تسنیم نوشت: یک مقام شرکت بوئینگ گفت توافق این شرکت با ایران برای خرید ۱۰۰ هواپیمای مسافربری احتمالا امروز به طور رسمی اعلام خواهد شد.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ایران و بوئینگ به زودی توافق بر سر یک قرارداد چند میلیارد دلاری را اعلام خواهند کردند .

به گفته این منابع ایران قرار است به زودی جزئیات توافق خرید 100 هواپیمای مسافربری از شرکت بوئینگ را اعلام کند.

ارزش این توافق 17 میلیارد دلار برآورد شده است که در صورت نهایی شدن بزرگترین خرید ایران از آمریکا پس از اجرایی شدن برجام خواهد بود.

اگرچه سازوکارهای مالی این توافق هنوز نهایی نشده است اما احتمالا هواپیماهای خریداری شده ایران طی حدود یک دهه تحویل این کشور خواهد شد.

یک مقام شرکت بوئینگ گفت خبر رسمی این توافق احتمالا چهارشنبه اعلام خواهد شد.

در عین حال بوئینگ برای اجرایی کردن این قرارداد و فروش هواپیما به ایران باید از وزارت خزانه داری آمریکا مجوز بگیرد.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین RO ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    25 87
    با وجود کنگره و سنا جمهوری خواه این کار اشتباه هست به محض رفتن اوباما کنگره و سنا شروع به تحریم های مجدد میکنن رییس جمهور بعدی چه کلینتون چه ترامپ هرگز وتو نخواهند کرد و در اخر این ایرانه که ضرر میکنه بهتر با ایرباس کار کنن
    • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      0 0
      نکنه می خوای از روس ها بخریم که هر روز یک داستان سر ما اجرا کنند،مگر نیروگاه بوشهر نبود که این همه ساختش طول کشید و برای افتتاحش بهانه تراشی می کردند و همگام با تحریم ها بودند،موشک های اس 300 چی که کلی دیر تحویلمان دادند و مجبورمان کردند که شکایتمان را پس بگیریم و اون 3 میلیارد دلار غرامت را نگیریم تا به ما اس 300 بدهند،باز غربی هم کمتر بد قولند و اگر زیر قولشان زدند خسارت را می دهند نه مثل روس ها که دو دره کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    99 9
    صدتا صدتا هواپیما میخریم اخرش یکی میاد همه چیو به باد میده یدونشم به ما نمیرسه .
  • پرسش A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    هنوز تمام سایت‌های اینترنتی به درد بخور بر روی ایرانی ها بسته است... هنوز جزء معدود کشورهایی هستیم که نمی‌تونیم از کارت‌های بانکی مون برای خرید اینترنتی از خارج استفاده کنیم... هنوز همه ی تحریم‌های اصلی و مهم رو روی ما اعمال می‌کنند و بعد ما میریم از شون خروار خروار هواپیما می خریم؟
  • امیر A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    21 0
    امیدوارم تضمین های محکمی گرفته باشیم