۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

در حالیکه قرار بود راس ساعت 10 صبح به وقت محلی (10 و 30 دقیقه به وقت تهران) نشست گفتگوی ملی سوریه آغاز شود ، پس از گذشت ساعاتی هنوز آغاز نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حاليکه قرار بود راس ساعت 10 صبح به وقت محلي (10 و 30 دقيقه به وقت تهران) نشست گفتگوي ملي سوريه آغاز شود، پس از گذشت يک ساعت هنوز آغاز نشده است.

خبرنگار اعزامي خبرگزاري صدا و سيما از سوچي گزارش داد: به گفته منابع آگاه بروز اختلاف نظر بين فرستاده ويژه دبيرکل سازمان ملل با مقامات روسي سبب تاخير شده است.

يکي از گروه هاي مخالف سوري، براي شرکت در سوچي، شروط ديگري تعيين کرد

شبکه خبري الحدث به نقل از وزرات خارجه روسيه اعلام کرد: يکي از گروه هاي مخالف سوري، براي شرکت در کنفرانس سوچي، شروط ديگري تعيين کرده است.

تاخير در افتتاح کنفرانس سوچي به علت انتظار ورود شماري از شرکت کنندگان

شبکه الاخباريه سوريه به نقل از خبرنگار اعزامي خود به سوچي گزارش داد: افتتاح کنفرانس گفتگوهاي گروههاي سوري در سوچي به علت انتظار ورود شماري از شرکت کنندگان از جمله شرکت کنندگان عراقي به تاخير افتاد.

علت تاخير در کنفرانس سوچي اختلاف بر سر کميته هاي کنفرانس بود

شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه به نقل از منابع خبري اعلام کرد: علت تاخير در برگزاري کنفرانس سوچي اختلاف بين استفان دميستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوريه، روسيه و ترکيه درباره کميته هاي کنفرانس بوده است.

1511 نفر از شرکت کنندگان در کنفرانس سوچي، وارد سالن شده اند

تاکنون 1511 نفر از شرکت کنندگان در کنفرانس سوچي براي گفتگوهاي سوري سوري وارد سالن شده اند. هم اکنون شمار زيادي از شرکت کنندگان وارد سالن کنفرانس شده اند. هيئت ايراني نيز به محل برگزاري کنفرانس رسيده است. تاکنون 1511 نفر از شرکت کنندگان در کنفرانس گفتگوهاي سوري سوري، وارد سالن شده اند و در مکان خود جاي گرفته اند. قرار است سرگي لاوروف وزير امور خارجه روسيه و نماينده ويژه ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه، اين کنفرانس را افتتاح کند. استفان دي ميستورا فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوريه نيز در اين کنفرانس سخنراني خواهد کرد. قرار است چند کميته در اين کنفرانس تشکيل و اعضاي هر کميته مشخص شود تا به مسائل مختلف مربوط به بحران سوريه بپردازند.

پس از ماه ها بحث و رايزني، نشست گفتگوهاي ملي سوريه تا ساعاتي ديگر در شهر ساحلي سوچي روسيه آغاز مي شود.

هيات هاي سياسي ايران، روسيه و ترکيه به عنوان سه کشور مبتکر اين نشست و نيز هيات سازمان ملل به سرپرستي «استفان دي ميستورا» ديروز وارد سوچي شدند.

بيش از يکهزار و 600 نفر از نمايندگان گروه‌هاي مختلف سوري ، شامل معارضان مسلح، کردها، اعراب و ديگر قوميت هاي سوري هم از روز گذشته وارد سوچي شده اند.

براساس اعلام مقامات برگزارکننده ، يکي از مهم‌ترين دستورکارهاي نشست گفتگوي ملي سوريه در سوچي، تشکيل کميسيوني به منظور تدوين متن قانون اساسي آينده سوريه است.

کنگره گفتگوهاي ملي سوريه از ساعت 10 صبح به وقت سوچي، 10 و 30 دقيقه به وقت تهران، طي مراسمي رسمي آغاز خواهد شد. سپس نشست عمومي نخست کنگره گفتگوهاي ملي سوريه ساعت 10 و 50 دقيقه آغاز مي شود که تا ظهر ادامه خواهد داشت.

همچنين اجلاسيه عمومي دوم نشست سوچي ساعت 14 و 30 دقيقه آغاز مي شود و سه ساعت ادامه خواهد داشت. چگونگي تنظيم و تدوين قانون اساسي جديد سوريه با حفظ تماميت ارضي و يکپارچگي اين کشور از موضوعات اصلي نشست دوم سوچي خواهد بود.

انتظار مي رود در پايان نشست سوچي ، بيانيه رسمي صادر و در آن تصميمات اتخاذ شده در کنگره گفتگوهاي ملي سوريه منعکس شود.

برگزاري کنگره گفتگوي ملي سوريه در جريان نشست سران ايران، روسيه و ترکيه که نوامبر سال 2017 (آذرماه) در سوچي برگزار شد، مورد توافق قرار گرفته بود.

حاشیه سوچی

در همین حال در حاشیه نشست کنفرانس سوچی دکتر حسین جابری انصاری مشاور ویژه وزیر امور خارجه کشورمان که مسول پرونده سوریه در وزارت خارجه است با برخی سیاستمداران دیدار و گفتگو کرد ، شرح این دیدارها را در تصاویر ذیل مشاهده کنید:

در حاشیه نشست؛ سرگئی لاوروف، لاورنتینف،اونال و دی میستورا به ترتیب نمایندگان روسیه، ترکیه و سازمان ملل.

 

 

دیدار و گفتگو با شیه شیائو یوان نماینده چین در امور سوریه

 

52310

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =