«خبرجنوب» نوشت: گرچه فارس از تنوع و تعدد جاذبه ها و منابع گردشگری برخوردار است اما هم اکنون توسعه گردشگری مذهبی ، سلامت، تاریخی و فرهنگی در اولویت می باشد و باید این شاخه های گردشگری در استان رونق بیشتری بگیرد و به برند تبدیل شود.

سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه فارس در بسیاری از شاخه های گردشگری سرآمد کشور است و می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود، افزود: طبق اولویتبندی های صورت گرفته و بر اساس داشته های گردشگری و زیر ساخت های موجود در حال حاضر توسعه گردشگری مذهبی و سلامت در استان در دستور کار است . به گفته وی فارس با دارابودن
3 هزار اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و چهار اثر جهانی به عنوان قطب گردشگری فرهنگی و تاریخی کشور مطرح است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: وجود حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز و یک هزار و 400 بقعه مذهبی و تاریخی در استان موجب شده که فارس به یکی از قطب های گردشگری مذهبی در کشور بدل شود.
محسن نژاد در ادامه افزود: از شاخص ترین شاخه های گردشگری فارس گردشگردی مذهبی است و در این حوزه تخصصی با توجه به داشته ها و زیر ساخت های موجود باید فعالیت ها گسترده تر گردد و بتوانیم در ابعاد ملی و بین المللی گردشگران این حوزه را به فارس به ویژه شیراز جذب کنیم.
معاون گردشگری فارس همچنین تاکید کرد : ضروری است از عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) برای جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی به ویژه گردشگران کشورهای شیعه نشین بهره لازم را ببریم.
وی درادامه این گفت وگو با بیان اینکه گرچه اولویت توسعه گردشگری فارس با این سه حوزه تخصصی است اما به معنای غفلت از دیگر شاخه های گردشگری نیست، افزود: فارس در حوزه های تخصصی چون گردشگری روستایی ،عشایری و طبیعی نیز دارای قابلیت های ویژه ای است که باید تقویت شود و در حال حاضرزیر ساخت های لازم در این حوزه ها نیز در حال تامین است به طوری که می توان به وجود اقامتگاه های بوم گردی و عشایری در سراسر استان اشاره کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه این گفت و گو اضافه کرد:در حال حاضرتقاضا برای راهاندازی اقامتگاههای بومگردی دراین استان دو برابر شده است.
محسن نژاد با اشاره به اینکه تاکنون 35 اقامتگاه بومگردی در فارس به بهرهبرداری رسیده است، افزود : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و براساس تقاضا های موجود تا پایان امسال اقامتگاه های بوم گردی در استان به 60 واحد خواهد رسید.
به گفته وی راهاندازی اقامتگاههای بومگردی سبب توانمندسازی جوامع محلی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی شده و توسعه زیرساختها در روستاهای گردشگری را به همراه دارد.
محسن نژاد در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به حضور قطعی استان فارس در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته پایتخت، افزود: با برنامهریزیهای صورت گرفته استان فارس در این نمایشگاه تخصصی به معرفی داشتههای خود در سه حوزه گردشگری مذهبی ، سلامت، تاریخی و فرهنگی می پردازد.
وی در ادامه افزود: هم اکنون راهبردهای لازم در حوزه محصولات گردشگری تدوین شده است و مقرر شده نقشه و پلان گردشگری در استان ها با محوریت محصولات گردشگری تعریف شود .
به گزارش خبر نگار ما در این رابطه محب خدایی معاون گردشگری کشور نیز چندی قبل در نشست خبری با تاکید بر اینکه استانها بر اساس محصولات گردشگری به حوزههای تخصصی تبدیل میشوند گفت: تلاش میکنیم کاری انجام دهیم که شرایطی برای بروز ایدهها حاصل شود، زیرا تمام ظرفیتهای گردشگری در استانهاست و باید از آنها بهطور کامل استفاده شود.
به گفته وی برای برند جهانی شدن نیاز داریم که یک برند مشخص داشته باشیم، براساس برنامه راهبردی گردشگری هر استان باید حداکثر ۲ تا۳ حوزه را برای فعالیت تخصصی حوزه گردشگری اعلام کند، استانداردهای لازم برای تمام شاخههای گردشگری تدوین و تعریف شده است که استانها باید براساس این محورها، برند خود را اعلام کنند.
محبخدایی ادامه داد: تمام استانهایی که محصولات گردشگری آنها مشخص شد باید نمایشگاههایی را با محوریت آن محصول برگزار کنند، استانها بر اساس محصولات گردشگری به حوزههای تخصصی تبدیل میشوند، ظرفیتها باید درست تعریف شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =