ایرنا نوشت: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ مورد انسانی از آنفلوانزای پرندگان در کشور نیست مرغ و تخم مرغ های مجوز دار مشکل ندارند اما شکار پرندگان مهاجر خطرناک است.

ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: موضوع آنفلوانزا ی پرندگان و احتمال انتقال انسانی آن موضوع بسیار مهمی است که ستاد کنترل بین بخشی آن به ریاست معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شده است.


وی اضافه کرد: بی توجهی به این موضوع عوارض انسانی اقتصادی و زیست محیطی دارد.
حریرچی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره برنامه وزارت بهداشت برای مدیریت سازمان بیمه سلامت با توجه به بدهکاری این سازمان توضیح داد: سازمان بیمه سلامت هم اکنون حدود هزار 650 میلیارد از بدهی سال 94 را پرداخت نکرده است که معادل آن دولت اوراق مشارکت در اختیار این سازمان قرار داده است و اگر این اوراق نقد شود، بدهی سال 94 تسویه می شود.


وی ادامه داد: در سال 95 هنوز این سازمان بدهی های خود را به وزارت بهداشت پرداخت نکرده است و در مجموع حدود چهار هزار و 327 میلیارد تومان اسناد ارسالی به این سازمان وجود دارد که پرداخت نشده، ضمن اینکه از مهر به بعد نیز هنوز اسناد مالی به طور کامل ارسال نشده است، بنابراین مجموع بدهی این سازمان به وزارت بهداشت بیش از پنج هزار میلیارد تومان است.
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: برای جبران این بدهی دولت حدود 8 هزار میلیارد تومان اوراق در نظر گرفته است که اگر همه آن نقد شود، کل بدهی این سازمان تسویه می شود، ضمن اینکه برای اداره این سازمان در آینده، قرار است بودجه سازمان بیمه سلامت در سال 96 ، افزایش قابل توجهی داشته باشد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس محقق شود.
وی گفت: اگر دولت و مجلس بخواهند سلامت مردم را تامین کنند، قاعدتا هزینه آن را هم تامین می کنند، بیمه شدن 10 میلیون نفر بیمه شده جدید در سال 96 حداقل سه هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار می خواهد که امیدواریم تامین شود.


حریرچی افزود:‌ علاوه بر آن با توجه به تغییر الگوی بیماری ها و پیرشدن جمعیت بدون در نظر گرفتن تورم، هزینه های سلامت هر سال بین سه تا هفت درصد افزایش می باید که دولت و مجلس باید این هزینه را تامین کنند.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با توجه به اختیارات جدید وزارت بهداشت، خرد جمعی در دولت و مجلس با کنترل و صرفه جویی هزینه ها در وزارت بهداشت بتوانیم نظام بهداشتی- درمانی کشور و وضعیت بیمه ها را در آینده نزدیک بهبود بخشیم.
وی افزود: در قانون بودجه سال 96 نیز آمده است که حق بیمه،بیمه شدگان تامین اجتماعی از شش درصد حداقل حقوق به هفت درصد افزایش می یابد که همین اقدام نیز منابع مالی جدیدی را وارد نظام سلامت می‌کند.

* بدهی 12 هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به وزارت بهداشت
وی درباره بدهی سایر سازمانهای بیمه گر به وزارت بهداشت نیز توضیح داد:‌ سازمان تامین اجتماعی هنوز هزار و 120 میلیارد تومان از بدهی سال 94 را پرداخت نکرده است،همچنین از مطالبات سال 95 نیز هنوز سه هزار و 456 میلیارد تومان را پرداخت نشده است، بیمه نیروهای مسلح نیز به وزارت بهداشت 313 میلیارد تومان و بیمه کمیته امداد هم به وزارت بهداشت 134 میلیارد تومان بدهی دارد.
حریرچی گفت: در کل مجموع بدهی چهار سازمان بیمه گر به وزارت بهداشت بر اساس اسناد ارسال شده، هشت هزار و 231 میلیارد تومان است که با احتساب مطالباتی که اسناد آن ارسال نشده،‌بیش از 13 هزار میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم.
وی درباره مشکلات نقد شدن 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت که برای جبران بدهی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت، گفت: قبول این اوراق برای جبران بدهی معوق اجتناب ناپذیر بود، برخی پیمانکاران طرف قرارداد وزارت بهداشت این اوراق را پذیرفته اند و امیدواریم این روش جدید مالی موفقیت آمیز باشد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =