نشست خبری بزرگداشت آیت الله شیخ مجتبی قزوینی و مراسم رونمایی از پوستر بزرگداشت ایشان برگزار شد

نشست خبری بزرگداشت آیت الله شیخ مجتبی قزوینی و رونمایی از پوستر بزرگداشت وی با حضور مسئولین استان و هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین در  این نشست مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت:پس از تاسیس شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان، بزرگداشت این متاله قرآنی بزرگ در دستور کار قرار گرفت و سپس با کمیته های متعدد فرهنگی در استان بدین منظور نشست هایی برگزار شد.

دبیرفرهنگی همایش   از تشکیل کمیته‌های قرآنی، فرهنگی و جمع آوری اسناد از زندگی شیخ مجتبی قزوینی خبر داد و ابراز کرد: در دیدار با آیات عظام در قم و مشهد؛ از جمله آیت الله وحید خراسانی، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله شبیری زنجانی، ایت الله سید جعفر سیدان، آیت الله واعظ طبسی، آیت الله الهی خراسانی، آیت الله واعظ زاده خراسانی، آیت الله مصباح الهدی، آیت الله حسن علی مروارید فرزند آشیخ مجتبی قزوینی و همچنین برخی دیگر از علما و شخصیت های بزرگ همچون محمدرضاحکیمی،بها الدین خرمشاهی  و بزرگان دیگری خاطراتی از زندگی و سیره و سلوک این عالم بزرگوار جمع آوری شد که  انشاالله چکیده ماحصل آنها در روز ٢٥آذرماه به سمع و نظر آحاد مردم شریف شهید پرور و ولایتمدار استان قزوین با پیشینه فرهنگی و مذهبی بسیار قوی خواهد رسید.

آقای احمدی همچنین افزود:  در این نشست ها و مصاحبه ها با آیات عظام مذکور از فضایل اخلاقی و زهد و سلوک این عالم ربانی سخن های زیادی بیان شد که نشان از علو درجه شخصیت این متاله قرآنی می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه خاطر نشان کرد:مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به آیین بزرگداشت مفاخر دارند و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد علی صالحی پیشنهاد برگزاری این کنگره را در مشهد مقدس نیز داشتنه اند. ایشان در ادامه اعلام کرد: از دبیر کل شورای فرهنگ عمومی کشور آقای شاهمرادی جهت حضور و ایراد سخنرانی در این بزرگداشت دعوت به عمل آمده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سفرشان به استان قزوین در ٢٥ آذر ١٣٨٢ فرمودتد: "آیت الله شیخ مجتبی قزوینی عنصری بی بدلیل بود و فلزش از فلز امام (ره) بود" لذا در ٢٥ آذر ٩٤ مصادف با سالروز سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان و روز پژوهش این بزرگداشت برگزار خواهد شد. وی خاطر نشان ساخت : در این راستا پیام مقام معظم رهبری را از طریق دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خواستار شده و از فرزندان رهبری نیز برای حضور در این بزرگداشت دعوت به عمل آورده ایم.

آقای دکتر احمدی در پایان سخنانش افزود: امیدواریم انشالله استان قزوین که حدود ٥١ سال پایتخت کشور ایران بوده است، با دست به دست هم دادن تمام احزاب با هر سلیقه ای با برپایی باشکوه این بزرگداشت روز به روز شاهد پیشرفت های مختلف فرهنگی و اجتماعی و... باشد. همچنین امیدواریم با زحماتی که در این راستا در استان با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین صورت گرفته شاهد بروز و ظهور سیر و سلوک علمی و عملی این متاله قرآنی در استان به ویژه نسل جوانمان باشیم و از آن به عنوان توشه ای برای دنیا و آخرت خویش بهره ببریم.

در ادامه این نشست آیت الله محمدی تاکندی بیان داشتند: بشر را بال و پر بهتر ز علم و زهد و تقوی نیست و این سه در شخصیت آیت الله شیخ مجتبی قزوینی نمود بارزی داشته است و همچنین ایشان از این جهات مورد توجه خاص امام راحل نیز بوده اند. وی افزود: در زمان غیبت امام زمان ملت ایران همیشه نیازمند علما و در کنار آنان بوده و از رهنمودهای آنان بهره مند گشته و همین رمز پیشرفت آنان بوده است.4

در ادامه اسماعیل سکاک شعری در مدح و توصیف کرامات آیت الله شیخ مجتبی قزوینی قرائت کردند

و در پایان نیز خبرنگاران و اصحاب مطبوعات حاضر سوالاتی در رابطه با این بزرگداشت مطرح کرده و مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین به آنان پاسخ گفت و سپس از پوستر برپایی این بزرگداشت که روز ٢٥ آذرماه ٩٤ در سالن تربیت معلم برگزار خواهد شد، رونمایی به عمل آمد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =