بازگشت ایران به رقابت منطقه ای حمل و نقل هوایی/ ایرلاین های ایرانی دوباره می درخشند؟

با خرید 220 فروند هواپیما ایران ایر به کلاس جهانی ایرلاین های بین المللی باز می گردد.

به گزارش خبرآنلاین،با توافقی که ایران ایر با ایرباس و بویینگ برای خرید هواپیما انجام داده سن ناوگان هوایی ایران بهبود می یابد و این ایرلاین می تواند به سطح ایرلاین های بین المللی برگردد.

بیزنس اینسایدر در گزارشی نوشت:خرید 220 فروند هواپیما از ایرباس و بویینگ ایران را از مشکلات بزرگ حمل و نقل هوایی نجات می دهد و ایران ایر می تواند دوباره در منطقه در رقابت با امارات ایرلاین،الاتحاد و قطر ایرویز به رقابت بپردازد.

در این گزارش آمده است: محدویت های بین المللی ایران ایرلاین های ایران سرانجام با توافق ایرباس و اخیرا بویینگ رو به پایان است.

ایران ایر گزارش داده که برای خرید 100 فروند هواپیما  با بویینگ به توافق رسیده است.این دومین خرید بزرگ ایران ایر بعد از توافق هسته ای به شمار می رود.

در ژانویه ایران ایر و ایرباس توافق تاریخی بزرگی برای 118 فروند هواپیما با ارزش 25 میلیارد دلار داشتند.به دنبال این توافق بود که کمیسیون اروپایی اعلام کرد که به ایرلاین ایران اجازه خواهد داد یکبار دیگر در آسمان اروپا پرواز کند.

صنعت هوانوردی ایران بعد از پیروزی انقلاب 1979 از تحریم های اقتصادی که تاثیر ویرانگری بر صنعت هوانوردی این داشته رنج می برد. ایران ایر که زمانی در منطقه ایرلاین معتبری بود،به دلیل تحریم های اقتصادی در شرایط سختی به سرمی برد.

بیش از 30 سال است که ایرلاین های ایرانی اجازه خرید هواپیمایی از سازنده های هواپیما نداشته اند.به همین دلیل ایران ایر همواره برای نوسازی و ترمیم ناوگان خود که فرسوده شده در فشار بوده است.

 براساس گزارش سایت ایرفلیت، ناوگان ایران ایر 46 هواپیمای ملکی با میانگین 27 سال سن دارد که دراین میان بویینگ 747 حدود 40 سال سن هنوز سرویس می شود.مهمتر از آن این ایرلاین ایرانی اغلب برای نوسازی هواپیماهای قدیمی با مشکلات بسیار  درگیر پیدا کردن قطعات یدکی برای نگهداری این هواپیما بوده است.

همواره، مشکلات فنی به طور فزاینده ای ریسک پذیری ایرلاین های ایرانی را افزایش داده است. به طوری که کمیسیون اروپایی بیشترین ممنوعیت پرواز را به خطوط هوایی ایران ایر در سال 2010 داده بود. بر این اساس، با وجود توافق ایران ایر برای خرید هواپیماهای جدید همچنان بویینگ 747 و فوکر 100 برای پرواز برفراز اروپا نا امن اعلام می شوند.

مناسفانه بیش از نیمی از ناوگان هوایی ایران ایر را این دو نوع هواپیما تشکیل می دهند.اما چشم انداز توافق ایران بعد از توافق هسته ای در ماه ژانویه،  انتظار می رود که ناوگان هوایی ایران در چند سال آینده تجدید حیات یافته و  ضریب امنیت آن بالا برود.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    7 23
    این واژه ی "ایرلاین" را در زبان فارسی جا نیندازید. چه فایده ای دارد؟؟؟؟؟
  • محسن IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    1 6
    شماکه میخواهیدایران ایررابفروشیدپس چرابراش هواپیمامیخریدکه قیمتش سنگین بشه ومشتری زورش نرسه؟ مغایراصل 44 عمل نمیکنید؟؟؟