خسارت ۴۷۵ میلیاردی سیل اخیر در آذربایجان غربی

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: سیل فروردین ماه امسال در استان ۴۷۵ میلیارد تومان به شهروندان خسارت زد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، امیر عباس جعفری امروز و در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به برگزاری ۲ جلسه با حضور وزیر نیرو و معاونینش در فروردین ماه گفت: امروز نخستین جلسه عادی ستاد بحران استان است و در این نشست به عملکرد دستگاه ها درمورد رسیدگی به سیل زده ها خواهیم پرداخت.

وی افزود: هرساله به طور میانگین حدود ۲۰ زلزله به قدرت ۲ تا ۴ ریشتر در استان رخ می‌دهد که امسال این تا به امروز ۱۱ زلزله بین ۲.۵ تا ۲.۹ ریشتر و ۴ زلزله بزرگ بین ۳ تا ۶.۳ ریشتر در استان رخ داده که بزرگ‌ترین آن به اندازه ۶.۳ ریشتر در بخش قطور شهرستان خوی اتفاق و خوشبختانه هیچ خسارت مالی و جانی در پی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی تصریح کرد: طی ۳ ماه نخست امسال، یک نفر بر اثر صاعقه در شهرستان ماکو جان خود را از دست داده در حالی که معمولا در هر سال ۳ تا ۶ نفر جان خود را بر اثر برخورد صاعقه از دست می دهند.
وی اضافه کرد: امسال بر اثر ریزش بهمن در منطقه قطور خوی ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

جعفری با اشاره به سیل اخیر در منطقه گفت: شرایط اقلیمی منطقه و وجود آبراه ها و مسیل های زیاد نقش زیادی در افزایش خسارت داشت طوری که استان آذربایجان غربی ۶۳۹۰ کیلومتر مسیل دارد که از این مقدار ۲۲۰۰ کیلومتر مربوط به رودخانه های دائمی و ۴۷۳۰ کیلومتر مربوط به رودخانه های فصلی است.

وی افزود: در سیل اخیر خسارات زیادی به نقاط شهری و روستایی وارد شد که میتوان به خسارت ۴۲میلیارد تومانی به ساختمان ها، ۱۳۸ میلیارد تومان خسارت به راه ها و تاسیسات شهری و روستایی و مجموعا ۴۷۵ میلیارد تومان خسارت کلی استان اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی تصریح کرد : پس از کارشناسی های انجام شده و تایید سازمان مدیریت بحران کشور اعتباری بصورت تنخواه برای بازسازی ابتدایی راه ها و پل ها و ساختمان های مسکونی در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفت و برای حل مشکل ۱۱۳۲ خانوار خسارت دیده، به هرکدام مبلغ ۲ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =