاده باشید
  • بی نام GB ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    قابل توجه آقای خدا ترس عاقبت اندیش،جناب شیخ روح ...حسینیان
  • محفوظ IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    با سلام . من هم در محافل مختلف قضیه سکه های این جشن را شنیدم. اگر مطالب شما صدق بوده و ماجرا این چنین باشد که من هم از خدای فاطمه و هم از رییس جمهور محترم و همسر محترمه ی ایشان بخاطر حضور و بیان نظریات شخصی حلالیت می طلبم و اگر این مطالب فقط جنبه فرافکنی داشته باشد که شما و حامیان را به خدای فاطمه واگذار می کنم که در این شرایط حساس مملکت با مردم را به مسائلی کوچک مشغول وا دار کرده تا دل ملت را از نظام دور نگهداشته و آب به آسیاب دشمنان انقلاب بریزید.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      36 6
      آفرین به تو انسان منطقی و روشنفکر
  • saheb IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    56 15
    واقعا آدم تو این دوره زمونه نمیفهمه چی درسته چی غلط مسئولین...مسئولین...مسئولین...
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    جواب مودبانه و دندان شکن . چقدر جملات آخر محترمانه و در عین حال کوبنده بودند. زنده باد بانوان فهمیده سرزمین من
  • میثم A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    البته ما مردم از سال قبل احتمالش رو میدادیم که دوباره دوره ی غوغاسالاری و کفن پوشی شروع بشه راستش من خودم تعجب کرده بودم که تو این یه سال خبری از کفن پوشان نیست انگار دوباره بعد از چندین سال از لاک و پیله ی خودشون در اومدن
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    باشه ما هم باورمون شد
  • دوست IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    واقعا دست مریزاد با این گفته هاتون.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    ما که هنوز خانم رییس جمهور کشورمان را زیارت نکرده ایم. اما جای امیدواری است تا رفتار سنت شکنانه ایشان روزنه امیدی در رفتار ایندگان باشد.همچنین خوشحالم که جشن را به عذاداری ترجیح داده اند.چرا که در مملکت ما همیشه عذاداری ارجح بوده است......
    • 1 IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      4 33
      آقا یا خانم بی نام باسواد که خوشبختانه همتون خودتونو اشرف مخلوقات میدونید اول اینکه عذاداری نه عزاداری دوم اینکه برای امثال جنابعالی خوشبختانه همیشه مراسم جشن خصوصی برپاست و سالی یکبار آ نهم مجبوراً در مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا توفیق حضور داریدن سوم اینکه جنابعالی و امثال شماها همیشه از مراسمات اسلامی با عنوان عزاداری یاد میکنید چون بی بند و باری در آن به لطف اسلام وجود ندارد که امثال شما ان مراسمات را عمراً دوست داشته باشید چهارم این بانوی فرهیخته فرمودند که به پنج خانم نفری یک سکه اهدا شد در حالی که معاونان دولت خبر از اهداء پنج یکه به چند خانم داده اند پنجم دولتی که اکثر کابینه اش معمولا حدود اسلام و قانون را زیر پا میگذارند چنین وصله هایی بیشتر به ایشان میچسبد تا جشن میلاد
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    92 18
    ما اعتراض داريم حقوقها خيلي پايينه دولت بايد حقوقها را افزيش دهد اين حقوقها كفاف زندگي را با اين وضع گراني نميدهد فقط اين نيست كه بنزين كمي افزايش يافته بلكه همين 20 درصدها در همه بخش ها و عرصه آموزشي وفرهنگي وبيمه خودرو خوراك پوشاك اياب وذهاب مترو اتوبوس تاكسي و مدارس دانشگاه ها لوازم برقي خانگي مصالح ساختماني وتعميرات ماشين وبرقي اجاره مسكن آب برق گاز تلفن همراه ثابت ووووو... افزايش يافته حقوق ما بدبخت ها 20 درصد ما كلا 120 تا 150 هزار تومان زياد شده اين چه وضعي است شورشو در آوردند
    • .... US ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      32 0
      واقعا نمیدانم هم این دولت هم دولتهای قبل چرا اینهمه میفرمایندقیمت بنزین مانسبت به قیمت بنزین دراروپا پایین است وماهم قبول داریم چرایکبار راجع به حقوق کارمندان وکارگران ما نسبت به همین قشرها دراروپا حرفی نمیزنند بله اگه قیمت بنزین در اروپا 1دلارهم باشد حقوق پک کارمند متوسط هم حداقل 55هزار دلاراست درسال.یعنی حدودا بیش از 4هزاردلار درماه وبه پول ما بیش از ماهی ده میلیون تومن .اقای رییس جمهور حقوق مارا به نرخ اروپا بدهید وبنزین را 2ودلارحساب کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    اگه همسر رییس جمهور از جیب خودش خرج کرده مشکلی نیست . ممکنه در این باره توضیح بدن ؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    واي و صد ها هزار واي از دست کاسبان................از دست حاسدان و ..............و از دست کيهان.
  • آرش IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    هزار آفرین بانو. به معنای واقعی ترکاندید.
  • ناشناس A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    16 14
    جالبه یه عده تهمت میزنن یه عده نقض اخرشم معلوم نیست حق با کدومه فقط اذهان عمومی رو مشوش می کنن همین کسایی که بالا کامنت گذاشتن دست مریزاد بانو تا چند روز قبل همین مراسم رو توهین به شعور ایرانی می دونستن وهزار حرف دیگه هیچ وقت ماه پشت ابرنمی مونه این جریان هم روشن میشه
  • بی نام EU ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    20 15
    جالبه دوستان میگن دوران قبل هم بوده، اگه قرار بشه بگیم این به پای اون که مملکت نابود میشه یعنی چی ؟ اگه قرار باشه فرقی نکنه خب یه نفر رو مادام العمر انتخاب کنیم .
  • x A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    38 8
    آن منتقدینی که از احمدی نژاد با 120 نفر همراه در نیویورک همایت می کردند اکنون شده اند کاسهداغ تر از آتش
  • وحید IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    33 9
    سفره آن مهمانی با غذاهای مختصر و سردش بویی نداشت، اما انگار بوی سوختگی دل و دماغ بعضی ها، خیال فروکش ندارد.
  • شهاب A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    26 11
    بنظر بنده همسر رییس جمهور باید همسر نمایندگان و زنان نماینده مخالف دولت را دعوت میکرد هرکدوم یه عالمه سکه هم تقدیم میکرد قضیه معکوس میشد
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    17 6
    شنونده باید عاقل باشد رضا
  • عبداله A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    24 57
    همه چیز خوب و عالی تعریف شد و نیز میهمانان محترمی که دعوت شده بودند انسانهای شریفی بودند و شام ساده بود و دیگران نبودند و حسادت میکنند از تدبیر همسرمکرمه رئیس جمهور محترم. سئوال در کجای قانون برای همسر بودن رئیس جمهور وجاهتی و قواعدی و بودجه ای تصویب شده است ؟ همسر رئیس جمهور این هزینه مختصر را ازکجا خرج کرده است ؟ اگر میهمانی شخصی ایشان بود چرا درمکان بیت المال ؟
  • بي نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    40 54
    گراني رو با رقص و پايكوپي جشن ميگيرن.
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    51 12
    آقا مهدی14:20:00 رئیس جمهور پس از مقام معظم رهبری شخص اول اجرائی کشور است و همسر ایشان شخص اول بانوان کشور.افتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد.
    • شيرين A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      10 4
      چرا با احمدي نژاد اينگونه نبوديد خداوند نيامرزد منافقان را
  • رضـا A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    52 16
    درود بر روحانی و هیهات بر احمدی نژاد
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    28 37
    الله اعلم خداوند دروغگویان را نبخشد.از زبان هرکه باشد.خانوم الله اعلم .شاهد فقط خداست و بس.کافیه خداوند قضاوت بکند.ما صدهابار خبر دیدیم که تکذیب کردن.اینم روش.باز چیزی فرق نمیکنه.هر قطره از بیالمال خون یک محرومه با بچه اش.و خورندگانش هم شماید.الله اعلم خانوم.
  • اصلاح طلب IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    21 5
    آقایانی که دم ازتقوا میزنند منظور تقوا برای دیگران است حال خودشان هرچه تهمت بزنند وبی تقوائی بکنند اشکال ندارد به امید خدا جواب بی دینی آنهارا مردم آگاه با رای بالا به روحانی در انتخابات آینده خواهند داد هرچند که اینها پیام ملت را نمیگیرند همانطوریکه در انتخابات 24خرداد نگرفتند ولی کور خواندند مردم بیدارند
  • عباس IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    19 2
    خدا فقط میدونه کی داست میگه فقط اینو بگم نمایندگان در مجلس آینده می بینمنتون
  • ناشناس A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    40 8
    شرمتان باد از این همه دروغ و نیرنگ که برای منافع شخصی بکار می برید . تهمت زدن در نزد شما چون عسل بکامتان شیرین می آید . چرا چون کسانی با رای قاطع مردم در مسند کشور داری قرار گرفته اند که نمی خواهند تحریمها را دور زده و جیب مردم را خالی و جیب خود و اقوامشان را پر کنند . خدایا این افراد دروغ زن و تهمت زن بنام خدا ودین دنبال منافع و جایگاههای خاص خود می باشند آبرو شان ببر و رسوایشان کن که بر بندگان مومن تو آبرو نگذاشتند وبا این رفتار زشت و ناپسند که سالهاست برای رسیدن به قدرت بکار می برند خود رسوایشان کن که حق همیشه بر باطل پیروز بوده و خواهد بود .
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    45 3
    وای بر این افرادی که قرآن بر سر نیزه ها کرده اند...
  • حقیقت گو IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    40 3
    خدایا به حق فاطمه زهرا سآدمای دروغ گو ومنحرف که الان دارن به کشور ضربه میزنن وجوانان رااز مسیر انقلاب دور میکنن اگر قابل هدایتن هدایت کن اگه نیستن ونمیخوان هرچه زودتر رسوا کن "الهی آمین "
  • رها IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    45 6
    چقدر ما هنوز از دنیا عقبیم واقعا" که جهان سومیم یعنی موضوعی مهمتر از این نیست که سر یک مهمانی به هم می پرید
  • مجتبی A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    22 42
    سند می خواهیم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    55 7
    من نمیدانم ما ایرانیان چرا با شادی و جشن مخالفیم ولی در عوض عزاداری را با جان و دل پذیرا هستیم؟ اگر این بودجه و هزینه بیت المال صرف تعزیه و عزاداری میشد آیا بازهم کسی جرات داشت اعتراض کند؟ انگار ناف ما را با غم و بریده اند.
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    22 4
    خدایا چیزی که ما از آن محرویم عقل سلیم است . پروردگارا به من به ملت و دولت کشورم عقل سلیم عنایت فرما تا هرچیزی را از دیده خود ننگریم و این سخن فردوسی کبیر را به یاد آوریم که سخن برتر از نام و از جایگاه و مراقب سخنانمان باشیم . تا در فردای قیامت شرمنده نباشیم.
  • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    25 67
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند ..چیزها....
    • مردمی IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      5 2
      چیزها در دست دولت احمدی نژاد بود عزیز من ، منتها شما سعی کردی چشمات رو ببندی برای چی ؟؟؟؟ خب معلومه حتما جزء گروه اقلیت سود جو بودی و هستی والا...............
    • بی نام RO ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
      0 0
      اوف‏ ‏کنین‏ ‏احمدی‏ ‏نژاد‏ ‏و‏ ‏روحانی‏ ‏رو‏ ‏ن‏ ‏اصلاح‏ ‏طلب‏ ‏ن‏ ‏اصول‏ ‏گرا‏ ‏هیچ‏ ‏کدوم‏ ‏برا‏ ‏ملت‏ ‏کاری‏ ‏نکردن‏ ‏
  • ناشناس A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    22 9
    خانم محترم بسیار بسیار متشکرم که با تشریح برنامه جشن روز زن توسط خانم محترمه رییس جمهور محترم این اندک افراطیون را که همیشه سدی در مقابل پیشرفت کشور هستند معرفی کردید
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    4 11
    خانم جان مگه ما هالوییم ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    4 3
    این نمایندگان با دولت هما هنگ نیستند و باید خود را برای بدرود با صندلی های مجلس اماده کنند مجلس اینده باید مجلسی متفاوت از انچه هست باشد .
    • بی نام US ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
      0 0
      تو رویای این هدف باش
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    6 0
    كسي رو كه خودشو به خواب زده نميشه بيدارش كرد.
  • حسین A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 8
    اگر من هم به این مهمانی دعوت بودم این جشن رو ساده تر از این هم می تونستم تعریف کنم و ببینم. در آن جشن پر بود از همسران و مادران زجر کشیده شهدای 8 سال جنگ تحمیلی. غذایی در کار نبود الا چند عدد کیک و ساندیس. به تمامی مهمانان یک جلد کتاب از نوشته های شریعتی در باب حضرت فاطمه تقدیم شد و... تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • ایرانی RO ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    4 6
    سپاسگزار....نویسنده ی محترم چه زیبا راوی گووافریننده ی سخنانی بودی که به همراهش واقعیتهای تاسف بارو تلخی که برخی باپیش داوری ومحاکمه بدون تحقیق هربهانه ای رادست اویزقرارداده وبه بادانتقادمیگیرندای کاش بدون پیش داوریوتهمتهای ناروا به فکرنهادینه کردن ارزشهای دورافتاده ازکشوررابادیدی روشن وبه دورازافراطی گری وبعضامغرضانه داشته باشیم وباانسجام ویکدلی راهی به سوی فرداهایی مملوازترقی وبافرهنگی پیشتازشویم ..........
  • مم A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 8
    ... و اما شام. یک میز مستطیل در محوطه خروجی سالن مراسم، با ابعادی سه برابر یک میز غذاخوری خانگی گذاشته شده بود که روی آن دیس هایی از سالاد الویه، سمبوسه، سبزیجات و دلمه چیده شده بود. شامی سرد و ساده و به اندازه، که ما را از تماشای ژله های قرمز و زرد لرزان روی باقالی پلو و جوجه کباب، در مراسمی که در سالهای اخیر به کرات دیده بودیم، معاف می کرد.....شما خودت قبول می کنی که از کشورهای دیگر مهمان داشته باشیم انوقت به آنها سمبوسه بدهیم مردم فهیم تر از ان چیزی هستند که شما فکر می کنید..........
  • شاهین EU ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    9 9
    دلیلی نداره توی این اوضاع نداری مملکت که صب تا شب التماس ملت رو می کنن که 45 هزار تومان یارانه نگیرید زن رییس جمهور همچین جشنی بگیره
  • علیرضا A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 3
    اما انگار بوی سوختگی دل و دماغ بعضی ها، خیال فروکش ندارد....عالی بود.
  • علیرضا RO ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    6 2
    ایک عهده از ایرانی نماها واقعا حقضونه همیشه گداوار زندگی کنند . بیچاره ها چرا دوست ندارید رنگ خوشبختی رو ببینید چرا همیشه باید غم و اندوه داشته باشید . یک جشن ساده هم براتون مجلل بحساب میاد درود بر شرف زن رواحنی و زنانی که در اون مجلس بودند و زنان و مردانی که درک میکنند و حمایت
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 6
    خانم ؟چطور میشود در یک جامعه با یک سیستم اداره کننده عده ای در اثر فقر مجبور به انجام خیلی کارها بشن و در مقابل سردمداران و مدعیان اداره آن جامعه در مراسمی باشند بعنوان اداره کنندگان موفق و برای میهماناشون فاخر بودن اوضاع رو به نمایش بگذارندولقمه های یک غذای فاخر را میل کنند با اینکه میدانند الآن شاید بوی این غذا حتی به مشام خیلیها نمیرسه.نمیدانم شاید ما بد آموزش دیدیم.این حرفها از تنگ نظری نیست ،به ما یاد دادند که این دو عمل در مقابل هم نباید صورت بگیره
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    5 3
    رجانیوز نوشته بود به همه سکه دادند
  • شهروند IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 1
    چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید اقای روحانی. این داستان ادامه دارد...... بالاخره این افراد تندرو دوست ندارن امید به جامعه بیاید. دوست دارند هر دقیقه یک ماجرا درست کنند. از یک هیزم تر یک اتش درست می کنند که خودشان هم نمی توانند اون رو خاموش کنند. دوست ندارن چیزی جز تفکر خودشان در جامعه پیاده شوند. دوست ندارن اخلاق که در 8 سال گذشته از بین رفت دوباره به کشور برگرده. پس این داستان حالا حالاها ادامه دارد.........
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    6 2
    هیاهو برای هیچ دروغ و دروغ و دروغ به قصد اتهام زدن و ریختن ابروی یکدیگر واقعا اندازه پستی ادم ها چقدر می تواند باشد بازی با افکار عموم مردم برای بهم ریختن جامعه ایا ارزشش را دارد اگر راست می گویند ثابت کنند نه بر طبل تو خالی بکوبندچون مردم از شنیدن حقیقت به ارامش می رسند نه دروغ
  • ليلا A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 8
    با سلام به نظر من اين جمله كه بوي سوختگي دماغ و.... خيلي بي ادبانه است هر كس كه انتقاد ميكنه حسود نيست خود من با تمام وجود خوشحال هستم كه در كأخ سعد آباد نبودم و شام سردي را كه معلوم نيست هزينه ان از أموال چه كسي پرداخت شده نخورده ام
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    6 14
    همه می دانند خبر آنلاین طرفدار روحانی است .ما می دانیم شما برای منافع خود تلاش می کنید .تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها حتما اتفاقی افتاده بود .اگر نبود چرا دکتر روحانی تذکر جدی به همسرش داد ؟
  • مختار ایرانی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 6
    ما هرچی بگیم وبنویسم شما سانسور خواهید کرد ودروغ به خورد مردم میدین اگه راست میگین یه فیلمی یه فاکتوری از مخارج آون روز ارائه بدین البته جعلی نباشه خرج دلمه وکشک ودوغ چند شده ببخشید شوخی کردم شما به بخور بخور خودتون برسین مردم رو ولش
  • بی نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 4
    بابا اینها رو ولشون کنید واسه خودشون یه چیز میگن یادشون رفته دوره ریاست جمهوری قبل قبیله ای میرفتن لسانجلس
  • سعید IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    6 2
    سلام عالی بود متاسفم برای آن دنماینده مجلس که مسلمان و وو بعد به خاطر جایگاهش دروغ میگه و بعد برای من و تو تصمیم میگیره از تمامی دست اندار کاران روزنامه سپاس گذاری زیاد دارمدرود بر شماکه شفاف سازی کردید
  • حامد A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    6 6
    دوستان کی میگه ماست من ترشه که این خانم بگه
  • رضایی IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    4 3
    تا سیه روی شود آن افراد دین به دنیا فروخته ای که به دروغ رگ احساس مسولیتشان برجسته می شود.
  • بی نام IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    8 16
    خاک برسره همه شما با این ساده اندیشیتون
  • ماهان A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    4 4
    چیزی که تو این چند ساله ثابت شده اینه که کسانی که این شایعات و اعتراضها رو مطرح کردن، اصولا از وجاهت اخلاقی لازمه ی یه جامعه مدنی و دموکرات برخوردار نیستند. پس نیاز چندانی به دفاع و شاهد و این مسائل نیست. همیشه، هر جریان سیاسی یک سری موافق و یک سری مخالف داره که نه میشه مخالفانش رو ساکت کرد چون در کشور عزیز ما فراتر از قانون هستند بعضا و نه میشه موافقان رو مایوس کرد که من هم جزئی از موافقان این دولت هستم. لذا به قول بانو، بوی سوختگی دل و دماغ بعضی ها ما را بس ..
  • امين A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    8 7
    ميشود آدرس كاخ سعداباد را بدهيد مراسم جشن داريم .
  • رهگذر A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    7 3
    صرف نظر از چندو چون مراسم استفاده از یک مکان عمومی برای جشنی که فقط یه عده خاص دعوت شدن کار درستی نیست اگه همه مردم رو تو دارایی های یه کشور شریک بدونیم البته اگه
  • تبخیر امید A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    7 16
    کلا برگزاری مراسم در کاخ تحت هر عنوانی ترویج فرهنگ تجمل گرایست،
  • هیچ US ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    4 8
    خیلی جلبه با اینکه توکامنت من هیچ بی احترامی نبود و فقط چون به مذاق شما خوش نیومد نمایش ندادین ؟ تنها سایت خبری ایرانی بوووودین که بهش اعتماد داشتم انگار شما هم ....
  • ali IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    8 6
    خدمت خانم عزیز طائرپور باید عرض کنم که درست است که مراسم به نظر ایشون اشکالی نداشته و دخترکان آذربایجانی با لباسهای محلی آمدند و قِر دادند و رفتن این قر را که نگفته یا قطعات موسیقی سنتی که اجرا شده رو کیفیت اونا رو که نگفته و هر کس بشنوه حق به خانم رئیس جمهور میده. او شوی لباس های محلی رو که نگفته با چه کیفیتی بوده تمام حرفها بر سر کیفیت آنهاست نه اصل آن این خانم خوب بلد هست که چگونه روز را شب و شب را روز جلوه بدهد، آخه اهل سینماست. سینماتورها خوب بلدند صحنه را آنگونه جلوه دهند که میخواهند....
  • مریم IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    7 2
    هر کس که مال حرام بخورد گویی اتش به دلش فرو می برد بعضی ها قیامت را فراموش کرده سرگرم عیاشی شده و از رنج مردم محروم بی خبر و عده ایی هم به دعوا های سیاسی و جنگ زرگری دل مردم را خون می کنند و هیچ کدام دلشان به حال مردم بدبخت نمی سوزد و به فکر اینده این کشور نیستند به خود باید بیایند که سرنوشت ایران را تاریک و سیاه نکنند و هم اینکه تهمت نزنند که گناهی نابخشودنی است و از ساده دلی مردم و بی خبری انها سوء استفاده نکنند که همه در برابر خدا مسئول اعمال خود هستیم.
  • ایرانی A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    5 6
    بابا تو رو خدا این همه به هم دیگه فحش ندیم مهم این هست که ما یه دشمن مشترک داریم اونم اسراییل هس بیاید اتحاد داشته باشیم اون به این یکی گیر میده این یکی به اون ی اینطوری کشور پیشرفت نمیکنه ها یه ذره خودمون رو اصلاح کنیم یه ذره از شهدا یاد بگیریم چقدر به فکر خواسته های خودمون خواب و خوراک و رفاه خودمونیم و خیلی مسایل رو فراموش کنیم درسته تحلیل خوبه ولی این که هی بیایم تو جواب هم یه چیز بگیم ازز راه دور هیچ چیز عوض نمیشه ما همه ایرانی هستیم...
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    4 9
    اصلا فرض کنیم همه این حرفها درست آیا مراسم بزرگداشت مقام حضرت زهرا با کاخ چه سنخیتی داره
    • محمد اول A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
      5 0
      برادر یا خواهر من اونجا اسمش کاخه وگرنه مجموعه اداری ریاست جمهوریه گر اخبار تلویزیون را ببینید که حتما می بینید همه مراسم تشریفاتی ریاست جمهوری هم روحانی هم احمدی نژاد هم خاتمی در کاخ سعد آباد انجام می شد و میشه از جمله دیدار با سفرا یا مهمانان خارجی
  • افرا پارسا IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    4 1
    خدا بیامرز پدرم سعی می کرد چیزهایی خوبی یادم بده. همیشه می گفت: راستی سکه ایه که همیشه و همه جا ارزشمنده. پدر عزیزم کجایی تا ببینی برای رسیدن به اهداف و مقاصدبزرگان کشور ، هر کاری می کنند. دروغ . تهمت و.... چرا ما باید به خودمان اجازه دهیم که در هر کاری دخالت کینم و هر که ایرادگیر اعظم تر باشد پس مهم است. بیایید به جای تخریب . کمی فقط کمی سازنده باشیم و این سازندگی را از خودمان شروع کنیم. باور کنید اگر اینطور باشد دیگر فرصت نخواهیم داشت از خوب و بد دیگران بگویی ایرانی به کدام ارزش فرهنگی خود می نازی؟ متاسفانه دیگر برای ما ارزش فرهنگی باقی نمانده است.
  • معصومه IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    2 1
    اگر سندی برای گفته خودتان نشان دهید اگر شما مانند انان هستی
  • کوروش .فرهنگی A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    2 1
    به نظرمن اونهایی که ندیده قضاوت مینمایند فقط به دنبال تخربب هستند وکاش کمی فکر میکردن که خداون شاهد اعمال بندگانش هست و میدونستن که گناه تهمت به مسلمان زدن چه عواقب سختی داره وبه قول شاعر با خدا باش وپادشاهی کن وبی خدا بلش وهرچه خواهی کن .از همسر آ قای روحانی باید تشکر کرد که کاری بسیارارزشمند ودر شان بزرگ زنان ایران انجام داد
  • کاربر A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    3 0
    من کاری به صحت و سقم ماجرا ندارم اهمیت چندانی هم ندارد اما مسئله اینه که این چند سال آقای احمدی نژاد و و گروه ایشان آنقدر دروغ گفتند و آمار و اطلاعات غلط دادند و بدون تخصص و اندیشه کار کردند که دیگه مردم به راحتی حرف کسی را باور نماکنند وای بر دروغگوی طعنه زننده ویل لکل همزه لمزه
  • کوروش شمسی A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    9 1
    با اینکه ایمان دارم بهترین مراسم در این 34سال درشان مقام زنان ایران گرفته شده ولی کاش درخصوصاین تهمت بزرگ قوه قضاییه وارد عمل میشد وبا نماینده مجلسی که از طریبون مجلس جهت تخریب رییس جمهور ودولت استفاده کرده برخورد قانونی انجام میگرقت.
  • سیدمهدی مصباحی US ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    4 11
    میهمانی ترتیب بدهد اما نه از کیسه ملت
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    1 2
    عجب