مالکین جدید نفت خیلی گل‌درشت دنبال دیده شدن هستند و این شاید فشار مضاعفی باشد روی علی کریمی.

فاطمه پاقلعه‌نژاد: فوتبال ایران در حدود دو دهه گذشته کم سرمایه دار به خود ندیده است و بدبختانه سرنوشت همگی تقریبا به یک جا ختم شده است! بیایید نام ها را با هم مرور کنیم از طباطبایی «پاس» تا صوفیانی «پورا»، بهمن مداح «بهمن» و برادران شفیع زاده «استقلال اهواز» که هنوز می گویند به ایران ممنوع الورود هستند تا مالکان آذربایجان، حسین هدایتی، مه آفرید امیر خسروی و این آخری یعنی بابک زنجانی.

همه یک ویزگی مشترک داشتند. می خواستند دیده شوند و از فوتبال به شهرت برسند. رسیدند اما رسیدن شان برای شان اکثرا گران تمام شده است. 

همه وقتی سوار بر خر مراد بودند، تا توانستند کوشیدند در بیشتر دیده شدن. حتما این ویدئوی اخیر مالک جدید نفت را که در آن قصد دارد علی کریمی را به عنوان سرمربی جدید تیمش معرفی کند، دیدید یا پارچه حمایت از مردم میانمار و از همه مهمتر اینکه امیر تتلو را به عنوان رسانه تبلیغاتی شان انتخاب کرده اند.

روزگاری علی کریمی می گفت حسین هدایتی 10میلیارد به او داده تا برایش تیم‌داری کند و اگر 7میلیاردش را او برای خودش برداشته، پول شهرتش را برداشته است. در مورد مراودات فوتبالی علی دایی در راه آهن با بابک زنجانی می شد همین مثال را زد. برای علی کریمی اما بازی کمی فرق دارد. او هنوز در مقام مربی تثبیت نشده است. او یک برند است. یک برند ملی. برند ملی بازی استاندارد و زیبا و برند ملی شهامت و راستگویی در فعالیت های اجتماعی. او در سال های اخیر همان نقشی را برای فوتبال مان بازی می کند که سال ها ناصر حجازی نمادش بود. نماد منتقد اجتماعی. حالا او را وارد بازی عجیبی کرده اند.

مالک از راه رسیده می خواهد برند خودش را بسازد و برای این کار از دم دستی ترین ابزارها دارد بهره می گیرد. ترس اما این است که این عطش تند، زود فروکش کند. کسی که علی کریمی را کنارش می آورد باید بداند او اولین تجربه مربیگری را پشت سر می گذارد. 

وارد کردن نام کریمی در این بازی های دست پایین تبلیغاتی و ابزارهای دست چندمی، برای کسی که خود را نماد ایستادگی در برابر پلشتی های اجتماعی و فوتبالی می داند، مثل سم است. 

اینکه به او پیشنهاد داده باشند امیر تتلو را بردار، شاید برای این مالکین هیجان انگیز باشد و به صورت جدا می توان به این پدیده پرداخت که چطور تتلو می تواند برای این تیم تماشاگر بیاورد اما برای کریمی، این یک اتفاق ناخوشایند است.

این مالک جدید که از کاندیداتوری در ریاست جمهوری تا عکس سلفی با تتلو، در تلاش برای دیده شدن کم نگذاشته است،باید یادش باشد حالا یک سرمایه ملی در کنار اوست. باشد که بداند چه سرمایه ای را دارد و در حفظ آن بکوشد.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =