۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

رنو کویید خودرویی که قرار است بازار پراید را بگیرد خودرویی با حجم موتور ۸۰۰ یا ۱۰۰۰ بوده و طبق استانداردهای معتبر بین‌المللی هیچ امتیازی در تست‌های امنیت به دست نیاورده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیمان کارگر معاون منطقه اي رنو در آفريقا، خاور ميانه و هند در نشست خبری امروز صبح با خبرنگاران از ورود محصول جدید رنو با نام رنو کویید به بازار ایران خبر داد و گفت: قيمت رنو كوييد در ايران حدود ٣٠ ميليون تومان خواهد بود. می تواند رقيب خودرويی مانند پرايد باشد؛ ترجيح ما اين است كه با همكاری ايران خودرو كوئيد را توليد كنيم .

وی در پاسخ به سوالاتی مبنی بر تفاوت کویید بازار ایران با بازار هند و برزیل اظهار کرد : رنو کویید ایران بهتر از کویید هند و برزیل خواهد بود. اما سوال اینجاست که چرا این رنو کویید نوظهور که داشتن یک ستاره در ایمنی آن را از کویید هندوستان و برزیل متمایز می کند از لحاظ قیمت گرانتر از آن دو نمونه خارجی است؟

Global Ncap یک موسسه معتبر و مستقل جهانی است که به بررسی سطح کیفیت و ایمنی خودروها پرداخته و بسته به چگونگی ایمنی خودروها در تست تصادف، صفر تا پنج ستاره کیفی به آن می‌دهد. در این زمینه در تست خودروی کوئید که چندی پیش از سوی این موسسه صورت گرفته، این خودرو حتی موفق به کسب یک ستاره از پنج ستاره ایمنی نیز نشده است.

بر اساس این گزارش در خصوص تفاوت قیمت همزادهای هندی و برزیلی این خودرو، در بازار هندوستان (دهلی) ارزان‌ترین نسخه کوئید (انجین 0.8 لیتری) حدود 265 هزار روپیه یا معادل 12.5 میلیون تومان و گران‌ترین نسخه‌اش (با انجین 1.0 لیتری) نیز حدود 395 هزار روپیه یا معادل 19 میلیون تومان است. البته میتوان یکی از دلایل این موضوع را در این دانست که بیش از 98% فرایند تولید آن در خود هندوستان بومی‌سازی شده است.

در برزیل نیز قیمت پایه‌ کوئید حدود 6200 یورو اعلام شده است که معادل تقریبی 24 میلیون تومان. اما بنابه گفته‌های آقای کارگر، رنو در تلاش است تا کوئید را با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان به دست مشتری ایرانی برساند.

از دیگر نکاتی که می توان در مورد کویید به ان اشاره کرد این است که علی رغم مشارکت دو شرکت خودروساز کشور با رنو این احتمال وجود دارد که رنو کویید بدون همکاری هر دو شرکت در ایران به صورت مستقل تولید شود. این در حالی است که طبق گفته های کارگر ایجاد بازار رقابتی با پراید که تولید یکی از شرکای رنو نیز هست هدف آوردن این خودرو به بازار ایران است اما با تولید مستقل این خودرو و فروش ان در بازار ایران بازار به صورت انحصاری در اختیار بن رو قرار خواهد گرفت.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    اگر یک ستاره هم ندارد پس پراید خودمان که بهتره.. ده میلیون هم ارزانتره...
    • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      33 4
      نه که پراید خیلی پرستاره است ، با وجود این دیدگاه که تا چند قرن دیگه هم باید سوار همین پرایدها و پژوها بشیم. خودرویی که طراحی سال 2014 هست هرچند که ستاره نداشته باشه خیلی بهتر از خودروی طراحی دهه 80 میلادی و چندین دست گشته و دستکاری شده است. البته که کویید هم چندان آش دهان سوزی نیست، اما حداقل با اضافه شدن ایربگ و ای بی اس و ... میتونه سه ستاره بگیره و ایمنی متوسطی داشته باشه باتوجه به قیمتش اما پراید که اینارو هم داره عمرا بتونه ستاره بگیره، چون از اساس شاسی و کفی این خودرو ضعیفه و همون زمان خودش هم برای افراد کم درآمد قشر دانشجو و جوان و استفاده شهری توسط فورد طراحی شده بود ، بعد از فورد رفت به مزدا، از مزدا به کیا، از کیا به سایپا و ... نهضت همچنان ادامه دارد
    • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
      3 0
      چرا تیتر زده اید جایگزین پراید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه پراید 30 میلیون است ؟؟؟؟؟؟؟ قیمت این خودرو 5 هزار دلاری با دلار 3600 و شماره گذاری و مالیات و....می شود زیر 20 میلیون ولی برای اینکه تیبا و پراید اشغال هم فروش برود 30 میلیون قیمت غیر واقعی تعیین کرده اند.....
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    اینکه خود خوده پراید
    • بی نام RO ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      35 1
      نه این داش کوچیکشه
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    بابا پراید دیگه نوستالژی ماست من از پراید دل نمی کنم با اینکه از اون دلخورم
    • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
      12 0
      جالبه که مسئول رنو همین چند روز پیش گفت که ایران به ما فشار میاره که گروونتر بفروشیم. اونوقت این میگه رنو میخواد گرونترش کنه
  • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    120 5
    پراید رخت جدید پوشید
  • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    106 8
    من پراید می خوام پراید می خوام اینا رو نمی خوام
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    181 3
    یعنی ۱۰ تومان بیشتر پول بدم کهخ یه خودروی با حجم موتور ۸۰۰ بگیرم؟؟؟؟ ترجیح میدم پیکان جوانان 48 سوار بشم
    • mim IN ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      5 26
      با حجم کمتر قدرت بیشترو مصرف کمتری نسبت به پراید داره
    • مهدی DE ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      32 0
      فکر کنم 57 اسب بخار قدرت داشته باشه یعنی حدودا دو سوم پراید
  • حسین A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    14 1
    پراید با 4 سیلندر و 1300 سی سی این رو قورت میده ٰ درسته قیافه اش بهتره ولی کارایی نداره
  • مهدی A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    26 0
    الان همه نوشتن ماشین بی کیفیتی هست و ارزش خرید نداره ، اما خودتون یادتون باشه و قضاوت کنید، وقتی که ثبت نام این ماشین با قیمت 40 تومن شروع شد میبینیم که چطور در عرض 5 دقیقه ظرفیتش تکمیل میشه. نمونه اش هم ام وی ام 110 چی داره که با قیمت بالاتر از پراید این همه داره فروش میکنه یا کیا پیکانتو که داره 60 تومن فروخته میشه .... ما ملت همیشه در صحنه ای هستیم.
  • بی نام US ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    12 0
    اقا فرقون چند؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    14 0
    نفرین بر کسانی که ازین آب گل آلود نهنگ صید می‌کنند.
  • کیوان A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    9 0
    مگه پراید استاندارد بود که این یکی استاندارد باشه
  • بی نام RO ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    10 0
    بریم از خود هند بخریم بیاریم ایران با پلاک موقت به ارزون تر تموم میشه
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    21 0
    صد رحمت به پراید و پی کی آخه مرد حسابی کی رانای 34 میلیونی رو ول میکنه کویید 59 اسبه سه سیلندر میخره 30 میلیون؟ ملت رو چی فرض کردین؟
  • بدون نام ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    3 1
    پرايد دشمن جون ادماس
  • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    12 0
    توایران یک ذره بایدلاستیکش را زیاد میکنن میگن شد 40 میلیون چون بادش زیاد شده
  • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    2 24
    باید به این نکته هم توجه داشت که قیمت خودروی تولیدی هر منطقه با توجه به هزینه های عوامل تولید اون منطقه تعیین میشه. با وجود کارگر ارزان در هند باید هم قیمت تمام شده پایین دربیاد، اما در ایران که هزینه کارگر چندان کم نیست قطعا هزینه تولید بالا میره و باتوجه به اینکه تجهیزات ایمنی مثل ایربگ و ترمز ضدقفل هم قراره نصب شه که توی مدل تولیدی هند وجود نداره، نباید قیمت این خودرو را توی ایران و هند فقط با درنظرگرفتن رقم مقایسه کرد.
    • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      15 1
      طبق فرمول شما در نهایت مصرف کننده فلک زده ایرانی باید تاوان ندانم کاری و مدیریت غلط رو بده دیگه؟مگه نه
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
      2 0
      نخیر دوست عزیز، منظور من این برداشت شما نبود. به طور کل قیمت خودرو در کشور ما برای همه مدلها بسیار بالا و فراتر از توان مالی مردم است، اما نباید انتظار داشت این خودرو معادل همون 395هزار روپیه هند یا 6200 یورو برزیل در ایران دربیاد. ضمن اینکه مدیریت غلط و ندانم کاری که برکسی پوشیده نیست، اما این ها تاوان ماهایی است که همیشه برای خرید خودرو صف بسته ایم و با وام 25 میلیونی سریع گول خوردیم و همچنان به خرید ادامه می دهیم. نمونه اش را در پیش فروش اچ30 کراس، ساندرو اسپ وی و ... میتوانید مشاهده کنید. باید قبول کنیم بخشی از فلک زدگی ما از خود ماست.
  • مهدی DE ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    10 0
    با این قیمت سمند میشه خرید که هم خیلی زشت نیست هم قدرت و شتاب بیشتری داره هم اتاق محکمتری داره. فقط صدی یک لیتر اضافه مصرف میکنه که طبیعیه با این وزن و قدرت.
  • عبداله IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    20 0
    البته این فرغون برای مردم خوب نیست اما از پراید بهتر با ملک الموت همکاری میکنه .تا حالا میگفتن مرگ حقه پراید وسیله هست از این به بعد میگن رنو كوييد وسیله ای جدید با ده میلیون پول اضافه برای سفر به آخرت .اصلا قرار نیست همه فقط با پراید کره ای برن سفر آخرت. باید به همه مسئولان و دست اندرکارن خودرو در ایران تبریک و تهنیت گفت که به راستی برای جان و مال مردم هیچ ارزشی قائل نیستن فقط فکر منافع خودشون هستن
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    2 0
    از این لگن تر هاش رو هم وارد بکنن اگه ملت نخرن ببینم چطور اینا به منافع خودشون میرسن سرنوشت هر ملتی دست خودشه نخرید به صورت اتوماتیک خودرو با کیفیت با قیمت مناسب دستتون میرسه تضمینی
  • امیر A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    3 0
    پراید یه ماشین شهریه با هزینه نگهداری و اصطلاک پایین، مناسب ترافیک تهران واقعا تو شهرهای شلوغ خیلی کار راه اندازه اگه ما وحشیانه رانندگی میکنیم و باعث این تلفات رانندگی میشیم به پراید چه ربطی داره ، باز میگم پراید باسه شهری مثل تهران ماشین خوبیه و البته تو جاده های بین شهری خب نه ، بعضیا انتظار دارن یه بنز ده تن با تموم بارش بیاد از رو پراید رد بشه بعد خط روش نیفته اون وقت بگن ماشین خوبیه ، همین پراید تو کره مگه باعث انقد تلفات میشد ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    1 0
    الان این ماشین تو خود فرانسه با چه کیفیتی تولید میشه؟چرا تکنولوژی اروپایی نمیاد ایران حتما باید برای خالی کردن جیب مردم برن دست به دامن برزیل و هند بشن؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    2 0
    کسی انتظار نداره یه بنز ده تن با بارش بیاد و از رو پراید رد بشه و پراید هیچیش نشه نه ولی اینقدر انتظار میره که با سرعت هفتاد وقتی به یه جایی میکوبه تشخیص دادن مارک ماشین امکانپذیر باشه و سرنشینانش همه قتل عام نشن ولی اینو تایید میکنم که اکثر رانندگان در ایران با اصول رانندگی و فرهنگ رانندگی و نگهداری ماشین اشنا نیستن و حتی میشه گفت اکثریت گاو و گوسفند و قاطر و الاغ و ... تو ده فروختن اومدن ماشین مدل بالا و یا پایین خریدن و تو جاده ها فاجعه میافرینند همین پراید اگر کسی همه جوانب بالا رو رعایت کنه میتونه خودرویی برای تمام فصول باشه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    1 0
    با این مشخصاتی که از خودرو توضیح داده شده، قیمت ۳۰ میلیون تومن خیلی زیاده و با این وضعیت بعیده که مشتری داشته باشه.
  • فرهاد IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    4 0
    واقعا جالبه مسئول رنو همین چند روز پیش گفت که ایران به ما فشار میاره که گروونتر بفروشیم. اونوقت این میگه رنو میخواد گرونترش کنه و لی خداییش اگه به نفع مردم بود خودرو ساز ها دنبالش نمی رفتن
  • رضا IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    1 0
    بجای دسترسی به ماشین های خوب و ایمن که در شآن یک انسان باشند، روز به روز ماشین های ناامن و ضعیف رو با قیمت بالاتر از قیمت جهانی به ما معرفی می کنند که قدر پراید و پژو و تیبا و...و... را بیشتر بدانیم... دنیا داره جلو میره و پیشرفت میکنه، ما داریم روز به روز ذلیل تر و بدبخت تر می شویم، آخه چرا؟ ...