برجام با 161 رای در مجلس تصویب شد/ فقط 59 نماینده مخالف بودند

با تصویب جزئیات طرح، «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»؛ بالاخره مجلس به برجام رای مثبت داد.

به گزارش خبرآنلاين، از 250 نماينده حاضر در جلسه، اين طرح که به دولت اجازه اجراي برجام با نظارت شوراي عالي امنيت ملي را مي دهد، 161 راي موافق، 59 مخالف و 13 راي ممتنع ارائه شد.

گفتني است با اندک تغييرات عبارتي، مواد طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در جلسه علني امروز مجلس به تصويب رسيد.

در ماده اول اين طرح آمده است: بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ دولتی در ایران حق تولید و به کارگیری سلاح هسته‌ای را ندارد و دولت موظف است سیاست‌ خلع سلاح هسته‌ای جهانی بخصوص رژيم صهيونيستي را به طور فعال دنبال کند و در کلیه تلاش‌های بین‌المللی، حقوقی و دیپلماتیک برای نجات بشریت از خطر سلاح‌های هسته‌ای و اشاعه آنها از جمله از طریق ایجاد مناطق عاری از سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه در ایجاد ائتلاف منطقه‌ای خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای، فعالانه مشارکت نماید.

بر اساس ماده دوم طرح مذکور، بر اساس پایه برنامه جامع اقدام مشترک بر همکاری و احترام متقابل قرار دارد و هر گونه اقدام مبتنی بر فشار و تهدید به هر بهانه‌ای به خاطر اجراي برجام و يا غير از آن با تشخیص شورای عالی امنیت ملی موجب تجدید نظر در این همکاری می‌شود و لازم است در آن صورت مطابق مصوبات این شورا اقدامات متقابل در نظر گرفته شود.

در ماده سه نيز مصوب شد: دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها و یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه‌ی هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد. شورای عالی امنیت ملی مرجع رسیدگی به این موضوع می‌باشد.

بر اساس ماده 4 اين طرح، دولت موظف است برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را با چشم انداز تجاری - صنعتی، از جمله در حوزه غنی سازی و تحقیق و توسعه منطبق با طرح دراز مدت سازمان انرژی اتمی کشور دنبال کند. سازمان انرژی اتمی کشور باید طرح دراز مدت 15 ساله کشور در حوزه غنی سازی و تحقیق و توسعه را حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب شورای عالی امنیت ملی برساند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه نماید به نحوی که پاسخگوی نیاز کشور برای سوخت راکتورهای قدرت و تحقیقاتی باشد.

در ماده 5 نيز آمده است: بازطراحی راکتور آب سنگین اراک و هم چنین در صورت ضرورت تبادل ذخایر غنی شده، منوط به انعقاد قراردادهای قطعی و مطمئن جایگزین و حصول اطمینان نسبت به اجرای آنها باشد.

بر اساس ماده 6 اين طرح؛ نظارت های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب مقررات بین‌المللی و با رعایت مصالح امنیت ملی کشور که شورای عالی امنیت ملی مشخص می‌کند انجام پذیرد و دولت باید مراقبت نماید که در مسیر اجرای برجام و پس از آن حفاظت کامل از اسرار و اطلاعات طبقه بندی شده به ویژه در حوزه نظامی و امنیتی صورت گیرد. میزان همکاری با آژانس منوط به اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین این امر توسط آژانس است. همچنین هیچ گونه دسترسی نظارتی آژانس به مراکز نظامی و اشخاص حقیقی به بهانه برجام مجاز نمی‌باشد مگر آنکه موارد به صورت جداگانه و با جزییات به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد.

در ماده 7 اين طرح نيز آمده است: دولت و قوای مسلح کشور موظفند به منظور حراست از امنیت و منافع ملی کشور و حمایت از متحدین در مقابله با تروریسم، تدابیر لازم را نسبت به تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های آفندی و پدافندی از جمله هوایی، دریایی، زمینی، موشکی، و ایجاد پدافند در مقابل حملات هسته‌ای و ساخت پیش‌ران‌ها ، باطری‌های هسته‌ای، تصویربرداری نوترونی و پزشکی هسته‌ای با قدرت و جدیت برنامه ریزی و اقدام کنند.

در ماده 8 طرح برجام، دولت و سایر دستگاههای حاکمیتی و عمومی موظف شدند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی تدابیر لازم را در نظر بگیرند تا در اثر اجرایی شدن برجام به هیچ وجه اجازه‌ی فرصت طلبی و سوء استفاده در داخل کشور به آمریکا و یا دیگر دولت‌های خارجی داده نشود و فرصتی برای نفوذ یا سوء استفاده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و امنیتی در اختیار استکبار جهانی قرار نگیرد.

ماده 9 اين طرح با يک اصلاح زمان بندي مصوب شد. براي دولت سقف زماني چهار ماهه اي تعيين شد تا به انجام وظايفش در ماده 9 بپردازد. بر اساس اين ماده دولت موظف است منابع ملی آزاد شده را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، سرمایه گذاری های ضروری و با اولویت نیازهای بخش خصوصی و تقویت صندوق توسعه ملی صرف کند.

تبصره هاي اين ماده نيز از اين قرار است:

تبصره 1- وزیر امورخارجه موظف است روند اجرای توافق نامه را هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است هر شش ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

تبصره 2- با اجرای این قانون، قانون الزام دولت به تعلیق اقدامات داوطلبانه در صورت ارجاع و یا گزارش روند هسته‌ای به شورای امنیت مصوب 1384/9/1، قانون الزام دولت به تجدید نظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌" مصوبه 1385/10/6 قانون صیانت از دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران" مصوبه 1389/4/29 و " قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران " مصوبه 1394/4/2 لغو می‌شود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 83
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    یعنی حال کردم از موضع آقای لاریجانی.اصلا اجازه نداد آقایونی مثل رسایی و غیره بخوان مشکل ایجاد کنن.صدای رسایی داشت میومد که اعتراض دارم اعتراض دارم بهش گفت نام نویسی کردین یا نه و اگر نام نویسی نکردین برو بشین سر جات.
    • بی نام GB ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      مسله مهم اینه که حالا دولت قانونا مجبوره بهش عمل در صورتی که اگر تو مجلس نمی رفت می تونست شاید با کلکهایی برجام را دور بزنه
    • بی نام US ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      356 1
      من فقط موندم اون چندنفرچرا رای ممتنع دادن یعنی براشون فرق نمیکرد که برجام تصویب بشه یا نه؟ واقعا که
  • سیا RO ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    نه توروخدا منفی میداد خخخخخ
  • amir A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    مسئله اینکه چرا اون 59 نفر اطاعت از دستور نکردن؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    خداحافظ 59 نفرر
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      195 4
      خداحافظ خیلی بیشتر از این 59 نفر . در تصویب کلیات مخالفان بیشتر بود از پریروز تا حالا یه عده ای ترسیدن مواضعشان عوض شد ولی نظر ما عوض نمی شود تا اسفند ماه پای صندوق های رای
  • رضا ح IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    یعنی قرار بود تصویب نشه؟ این ۵۹ نفر می خواستند میلیونها ایرانی رو به باتلاق ورشکستگی بیشتر فرو ببرن. هشت سال عقب رفت توی همه زمینه ها بس نبود؟ تا کی باید چوب ندانم کاری و سیاسی بازی یک عده که انسان از عقل سلیم انها شک میکنه را باید بخوریم. اقایان دیگه کافیه . تو دهنی و خفت از این بیشتر؟
    • مهدي A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      باسلام لطفا به همه نظرات و افكار احترام بذاريد اون 59 نفر هم يك انسان و صاحب تفكر هستند.كه البته با سليقه شما متفاوت. و مهم تر اينكه نماينده يك گروهي هستند،شايد معدود شايد زياد. مهم احترام به همه انسانها و ايجاد يك فضا براي اظهار نظر همه افراد و آراء موفق باشيد
    • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      186 5
      بله اون 59 نفر انسان هستن با سليقه متفاوت كه در ضمن اقدام به فحاشي و تهديد به قتل هم كردن حالا به نظر شما قابل احترامند؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    452 7
    یه چیزی که تو مجلس جالب بوده این که به کلیات طرح 139 نفر رای دادن ولی به جزئیات 161 نفرچه جوری کسی که کلیات یه چیزو قبول نداره به جزئیات رای مثبت میده؟
    • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      خوب رفته فکرکرده دیده اشتباه کرده بود نظرش راعوض کرد
    • متفکر IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      130 4
      این 22 نفر جزو جماعت حزب باد آینده نگر هستن که دارن برای انتخابات استارت میزنن
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      70 2
      او نماینده هنوز قبول نداره اما جرات هم نداره اگرنه به خاطر منافع کشور نظرش رو تغییر نداده
    • حمید A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      61 1
      به همین راحتی. بعضیهاشون اصلا فکر نمیکنند که با یه تصمیم غلط میتونن سرنوشت خیلیها رو عوض کنند.
    • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      51 1
      دوست عزیز دیروز پیامک زده بودن رای منفی بدید چون نتیجه نداد از طرفی هم پیامک لو رفت احتمالا دیگه پیامک تهدید نزدن
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      34 6
      اتفاقا از اینکه در مجلس کسانی هستند که با دیدن جزییات طرح قانع میشن و تصمیمشون عوض میشه باید خوشحال بود
    • رضا A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      55 1
      اهالی حزب باد
  • مهیار A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    تا کور شوذ هر آنکه نتواند دید
  • بازنشسته A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    178 8
    خدا را شکر. انشاالله همه چی خوب پیش بره
    • بازنشسته IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
      1 0
      خواهیم دید تاریخ قضاوت خواهد کرد.
  • رضا ح IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    یعنی قرار بود تصویب نشه ؟ این ۵۹ نفر می خواستن با سرنوشت یک کشور بازی کنن. هشت سال عقب رفت و قهر با تمام دنیا کافی نبود. مردم دیگه از بدبختی و سردرگمی خسته شدن. من نمی دونم این حضرات واقعا به چه چیز این برجام اعتراض دارن. اقایان مردم خسته شدن می فهمید خسته. خسته از بیکاری ؛ بی پولی ؛ قهر بودن با دنیا و هزار خستگی دیگه. لطفا این پشت دستی رو که خوردید بفهمید
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    206 9
    سلام بر اعتدال و تفکر خداحافظ پایداری ها
  • مهران A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    169 8
    خدا رو شکر آقای لاریجانی طرفدار برجام هستند.
  • befermatooo A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    144 8
    با رای قاطع . در کشور های پیشرفته 50 رای 1 رای اضافه میشه قاطع . مهمترین مساله بعد از برداشتن تحریم اینکه که کاسبان تحریم رو هم در ایران شناسایی کنند و در صورتی که بخوان سنگ بندازن جلو مردن به سزای اعمالشون برسونن . من فکر نکنم به این راحتی بزارن مردم خواب آسوده ببیند .
    • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      26 1
      دقیقا همینطوره .
  • رضا IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    خوب تحریم ها چند روز دیگه برداشته میشه؟؟ آخجون مسترکارت امازون و ...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    جا دارد این فاجعه عظما را به پیشگاه آقا امام زمان تسلیت عرض نماییم . ولی بدانید و آگاه باشید که امت حواسشان هست و نمی گذارند انقلاب و آرمان های امام راحل به دست نا اهلان بیفتد
    • وحید A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      219 6
      اگه آگاهی مردم در این حد باشه ، اونوقت فاجعه اس.
    • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      130 4
      عزیزم به دست شما افتاده بود که به این روز افتادیم.حالا گریه کن
    • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      117 5
      خدافظ دلواپس... خدافظ
    • بی نام GB ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      76 4
      شما كه نميتوني در برابر راي مردم و رهبري وايسي؟؟؟؟؟؟؟
    • بابک IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      94 3
      افتاده عزیزم. افتاده. نا اهل شمایید.
    • موسوی A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      75 1
      بی نام عزیز من و کلی از دوستان که اینجا نظر دادند و اون همه آدمایی که بهت منفی دادن و این نماینده های مجلس و دولتمردان و بسیاری از مردم که حامی برجام هستند، از همین امت هستند. همین امت هم حواسشان هست. ازت خواهش میکنم دفعه بعد خواستی بگی امت و مردم، بگو امت منهای اونی که کامنت واسم گذاشت.
    • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      59 2
      امت؟ معنی اکثریت رو میدونی؟
    • مجید IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      62 2
      فاجعه جهل ما انسانهاست عزیز من
    • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      53 1
      تو رو خدا کاسه داغتر از اش نشو اگر ایراد داشت یا اقایان علما مخالف بودند قطعا اجازه نمیدادند که حتی طرح به صحن علنی ورود پیدا کنه
    • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      51 1
      ای شیطون . میخواستی منفی بگیری
    • وحید زنجان اوغلی A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      64 2
      فاجعه هشت سال مدیریت فاجعه وار همفکران شما رو هم به پیشگاه ولیعصرعج تسلیت عرض مینمایم و از خدای متعال میخوام که شما رو هم به راه راست هدایت کنه،باشد که رستگار شوی
    • سعید A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      46 2
      این اقا از کاسبانه تحریمه ها معلومه ادم از سفره ای که توش نون میخوره حمایت میکنه
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      41 2
      فکر میکنی کلا چند نفرین؟
    • سافت ور A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      55 2
      امت یعنی کی اونوقت؟ غیر از این ملتند دیگه لابد؟ هنوز توی فاز توهمید که...پس بعد از انتخابات چکار میخواین بکنین؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      58 1
      امت منظورتون خودتون چهارميليون نفر هستيد؟ خوب ملت ضمن عرض تسليت به شما امت مى فرمايند كه بشينيد سرجاتون و اندازه دهنتون حرف بزنيد.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      50 1
      انشاالله به امید خدا آگاهی مردم در اسفند ماه به منصه ظهور خواهد رسید.باشد که امثال شما از طرف امت حرف نزنید.
    • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      46 2
      این خبر برای دلار فروش ها و کاسبان تحریم بد بوده و باید بهشون تسلیت بگی نه امام زمان
    • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      39 1
      اتفاقا امت حواسشون هست و اجاز نخواهند داد کشور به دست نا اهلان بیفتد. حواسشون هست با عدم شرکت در انتخابات امثال رسایی و کوچک زاده و حسینیان میان مجلس
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      55 1
      مصیبت عظما شما وامثال شما بودین یک عده تند رو که کشور و وضعیت زندگی مردم رو بخاطر منافع شخصی خودتون در 10سال گذشته به این حال انداختین و صدها مشکل بخاطر مدیریت غلط در گذشته رو تحویل دولت یازدهم دادین و حالا هم میخواستین با سرنوشت 80 ملیون نفر بازی کنید چشم شماها کوره و نمی بینید که چقدر بیکاری بیداد میکنه؟ وقتی بیکاری باشه فساد هم بیش از پیش میشه و جامعه ناامن میشه اما شماها که امیدوارم همان آقا امام زمان به کمرتون بزندبازهم آنقدر وقیح هستید که انگار این مردم و کشور رعیت شماها هستنددرضمن امت مردمند نه شماهاکه فقط بخاطرمنافعتان حتی قدرت کنترل زبان و رفتار و گفتارتان راندارید یک مسلمان واقعی نه تهدیدمیکند نه زورمیگویدنه فقط درفکرپرکردن جیب خودش و بی خیال مردم است
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      33 1
      اینجوری مینویسی ببینی چندتا منفی میگیری؟
  • علی IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    210 9
    تبریک به همه مردم ایران و به خصوص عزیزانی چون ظریف و صالحی
  • سیدمحمد خادمی A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    34 2
    جهان روبه آرامش , اصلاحات و اعتدال برود ...
  • max A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    29 1
    آفرین به اون دسته از نمایندگانی که صدای مردم رو شنیدند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    32 1
    مشخص بود تصویب میشه؛ فقط بعضیها چهره اصلیشون رو نشون دادند
  • bahar A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    157 7
    خداروشکر.الان قیافه دلواپسان دیدن داره.رسایی،قدوسی ،نبویان خوبین؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    113 4
    با برجام پا برجام
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    133 3
    چه جوریه ک 139 نفر کلیات رو قبول کردن بعد 161 نفر با جزئیات موافقن
    • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      41 1
      نون به نرخ روز خورها اينجوري شناخته ميشن
    • محسن A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      2 39
      آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      4 6
      چون درجلسه قبل عده اي از نمايندگان غايب بودند به همين خاط راي به جزييات بيشتر از راي مجلس به كليات است
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      29 1
      به این افراد میگن نون به نرخ روز خور, دیدن کلیات رای آورد گفتن بیشتر رسوا نشن و نکنه ملت حذفشون کنن, شدن موافق
  • محمود IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    37 2
    خداراشکر برجام تصویب شد دلواپسان عزیز لطفا سناریو جدید علم کنید تا مردم بیشتر احساس بودن را حس کنند
  • saeed IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    28 1
    به اميد روزي كه وضع اقتصاد و به تبع آن همه ي مولفه هاي جامعه بهتر بشه و همه ايراني ها اميد داشته باشند و خوشحال باشن. به اميد سرافرازي ايران و ايراني .
  • موسوی A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    24 2
    الان نوبت نوبت امتحان ولایتمداری دلواپسان است. رهبر بارها گفتند که برجام از مسیر قانونی بگذرد. الان از مسیر قانونی اش گذشته و تصویب شده. رفتار دلواپسان پس از این نشانه ولایتمداری و صداقت ادعاهایشان است. البته این به معنای نفی نقد نیست. اما هر رفتاری نقد نیست.
  • نارون RO ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    23 3
    با تعريفي كه من از فتنه گر دارم اگر اين ٥٩ نه نفر فتنه گر و آن سيزده نفر هم ساكتين فتنه نيستد پس چه هستند؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    33 2
    قیافه رسایی دیدنیه الان
  • هادی IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    17 2
    شما واقعا فکر می کردین می تونست تصویب نشه؟ واقعا فکر می کنین دولت آقای روحانی برای چی اومد سر کار؟ توی مجلس هم دارن فیلم بازی می کنن که بگن این مملکت چند صدایی هست. شما چقدر ساده اید که تشریف می برید سر کار
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    19 2
    من فقط می خوام بدونم اون 59 نفر چه آلترناتیوی در برابر برجام داشتند. مخالف بودن که هنر نیست باید جایگزین آنرا هم اعلان کنی. ما که این مدت چیزی نشنیدیم.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    25 2
    حال شما چطوره ؟ حال من چطوره ؟ حال کاسبای تحریم چطوره ؟ حال دلواپسا چطوره ؟ خدافظ تحریم . خدافظ کاسب تحریم .خدافظ ورق پاره . راستی حال رییس قبلی چطوره که به تحریم ها میگفت ورق پاره. حالا فهمید اونها ورق پاره نبودن . اما امروز ما اونها رو تبدیل به ورق پاره کردیم . فهمیدید . ما
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    11 1
    یاد ام پی تی گرامی باد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    22 3
    این 59 نفر همان کاسبان تحریم هستند
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    22 2
    اسامی اون 59نماینده را اعلام کنید
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    6 53
    وقتي همچنان با برجام تو تحريمها مونديد اون موقع حالتونو مي پرسم.
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    23 2
    لطفا اسامي مخالفان اعلام شود . باهاشون كار داريم.
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    7 70
    اعتبارش فقط تا سال96هس
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      33 2
      چیزی که تصویب بشه و به قانون تبدیل بشه به امکان الغا کردن وجود نداره
  • کاوشگر 1 IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    44 0
    خبر جون اگه بتونی اسم اون 59 نفر رو در بیاری خیلی مردی
  • رضا.م EU ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    21 0
    جالبه جزئیات زودترازکلیات تصویب شد.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    30 3
    ومکرو مکراله ان اله خیرالماکرین
  • یاسین A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    8 64
    تبعات این رای در طول زمان عیان خواهد شد
  • علي A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    35 1
    161 راي موافق يعني 31 نفر با کليات طرح مخالفند اما با جزئياتش موافق جل الخالق
  • بی نام NL ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    43 2
    لطفا" اسامی 59 نفر و بخصوص اون 22 نفر رو برای روشن شدن افکار عمومی منتشر کنید
  • مریم RO ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    در جواب بی نام سه شنبه 21 مهر 1394 11:05:27 : هدفمندی هم به قانون تبدیل شده بود بین دیگه چیری ازش مونده؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    8 4
    161 نفر چشم بصیرت داشتن بقیه فتنه گر بودن"
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    جالب هست 100 نفر با کلیات مخالف هستن اما 59 نفر با جزییات یعنی 41 نفر جزییات رو قبول دارن کلیات رو نه ؟