یک تحقیق جدید که ادعا می‌کند ضریب هوشی خانم‌ها از آقایان کمتر است به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از اينديپندنت، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که میانگین IQ مردان چهار درجه از زنان بیشتر است زيرا مردان مغز به مراتب بزرگتری نسبت به زنان دارند. اگرچه IQ عمدتا یک منطق نمادین است که ملاکی بحث برانگیز درباره سنجیدن هوش به حساب می‌آید. برای همین تعمیم آن به زندگی روزمره کمی سخت به نظر می‌رسد.

این تحقیق در دانشگاه اراسموس روتردام انجام شده که البته بابت نحوه سنجش هوش و ملاک انتخابی آن بسیار بحث برانگیز بوده است.

البته این تحقیق مخالفان سرسختی هم داشته. آنجلا ساینی، روزنامه نگار، پژوهشگر و نویسنده، یکی از منتقدان این تحقیق می‌گوید این ادعا درست نیست و آخرین تحقیق بخشی از مدت‌ها تلاش طولانی متخصصان اعصاب مرد برای تضعیف زنان است.

47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    18 16
    چشم بسته غیب گرفتید نیازی به تحقیق نبود
  • عبدالله A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    12 6
    اگر این تحقیق درست هم باشد نشانه ای بر برتر بودن مردان نیست ٬ چرا که ارزش انسانها همانطور که خداوند در قرآن میفرماید تقوا است ان اکرمکم عند الله اتقی کم ٬ مگر کم داریم جنایتکارانی که دارای هوش بالایی هستند ؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    14 14
    خخخخخخخخ برای آدم کشی و قتل و جنایت وفساد و اعتیاد و الکل و سایر بدترین های دنیا بععععععله ...... خیلی باهوشن ...
  • شانلی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    15 13
    یعنی واقعا شک داشتین تا حالا به این قضیه؟؟؟
  • ایرانی هستم A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    12 7
    این خانم روزنامه نگار بر چه مبنا و دلایلی این پژوهش رو رد میکنن؟مدرک تحصیلی ایشون یا کار ایشون مرتبط با پزشکی هست که این سخنان را به زبان میآورند؟حالا اگه قضیه برعکس بود که همه خفقان میگرفتند.فمنیسم موجب از بین رفتن وجدان شما شده.البته شما با اظهار نظرتون ناخودآگاه نتایج آزمایش رو تصدیق فرمودید.
  • بی نام US ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    13 10
    واقعیت داره. یه نگاه به دوروبر خودتون و جامعه بندازین. کاری به موفقیت بعضی زنها تو درس و کنکور ندارم. رفتارهای اجتماعیشون چه در محل کار چه منزل چه رانندگی چه اعتماد به دوستیهای الکی خیابونی و و و نشان از هوش اجتماعی کمشون داره
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    13 10
    کاملا تحقیق درستی میباشد اصلا نیازی به تحقیق نداره چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
  • منصور IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    11 13
    این یه واقعیت بدیهیه و نیازی به اعلام توسط دانشمندان نبود ببینید از میان مردان کیا ظهور کردن: این همه دانشمند و ریاضی دان و فیزیکدان و شیمیدان برجسته و شاعران بزرگ و نامدار و شطرنجبازان نابغه 99 درصدشون مرد هیتند: انیشتین و نیوتن و ابوعلی سینا و گاوس و ارشمیدس و...مگنوس کارلسن شطرنجباز افسانه ای و.... ادیسون و...حافظ و سعدی و خیام و مولاناو.. تعداد زنان فرهیخته و تاثیر گذار در سطح جهانی در مقابل مردان بزرگ در طول تاریخ قطرهدر مقابل دریاست. حالا نمیخوام وارد بحث شرعی بشم که تعداد مردان معصوم کجا و تعداد زنان معصوم کجا.
    • بینام GB ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      35 8
      میشه ی آماریم از تعداد زندانیان....قاتلین....معتادان.... اختلاس گراها... قاچاقچیا ...تعداد زنها بیشتره یا مردا؟؟؟؟جنایتکاران ک طول بشر قتل عامدکردن جنگیز مغول...هیتلر.... و هزاران نفر دیگه رو هم بگی... وقتی قرنها زنها رو مردها زنده به گور میکردن وقتی زنها حق تحصیل رو تا قرنها نداشتن توقع دارید دانشمند تحویل بدن؟؟؟ طرف رو تو خونه حبس کردید طلبکارم هستید...چقدر مرد بی عرضه دورو برم دیدم ک تا ظهر میخابن و زن میره کار میکنه هم خرج بچه ها رو میده هم اعتیاد شوهرشو
  • منصور IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    11 10
    نیازی به نظر دانشمندان نبود این یه چیز واضحی هست. این همه ریاضی دان و فیزکدان و شیمی دان و شاعر و شطرنجاز نابغه مرد هستن یا زن؟ انیشتین و نیوتن و ارشمیدس و حافظ و سعدی و مولانا و خیام و فردوسی و ادیسون و ابوعلی سینا و..... تعداد زنان فرهیخته تاریخ در مقابل لشکر نردان فرهیخته قطره در مقابل دریاست. این یه چیز واثحی بود که همه هم میدونن. تو معصومین هم لشکر مردان معصوم کجا و تعداد انگشت شمار زنان معصوم کجا
    • بینام GB ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      9 7
      زنها رو اگه مردها بهشون اجازه ظهور میدادن مسلمه که پیشرفت میکردن. مردها رو هم اگه تو خونه حبس کنی تا ظرف بشورن و کهنه بچه عوض کنن انیشتین از آب در نمیان همونطور که اگه یه یچه رو از زملن تولد تو یه محیط نگه داری که هیچ صدایی نباشه اونوقت اون بچه توانایی تکلم پیدا نمیکنه. زمان حافظ و مولانا و انیشتن و.... زنها اختیارشون کجا بود؟؟؟؟حتی الانم هفتاد در صد از زنها محدودن چه برسه به اون موقع. اول تمام جوانب رو بررسی کنید بعدا حرف بزنین.
  • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    12 9
    اینکه اظهر من الشمس بود. تحقیق داشت؟
  • بی نام RU ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    17 4
    اصولا این که هوش چی هست سرش بحثه. حالا چطور میشه تعیین کرد مرد باهوش تره یا زن؟
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    12 13
    با عذرخواهی از زن های عزیز، اصلا تحقیق لازم نبود.همین جوری هم معلوم بود
  • هما A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    11 5
    آی کیو زیاد عامل موفقیت نیست...هوش های دیگری برای موفقیت لازم است .... پس ناراحت نشویم... یک تحقیق است...مرد و زن ندارد .همه انسانیم...