در حالی که کارخانه دستکش حریر ایران در شهرستان ارومیه بدلیل ادامه بحران مالی بحالت تعطیلی درآمده و حدود ۵۰۰ کارگر قراردادی بلاتکلیف شده اند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی دلیل بدهی این دانشگاه به عنوان عامل تعطیلی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، چند روز قبل خبری در خبرگزاری ایلنا مبنی بر تعطیلی موقت کارخانه دستکش حریر ایران منتشر شد.

ماجرای تعطیلی کارخانه دستکش حریر ایران

ماجرا از این قرار بود کهبه دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی عنوان می‌شود، از ۲۶ آبان ماه موقتا تعطیل اعلام شده است و حدود ۵۰۰کارگر شاغل در این واحد تولیدی ۹۴هم اکنون بلاتکلیف هستند.
ظاهرا در روز شنبه (۲۷ آبان ماه) که کارگران به محل کارشان مراجعه می‌کنند، کارفرما از ورود کارگران به کارخانه خوداری کرده و گفته است تا مشخص شدن وضعیت کارخانه بجز تعداد کمی که مسئولیت نگهداری ماشین آلات کارخانه را بر عهده دارند، نیازی به سایر کارگران نیست.
کارگران می‌گویند شرایط تولید در کارخانه دستکش حریر ایران بسیار خوب است و آنچه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده است وصول نشدن مطالبات معوقه ازبیمارستانهای طرف قرار داد با علوم پزشکی مستقر در سراسر کشوراست.
کارگران در خاتمه درباره مطالبات معوقه خود افزود: مطالبات خاصی طلبکار نیستیم وکارفرما هر ماه به موقع ودر موعد مقرر مطالبات مزدی وبیمه ای کارگران را پرداخت کرده است .

عدم وصول مطالبات علوم‌‌پزشکی و بیمارستان‌ها عامل تعطیلی کارخانه

جلال فرج زاده مدیرعامل دستکش حریر ایران با اشاره به تعطیلی موقت این کارخانه گفت: ضمن تایید تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران شاغل در این واحد صنعتی ، کمبود منابع مالی را عامل تعطیلی کارخانه وبیکاری کارگران دانست.
او با بیان اینکه این واحد علیرغم مشکلات زیادی که در زمینه تولید دارد در طول سالهای گذشته به همت کارگران به تولید محصولات خود ادامه داده است، افزود: دلیل تعطیلی کارخانه وبیکاری کارگران، کمبود منابع مالی است که آن هم از نیمه دوم سال قبل(۹۵) به مرور، ایجاد شده است.
به گفته وی بخش اصلی مشکلات کارخانه به وصول طلب فروش محصولات تولیدی کارخانه از بیمارستانهای علوم پزشکی مربوط است. اکثر خریداران برای پرداخت طلب خود فقط چند عدد فاکتور با سر رسید‌های چند ساله می‌دهند. در این زمینه می‌توان گفت این مورد یک نوع خواب سرمایه‌فروش است که در بازار خرید و فروش عرف شده است.
طبق اظهارات فرج زاده، در حال حاضر دست کش حریر ۳۶ میلیارد تومان از بیمارستانهای زیر مجموعه سازمان علوم پزشکی کشورطلب داریم که امکان وصولشان برایمان سخت شده است.
اودر ادامه تصریح کرد:با وجود آنکه مطالبات زیادی از علوم پزشکی طلبکاریم اما در طول یکسال گذشته برای فعالیت کارخانه مرتبا از بانکها با سود های بالا وام گرفته‌ایم، وصول نشدن این مطالبات گردش‌های مالی کارخانه را بر هم ریخته‌است تا جایی که قدرت پرداخت دستمزد کارگران برایمان مقدور نبود.
به گفته فرج زاده , بیمارستانهای طرف قرار داد با علوم پزشکی در پاسخ به پرداخت بدهی های کارخانه به ما می گویند هر موقع دولت وبیمه ها پولمان را پرداخت کنند ما هم مطالباتمان را به شما پرداخت می کنیم.در حال حاضر سرنوشت کارگران به پرداخت حداقل بخشی از این مطالبات گره خورده است.
طبق اظهارات وی،طی یک ماه گذشته بارها مشکلاتمان را با مسئولان استانی وشهرستانی برای فعال نگه داشتن کارخانه در میان گذاشته‌ایم و امیدوار بودیم دولت برای سر پا نگه داشتن کارخانه به ما کمک کند که تا به امروز عملی نشده است.

رییس علوم پزشکی آذربایجان‌غربی: مقصر تعطیلی ما نیستیم!

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با رد مقصر اصلی بودن این دانشگاه در تعطیلی کارخانه دستکش حریر ایران گفت: مجموع طلب دانشگاه از سازمان های بیمه گر ۶۵۰ میلیارد تومان می باشد و مجموع بدهی های این دانشگاه ۴۲۰ میلیارد تومان است و در این میان بدهی دانشگاه به کارخانه دستکش حریر ایران فقط ۴۷۴ میلیون تومان می باشد . وی اضافه کرد: به عبارت دیگر بدهی دانشگاه به این کارخانه جز بسیار کوچکی از بدهی های دانشگاه است.
وی افزود: اینکه عامل تعطیلی این کارخانه را دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی معرفی کنیم بسیار دور از انصاف است .
دکتر آقازاده تاکید کرد : انتظار ما از رسانه ها و خبرنگاران محترم درج اخبار شفاف و در عین حال صحیح و دقیق از موضوعات می باشد تا باعث تشویش افکار عمومی نگردد بعبارت دیگر وقتی مصاحبه ای انجام می گیرد انتظار می رود که مطالب و اعداد و ارقام عینا همانگونه ای که گفته شده درج شود .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن تکذیب اعداد مطرح شده در فضای مجازی بعنوان بدهی دانشگاه تصریح کرد : مجددا تاکید می کنم که بدهی بیمارستانها و مراکز درمانی استان به کارخانه دستکش حریر ایران ۴۷۴ میلیون تومان می باشد نه ۴۲ میلیارد تومان.

گفتنی است کارخانه دستکش حریر ایران واقع درشهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه که در زمینه ساخت و تولید انواع دستکش ومواد مصرفی پزشکی فعالیت دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =