۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵

ایسنا نوشت: ورود احتمالی تعداد قابل توجهی هواپیمای مسافرتی به ایران در طول ماه‌ها و سال‌های آینده باعث شده بلندپروازی‌های مسوولان این صنعت قدری نسبت به گذشته افزایش پیدا کند. بلندپروازی‌هایی که این بار گریبان بخش قابل توجهی از ناوگان فعلی ایران را خواهد گرفت.

ایران با توجه به جمعیت نزدیک به ۸۰ میلیونی خود و موقعیت خاص جغرافیایی که دارد نیاز جدی به افزایش تعداد هواپیماهای فعال در ناوگان خود داشته و از این‌رو در برنامه‌های سال‌های آینده خود صحبت از خرید ۵۰۰ هواپیمای جدید مسافری می‌کند.

این صحبت‌ها با اجرایی شدن برجام به حقیقت بیشتر نزدیک شده تا جایی که پیش قرار‌داد خرید ۱۱۸ فروند ایرباس رسما به امضاء رسیده و حالا صحبت از آن است که قرار‌داد ۱۰۰ فروند بوئینگ جدید نیز به امضاء برسد.

قرار‌دادن این رقم‌ها در کنار ۲۰ فروند هواپیمای ATR خریداری شده از کشور ایتالیا نشان از آن دارد که ایران نیمی از این راه را در مدتی بسیار کوتاه طی کرده است.

رسیدن هواپیماهای جدید به معنای آن خواهد بود که دست ایرلاین‌های داخلی در انتخاب نوع هواپیما و مسافت در نظر گرفته شده برای پرواز بسیار باز خواهد بود. موضوعی که طبق گفته‌های رییس سازمان هواپیمایی تاثیری جدی در آینده‌ ناوگان فعلی کشور خواهد گذاشت.

براساس اعلام عابدزاده در آینده از حدود ۲۵۰ هزار هواپیمای فعلی بیش از ۲۳۰ فروند دیگر امکان پرواز نخواهند داشت و با هواپیماهای جدید جایگزین می‌شوند. آماری که نشان از آن دارد که ایران باید با ۹۲ درصد از هواپیماهای فعلی خود خداحافظی کند.

این مساله از دو منظر اهمیتی بالا دارد از یکسو نشان از قدرت‌یافتن دوباره ایران در بازارهای جهانی دارد که در ماه‌های آینده از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود و از سویی دیگر نشان از شرایط نه چندان مطلوب ایرلاین‌های داخلی از نظر مدیریت ناوگان دارد. موضوعی که با قرار‌دادهای جدید بسته شده نگرانی‌ها در رابطه با آن از بین خواهد رفت.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AT ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    7 1
    250 هزار عدد نیست 250 فروند
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    3 0
    حالا بزار بدن.این 92 درصد احتمالا حداقل یه 1015 سالی طول میکشه نوسازی بشه
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    3 1
    ایران ایر ، خیلی وقت بود که منتظر این موقعیت بود . این نو سازی بهترین اتفاق برای هواپیمایی ایران است بعد از 37 سال . و ایرانی ها حق دارند که امنیت پروازی آنها با استانداردهای جهانی همراه باشد . آمریکایی ها هم به امنیت پروازی تاکید کردند .
    • محسن IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
      1 1
      بهتراست ایران ایررابیخودبزرگ نکنیدچون دیگرهیچ بخش خصوصی داخلی یاخارجی توان خریدآنرانخواهدداشت. وقتیکه قراراست اصل44 اجراووگذاری به خصوصی صورت گیردچرابیخودهزینه های کلان میکنید.بجای اینکاراجازه بدیدچندشرکت خصوصی جدیدواردکارشوندخودشان هواپیمامیخرندونیازهای مملکت راتامین میکنند.خیلی هم بهتر ازدولت کارمیکنند.الان ماهان بهترازایران ایرسرویس میدهد
  • بی نام RO ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    3 0
    خدا می داند در طی این سالها چقدر پول به جیب دلالها بابت خرید این 250 هواپیمای دست دوم اسقاط با عمر بیش از 2025 سال رفته است.