مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  هر دانش‌آموز قزوینی روزانه 10 ساعت از فضای مجازی استفاده میکند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به تحقیقاتی که در شهرستان البرز صورت گرفت مشخص شده که به طور متوسط هر دانش آموز 10 ساعت در شبانه روز به استفاده از لوازم دیجیتال می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس مهدی احمدی در نشست رسانه‌ای دیجیتال که امشب در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: در سنین 12 تا 40 شاهد بیشترین استفاده از ابزار دیجیتال هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین مطالعه سرانه کتاب را در کشور 8 دقیقه اعلام کرد و افزود: ما در حال حاضر شاهد رکود رونق فرهنگ کتاب خوانی هستیم.

وی نقش مدارس و نظام آموزشی را موثر دانست و ابراز کرد: بارها مشاهده شده که مدارس کتب آموزشی را در قالب لوح فشرده به دانش‌آموزان ارایه کرده است.

احمدی بیان کرد: با توجه به تحقیقاتی که در شهرستان البرز صورت گرفت مشخص شده که به طور متوسط هر دانش‌آموز 10 ساعت در شبانه‌روز به استفاده از لوازم دیجیتال می‌پردازد.

این مسئول تأکید کرد: با پیدایش دنیای IT و تکنولوژی نقش نشر مکتوب روز به روز کمرنگ‌تر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور با معضل نشر کتاب روبه رو می‌شویم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در استان قزوین نیازمند انجام تحقیقاتی در زمینه مخاطب سنجی و نیاز سنجی هستیم که می‌تواند با همکاری اداره ارشاد استان قزوین و ناشران صورت گیرد.

احمدی با اشاره به نظر غیر مثبت حاکمان و اولیا دانش آموزان نسبت به مبحث نشر مکتوب بیان کرد: بهتر است در جامعه کنونی مقداری از انتشارات مکتوب کاسته شود و به انتشار کتب به صورت دیجیتال اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: در گذشته سواد افراد به وسیله تحصیلات آنان شناخته می شد اما اکنون سواد افراد با ارتباط و اطلاعی که از تکنولوژی دارند مشخص می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین، خواستار برگزاری جلساتی بین ناشران این استان جهت تبادل افکار شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =