واحد مرکزی خبر نوشت:

تماسهای تلفنی دو شاهزاده انگلیسی و عروس خاندان سلطنتی مجموعا دویست بار هک شده است.

به نوشته شماره امروز روزنامه ایندیپندنت در اینترنت: در جلسه دادگاه رسیدگی به رسوایی شنود تماس های تلفنی خاندان سلطنتی انگلیس فاش شد،کلیو گودمن سردبیر سلطنتی سابق نیوز آو دِ ورلد تقریبا مجموعا دویست بار تماس های تلفنی کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام و هری را هک کرده بود- تلفن میدلتون صد و پنجاه و پنج بار، تلفن شاهزاده ویلیام سی و پنج بار و تلفن شاهزاده هری نه بار.
گودمن که پس از غیبت هشت هفته ای به علت بیماری به جایگاه شهود در اولد بیلی(دادگاه جزایی مرکزی انگلیس و ولز) بازگشت، برای اولین بار اقرار کرد که تماس های تلفنی اعضای عالی رتبه خاندان سلطنتی را هک کرده است. وی فاش کرد به کرات در شب و روز کریسمس و روز هدیه (بعد از کریسمس) در سال دو هزار و پنج تماس های تلفنی میدلتون را هک کرده بود.
وی با تکذیب تغییر شهادت های اولیه اش گفت،‌ از هشت سال قبل که به اتهام هک کردن در سال دو هزار و شش دستگیر و متعاقبا زندانی شد، هیچکس نه پلیس و نه دادستان سلطنتی از وی درباره دسترسی غیرقانونی به پیامهای صوتی شاهزاده ویلیام و هری و نیز میدلتون که بعدا دوشس کمبریج (عروس خاندان سلطنتی) شد، بازجویی نکرده بود و قصد فریب کسی را در مورد هک کردن تماسهای تلفنی نداشت.
گودمن درباره دیگر سوابق تلفنی اقرار کرد که تلفن دستیار شخصی کیت وادینگتون دوچس یورک و سارا فرگوسن را صد و شصت بار هک کرده بود.
گودمن و اندی کولسون سردبیر سابق نیوز آو دِ ورلد به دست داشتن در توطئه ای برای ارتکاب خلاف در اداره دولتی با پرداخت پول به یک مامور پلیس کاخ در ازای دفترتلفن های سلطنتی متهم اند. هر دو آنها این اتهامات را در می کنند.
این پرونده چهار متهم دیگر دارد که ربکا بروکس مدیر اجرایی سابق نیوز اینترنشنال از جمله آنها است. همگی اتهامات وارده را رد می کنند. محاکمه ادامه دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =