مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت:در زمینه نوسندگی ،البرزجزو ٥ استان اول کشور است و با ثبت نام نویسندگان در سایت اهالی قلم وزارتخانه ، رتبه استان البرز در زمینه اهل قلم ممکن است به دوم یا سوم نیز برسد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سید موسی حسینی کاشانی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کوتاه و عکس "رهایی" و پوستر جشنواره کتاب، نویسنده و ناشر برتر استان البرز خاطر نشان کرد: خوشحالیم که امروز دو اتفاق مهمی که قولش را داده بودیم کلید می خورد.
وی ادامه داد: استاندار البرز پیشنهاد خوبی را برای برگزاری یک جشنواره با موضوع اعتیاد دادند و انجمن سینمای جوانان دفتر کرج نیز از این پیشنهاد استقبال کردند لذا ما بر آن شدیم تا جشنواره فیلم کوتاه و عکس رهایی را با موضوع اعتیاد که یک معضل اجتماعی است که گریبان گیر هر خانواده ای است را برگزار کنیم.
مهندس حسینی کاشانی گفت: آماری که در زمینه اعتیاد در کشور و استان البرز وجود دارد آمار بسیار بالایی است لذا باید در زمینه فرهنگی بسیار روی این موضوع کار شود و هرچقدر روی این موضوع کار کنیم باز نیز جای کار دارد.
وی بیان کرد: متاسفانه در استان ما والدینی وجود دارند که فرزند خودشان را به دلیل اعتیاد در حیاط خانه شان دفن می کنند اینها همه مستلزم این است که ما اقدامات فرهنگی مان را زیاد کنیم و کار فرهنگی خیلی می تواند موثر باشد لذا ما ابزارهای مختلفی مثل فیلم و عکس برای کار فرهنگی داریم .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، عنوان کرد:ما می توانیم با استفاده از ابزارهای فرهنگی معضل اعتیاد را تا حدودی نشان دهیم و این اقدام تلنگری برای افراد معتاد باشد و قالب فیلم ها بایدبه سمتی برود که بازدارندگی داشته باشد مثل پیشگیری و ... با صدا و سیما و آموزش و پرورش و ارگان های مختلف هم هماهنگی هایی انجام دادیم که تولیدات خوب و تاثیرگذار جشنواره، اعم از فیلم و عکس برای مخاطب عام و مردم نیز به نمایش گذاشته شود.
وی ادامه داد: علاوه بر استان البرز، استان های مرکزی، قم، قزوین، سمنان و قم نیز جشنواره فیلم کوتاه و عکس رهایی را برگزار کردند و انجمن سینمای جوان در سراسر کشور با هم ارتباط و تعامل خوبی دارند.
مهندس حسینی کاشانی این اتفاق فرهنگی را در استان یک رویداد خجسته دانست و تأکید کردو اگر جشنواره بتواند حتی ٥ نفر از معتادان را از این معضل اجتماعی یعنی اعتیاد بازدارد، تاثیر خودش را بر جامعه گذاشته است.
وی گفت: فراخوان ارسال آثار برای جشنواره فیلم کوتاه و عکس رهایی ٥ تا ٧ بهمن ماه خواهد بود و همچنین تاریخ اختتامیه جشنواره و افتتاح نمایشگاه ٢٦ تا ٢٨ بهمن ماه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می گردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در ادامه به جشنواره کتاب، نویسنده و ناشر برتر استان البرز اشاره کرد و گفت:استان البرز در زمینه چاپ کتاب رتبه ٣ الی ٤ را در کشور دارد و محصولی که استان در زمینه چاپ دارد جزو برترین های کشور است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =