اوتونوماکی، که ترجمه‌اش می‌شود "پارچه‌پیچ کردن بزرگسالان"، یک روش درمانی ژاپنی با هدف کاهش مشکلات ناشی از خشکی مفاصل و عضلات است که در این کشور، رواج یافته است.

به گزارش بي‌بي‌سي،ایده اوتوناماکی از شیوه درمانی دیگری به نام اوهیناماکی گرفته شده‌است که با هدف کمک به رشد فیزیکی نوزادان، به گونه‌ای مشابه آنان را پارچه‌پیچ می‌‍کند. هر جلسه حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

اوری ماتسوئو از "کیوکو پروپورشن"، یکی از شرکت‌های اوتوناماکی، می‌گوید: "اوتوناماکی برای این ابداع شد که بعضی از والدین، نگران بودند که نوزادانشان هنگام پارچه‌پیچ شدن ممکن است به تقلا بیفتند یا حس خفگی (کلاستروفوبیک) را تجربه کنند."
افرادی که دچار کلاستروفوبی هستند، ترس شدیدی از فضاهای تنگ و باریک دارند.
خانم ماتسوئو در ادامه می‌گوید: "ما فکر کردیم اگر بزرگسالان نیز مانند نوزادان پارچه‌پیچ شوند، درک خواهند کرد که این تجربه چه حس خوبی دارد."


و اگر معیار قضاوت بازخورد مشتریان باشد، با اطمینان می‌توان گفت که اوتوناماکی موفق بوده ‌است.
یک مشتری ۴۰ ساله کیوکو پروپورشن گفت: "به ظاهر، تنگ و ناخوشایند به نظر می‌رسد، ولی اصلا حس بودن در یک جای تنگ را تداعی نمی‌کند و حسی عکس آن به فرد منتقل می‌کند. پس از تجربه‌اش، حس کردم که شانه‌ها و کمرم بهبود یافت."
یک مشتری دیگر گفت: "حس بسیار خوبی داشت. من تقریبا به خواب فرو رفتم. گردن و پایین کمرم ریلکس شد. می‌خواهم که شوهرم یاد بگیرد چگونه این کار را انجام دهد." اما ظاهرا همه افراد در این زمینه قانع نشده‌اند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =