شمانظر بدهید/ آیا با دریافت مالیات از خانه‌های خالی موافق هستید؟

وزارت امور اقتصادی و دارایی طرح دریافت مالیات از خانه های خالی را به تازگی مورد بررسی قرار داده و تاکید کرده است که اجرای این قانون در سال اول می تواند 3.2 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرآنلاین، دریافت مالیات از خانه های خالی با هدف ایجاد تعادل در بازار مسکن در دستور کار قرار دارد. بر اساس آخرین آمار تعداد خانه های خالی از 633 هزار واحد در سال 1385 به 2.6 میلیون در سال 1395 افزایش یافته است.

 سئوال اینجاست ؛ آیا با دریافت مالیات از خانه های خالی موافق هستید؟ اگر موافقید با مالیات از چه مساحت و قیمتی؟ 

شما کاربر محترم خبرآنلاین می توانید نظر خود را در بخش ارسال دیدگاه به ثبت برسانید.

 

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 111
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    کار درستی است.
    • حمید RO ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      نه مخالفم چون اون موقع فقط ایجاد یک فساد مالی برای بنگاهی ها و قرارداد های سوری ایجاد میشه و قابلیت اجرا نداره.در ثانی اکثر مسکن های خالی مربوط به مسکن مهر و حاشیه شهر ها هستش که مشتری برای اجاره هم نداره.بهتر ببینیم دیگر کشور ها برای کنترل مسکن چه کردند نه اینکه فقط طرح های ابکی بدیم که باعث ضرر مالی به مردم باشه.ضمن اینکه علت اصلی گرانی مسکن بخاطر گرونی زمین هستش.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      با گرفتن مالیات سنگین از نو کیسه ها رانت خورها بیت المال خورها و بقیه مالیات نده هایی که زورشون هم زیاده موافقم
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      چرا درست است؟ مگه اینهمه از حقوق کارگر و کسب وکار و بقیه جاها مالیات گرفتند در جای درست مصرف میشه؟ آیا با گرفتن ارزش افزوده تولید و کسب و کار رونق گرفت؟ اگر راست میگن از آستان قدس و سایر بنگاههایی که مالیات نمیدونم بگیرند نه از مردم. ضمن اینکه گرفتن مالیات بیشتر راه درمان اقتصاد نیست
    • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      كلا با اين خدمات، ماليات بسه. تمومش كنيد.
    • امیر...... DE ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      من که مخالفم.خونه خودشه و به کسی ربطی نداره.کسی که 5 میلیارد تو بانک داره و ماهی 8090 میلیون سود میگیره مگه ازش مالیات میگیرن؟یکی 5 میلیارد داده خونه چه فرقی با اون داره؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      90 42
      مالیات فقط بر درامد استو فروش اموال نه خالی بودن ان.با این وضعیت اقتصادی رکود و تورم با جیب مردم بازی نکنید.کار درستی نیست و نتیجه ان معکوس است.
    • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      نظرتون چیه برای نفس کشیدن هم مالیات تعیین کنید ؟؟؟ آخه یه ایرانی چقدر بدبخته که درآمدش یک دهم کل دنیاس بعد خودرو رو باید سه برابر دنیا بخره برای هرکاری هم مالیات بده فقط مونده نفس کشیدن لطفا اون رو هم مالیاتیش کنید آخه مگه عقلتون پاره سنگ ورداشته طرف چون خونش خالیه باید مالیات بده پس هیچ کس دیوونه نیست که خونه بسازه پس تا چند سال دیگه تهران میشه شهر متروکه با ساختمانهای قدیمی و پوسیده که با یک زلزله نیم ریشتری کل شهر با خاک یکسان میشه ضمنا همین زمزمه اخذ مالیات باعث گرانی بیشتر میشه مثل مالیات ارزش افزوده که از مصرف کننده دریافت میشه مطمئن باشید اگر این قانون وضع بشه دو برابر مالیات پرداختی به قیمت خونه ها اضافه خواهد شد و باز هم مثل همیشه دود همه تصمیمها به چشم مصرف کننده خواهد رفت .
    • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      21 11
      نظرتون چیه برای نفس کشیدن هم مالیات تعیین کنید ؟؟؟ آخه یه ایرانی چقدر بدبخته که درآمدش یک دهم کل دنیاس بعد خودرو رو باید سه برابر دنیا بخره برای هرکاری هم مالیات بده فقط مونده نفس کشیدن لطفا اون رو هم مالیاتیش کنید آخه مگه عقلتون پاره سنگ ورداشته طرف چون خونش خالیه باید مالیات بده پس هیچ کس دیوونه نیست که خونه بسازه پس تا چند سال دیگه تهران میشه شهر متروکه با ساختمانهای قدیمی و پوسیده که با یک زلزله نیم ریشتری کل شهر با خاک یکسان میشه ضمنا همین زمزمه اخذ مالیات باعث گرانی بیشتر میشه مثل مالیات ارزش افزوده که از مصرف کننده دریافت میشه مطمئن باشید اگر این قانون وضع بشه دو برابر مالیات پرداختی به قیمت خونه ها اضافه خواهد شد و باز هم مثل همیشه دود همه تصمیمها به چشم مصرف کننده خواهد رفت .
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      10 30
      برای کاهش قیمت خانه بهترین راه اعلام قیمت رسمی برای هر متر مربع مسکن مثل همه اقلام دیگر مثل ماشین و.... با توجه به هزینه ساخت وقیمت زمین توسط وزارت راه و شهر سازی می باشد در حال حاضر هرکس طبق نظر خود خانه را میفروشد یا اجاره میدهد تقاضا هم که زیاد شود قیمت را بالا می برند
    • هادی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      6 1
      بله صد در صد شاید اینجوری کسی به ملک به عنوان یه کالای سرمایه ای نگاه نکنه و باعث کاهش قیمت آن و در نتیجه شاهد عدم رقابت های سودجویانه در این بازار بشیم
  • بی نام RO ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    صد درصد این چه وضعیه یکی که 50 میلیون برنج انبار کرده محتکره اما بابای که 5 میلیارد مسکن رو نمیفروشه تا گرون تر بشه محترم،تمام رشته ها و کسب وکارها از استاد دانشگاه و پزشک و...تو این مملکت بساز بفروش شدن معلومه که خانه با کیفیت ساخته نمیشه نباید تمام پول ها یه جا جمع بشه میشه مثل الان ،که مسکن راکد شده و میلیاردها تومن پول یه جا گیر افتاده اگه این پول از مسکن بیاد بیرون و منطقی تو بقیه بخشها پخش بشه شاید اقتصاد بهتری داشته باشیم
  • محمد A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    با این وجود که می تواند برای شهرداری درآمد زا باشد و در معتدل شدن قیمت مسکن و اجاره بها موثر، ولی مافیایی پشت پرده هست که نمی گذارد و کسی هم کاری نمی کند.
  • darioush A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    بله کار خوبی هست. باعث کاهش قیمت اجاره و کاهش حاشیه نشینی و ... می گردد
  • ناشناس EE ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    خانه خالی با هر مساحتی اگر در خدمت رفاه جامعه بکار گرفته نشود باید مالیات سنگین براش بریده شود چون انواع و اقسام یارانه های دولتی از جیب بیت المال را مصرف کرده و نمیتوان به بهانه محترم شمردن مالکیت مالک خانه های خالی رو به حال خود رها کنیم .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    موافق نیستم چون مال خودش هست و اختیارش را دارد. به هیچ کس هم مربوط نمیشود.
    • ناشناس EE ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      58 12
      خانه خالی با هر مساحتی اگر در خدمت رفاه جامعه بکار گرفته نشود باید مالیات سنگین براش بریده شود چون انواع و اقسام یارانه های دولتی از جیب بیت المال را مصرف کرده و نمیتوان به بهانه محترم شمردن مالکیت مالک خانه های خالی رو به حال خود رها کنیم .
    • ناشناس EE ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      21 7
      در اقتصادهای آزاد که عاری از هرگونه یارانه میباشد حرف شما درست است ولی کشور ما هرکسی برق زیاد مصرف میکنه یارانه بیشتری میگیره هر کسی بنزین بیشتری مصرف میکنه یارانه بیشتری میگیره بنابراین اگه یارانه ها حذف بشه هیچکی نمیتونه خونه اضافی داشته باشه تا بتونه خالی هم نگهش داره .
    • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      52 12
      گرفتن مالیات سنگین از خانه های خالی در تمامه کشور های دنیا انجام می گیره . خالی نگه داشتن خانه نوعی احتکار محسوب می شود. و این صحبت کاملا که برایه خودشه دلش میخواد خالی نگه داره یک فرهنگ زشت و کاملا غلط می باشد.
  • فاطمه IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    بله موافق هستم خانه خالی داشتن یعنی اینکه پولی مازاد هست که با آن خانه خریده ای که بلا استفاده می باشد
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      18 46
      من مخالف هستم چون یک عمر زحمت کشیدم کار کردم حقوق بگیر بودم و مالیات از حقوقم کم شده الان چه مالیاتی بدم . اگر واقعا میخواهید مالیات بگیرید از بالای 100 متر بگیرید و ببینید چه کسانی در بالای شهر خانه های آنچنانی دارند که برای اجاره دادنشان یک میلیارد تومان به بالا ودیعه میخواهند نه اینکه برای خانه کوچک 20 تومن ودیعه بگیرند چه مالیاتی بدهند
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    80 22
    کاملا موافقم
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    47 19
    من خودم مصرف کننده هستم اما متاسفانه مسکن با توجه به گرانی دلار و طلا و تورم و مصالح و خیلی چیزهای دیگه در سال 97 گرانتر خواهد شد و فاصله ما باز هم با مسکن بیشتر خواهد شد
    • ناشناس EE ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      7 14
      چند تا خونه برای فروش داری؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    این یک اصل در کشورهای پیشرفته است شما وقتی یک خانه داری مالیات نمی دهی خانه دوم موقع خرید مشمول درصد زیادی از مالیات میشود خانه سوم به بعد انقدر از شما مالیات می گیرند که از قیمت خانه بیشتر میشود اینطوری کسی ملک احتکار نمی کند
    • بی نام US ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      17 41
      درکشورهای پیشرفته وقتی داخل خانه خودت زندگی میکنی واجاره نمیگیری مالیات نمیدهی اگرخانه ات خالی هم باشدمالیات نمیدهی اگراجاره بگیری مالیات بابت اجاره میدهی که درآمد است درهیچکجای دنیاوقتی درآمدنداری مالیات نمیدهی مالیات برخانه خالی یعنی جریمه براجاره نرفتن خانه ات هیچ کشوری چنین جریمه ای ندارد ونوعی جلوگیری ازصنعت ساخت وساز مسکن است.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      34 4
      من به شخصه تجربه زندگی در دو کشور اروپایی رو دارم . در حال حاضر در کشور سوئد و هلند از خانه های خالی انقدر مالیات می گیرن که مالک مجبور به فروش یا اجاره می شود ، خالی نگه داشتن خانه در این کشورها هیچ توجیهی ندارد غیر از سودا گری در بازار مسکن. به همین دلیل است که تورم مسکن در این کشورها صفر تا نیم درصد هستش در بعضی مواقع نیز قیمت ها کاهش پیدا می کند.
    • پیمان IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      20 8
      خودت هم گفتی کشورهای پیشرفته... ما حتی عقب افتاده هم نیستیم.... گول تبلیغات دولتی ها رو نخورید...
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      22 1
      آقای "هیچ کشوری" اول تشریف ببرید دو تا کشور ببینید بعد "هیچ کشوری" بفرمایید احتکار مایحتاج حیاتی مردم حرام است و خانه اصلی ترین نیاز انسان است.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    71 8
    بله حتی اگر 1 متر باشد چون مسکن کالای سرمایه ای نیست که دلال خونخوار از آن ارتزاق کند
  • بی نام EE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    41 9
    150 متر که در قانون پیش بینی شده هیچ دردی رو دوا نمیکنه و به نظر بنده آب در هاون کوبیدن است افرادی که توانایی اجاره یا خرید واحد 150 متر به بالا را دارند نیازی به حمایت ندارند و باید 30 متر به بالا مشمول مالیات با نرخ بالا بکنند که مالکین از ترس خالی ماندن واحدشان با مستاجر فعلیشون کنار بیایند تا اندکی از درد و رنج پابرهنگان کاسته شود .
  • همشهری IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    37 48
    مالیات را از درآمد کسب میکنند خانه خالی که درآمد نداره ضمن انکه هر وقت ملک بفروش برود مالیات اخذ میگردد
    • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      5 24
      صحیح است
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    36 17
    یه خانه 1ساله برای فروش گذاشتم.زیر قیمت و بدهی سنگین دارم.چه کارکنم تازه مالیات هم بدهم مکانیزم این نیست باید سیستم جامع خرید و فروش مسکن باشه . اگر خانه ای خالی جهت فروش و یا اجاره اعلام نشد انوقت دارایی مازاد حساب شده و بعد درخواست مالیات بشود. تو این رکود 5 ساله والا خیلی ها از مسکن به خاک نشستند.
    • ناشناس EE ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      31 6
      ارزون بفروش قیمتهای فعلی وحی منزل که نیستند .
    • ناشناس EE ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      28 1
      من الان برای پرایدم 50000000 قیمت بذارم شما میخری؟ ولی 15000000 تومان یه روزه نقدش میکنم قیمت واقعی هرچیزی یعنی قیمتی که بشه در عرض نهایتا یک هفته بفروش بره .
    • محمود IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      33 1
      جناب قیمتی که خریدار نداره زیر قیمت نیست ... قیمت غیر منطقیه
    • عباس RU ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      28 1
      واقعا زیر قیمت باشه قطعا فروش میره
  • فاطیما A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    56 9
    بله . مالک مجبور میشه به نرخ روز یا پایین ترخانه را اجاره یا فروش بده . و منتظره پول بیشتر نمی ماند.
  • بی نام RO ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    5 25
    مساحت وقمت تعین نکنید نهخیرمخاافیم نظرماکه برایشماپشزی ارزشنداره مامگیم باچینیها قطع ارتباط کنید مامیگم کاریبه حاملها نداشته باشد به قول زنگنه هروزحالماراخراب میکند نخیربخونید اینو وبدانی هم بااین هم باافزایش حاملها مخافیم ومجلسودولت حلال نمیکنیم بزرگان خودشون خونه خالی داران نمیخوان مالیات بدن جوابخدارامبدین
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    26 5
    بله
  • قلی A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    39 13
    صد در صد....من اگه رییس جمهور بشم طرح هرایرانی یک منزل رو میدم....مسکن دوم یه بعد هم هرکی خواست داشته باشه نوش جونش...ولی چنان مالیات میبندم که طرف اصلا سمت چند منزلی نره....برای بقیه کالا هم همچین کاری رو میکنم
  • يك مستاجر RO ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    33 4
    موافقم، به شرطي كه باعث ارزوني كرايه خونه بشه
  • علی A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    39 4
    100 . من جوون که می خوام تشکیل خانواده بدم ا وجود تعدد زیاد خانه ولی از بس اجاره ها گرونه نه تنها فکر خرید بلکه حتی فکر رهن یا اجاره خونه هم نمیتونم باشم.
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    39 12
    100 درصد
  • شهروند A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    16 5
    کاملا موافقم . دیر شده ولی باید قانون تصویب شود تا دیگر کسی سلیقه ای عمل نکند . این حق شهروندان تهرانی است که از کسانیکه باعث اخلال در نظم شهری میشوند و دنبال سودهای سرشار و بادآورده هستند ، مالیات اخذ شود . حتی به نظر من باید دوبرابر بقیه بگیرند تا خالی نمانند .
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    17 3
    صددرصد موافقم. احتکار مسکن ندیده بودیم که دیدیم.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    24 3
    روی کاغذ فکر بدی نیست، ولی در عمل می‌شه نون‌دونی و رشوه و فساد بیشتر. صاحبخونه نمی‌تونه چهار تا وسیله بذاره تو خونه‌ش بگه خالی نیست؟ مأموران مالیاتی هم که پاک و رشوه‌نگیر.
  • امین IT ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    20 7
    این قانون فایده ای نداره چون همه مالکین یک اجاره نامه صوری تنظیم میکنن و میگن خونه ما خالی نیست. این طرح فقط واسه بنگاهیان محترم که قرار هست این اجاره نامه های صوری رو تنطیم کنن نون داره، نه واسه مستأجرا و نه واسه دولت.
  • رضا A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    13 16
    جهش قیمت مسکن در سال اینده اجتناب ناپذیره اگر این مالیات هم اخذ بیشود جهشی بزرگتر وسنگین تر روی خواهد داد
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    12 5
    صد در صد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    18 10
    محض اطلاع ...خانه خالی درشهرها وجود ندارد؟یا خیلی کم هست...نصف این 2/6میلیون خانه خالی که میگن در روستاهاست بقیه هم مسکن مهر وویلاهای اطراف شهرهاست ///هدف از دادن امار ساختگی ادرس اشتباه به مردم دادن وگمراه کردن انهاست
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    21 4
    من کارمند ماه به ماه داره ازم مالیات کم میشه اونوقت میلیاردرها یک قران هم نمیدن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    13 2
    چیزی که به عینه دراقتصاد کشور قابل مشاهده است تمام شدن دوران نزولخوریه
    • ناشناس EE ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      6 2
      و پولدارشدن از طریق افزایش قیمت مسکن .
  • بی نام US ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    13 16
    مالیات برخانه خالی یعنی مالیات برنداشتن درآمدکه کاملاظالمانه است خیلیهابدلیل زیادی عرصه ونبودتقاضامستاجری آبرومندپیدانمیکنندویاخیلی اوقات چنان منزلشان خراب است که توان تعمیرات آنراندارندوگرنه مگرکسی دیوانه است که خانه اش راخالی نگهداردکه بمرورهم خراب میشودواجاره ندهدکه پولی دریافت کند؟..مالیات برخانه ای که اجاره نمیرودهم ظلم است هم حرام.
  • بی نام DE ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    8 6
    خير
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    23 8
    موافق نیستم.زیرا مالیات دریافتی باید در جهت رفاه حال مردم و خدمت رسانی به آنها مورد استفاده قرار گیرد اما مطمئنا اینجا هم فقط از مردم پول به عنوان مالیات گرفته می شود اما در جهت رفاه آنها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
  • حجره دارباتجربه... A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    10 15
    ریال هایتان را تبدیل کنید به ملک خوب ..مهر ماه سال بعد دوبرابر سود برداشت کنید...
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    14 2
    این طرح می تونه به شکل دیگری باشد ... مالیات پلکانی به شکلی که یه نفر سی واحد نخره و بعد اجاره بده مالیات منزل اول کم و به ازای هر واحد اضافه بشه تا کسانی که مسکن مجبور به فروش بشن و سوداگری در بازار مسکن برای همیشه از بین بره
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    10 10
    بنظرم بايستي خانه ها در مناطق عيان نشين ماليات زياد بزارن چون هرچي گراني و بدبختي هست از اين مناطق شروع ميشه الان ميلياردرها در اين مناطق آپارتمان هاي زيادي دارن كه خاليه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    9 15
    بله
  • محمد علی A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    13 16
    سلام چرا سئوال می فرمائید وجوبش خدمتی الظاهر من الشمس است
  • مهرداد RO ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    14 19
    با اين تند و تيزي كه ميخواين ماليات بگيريند سرمايه گذار حاظر نميشود در بخش مسكن سرمايه گذاري كند نتيجه كاهش عرضه و گراني
    • ناشناس EE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      5 1
      سرمایه گذار الان هم نمیسازه چون میدونه یه روزی حباب میترکه و ورشکست میشه مردم خودشان سرمایه گذارند و نیازی به سرمایه گذاری کسانی که فقط به فکر جیب خودشان هستند و فقط از راه رانت سرمایه دار شده اند و نه از راه خلاقیت ندارند .
  • جواد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    10 23
    خیر مخالفم چون اگر مالیات گرفته شود صاحب خانه خانه را به بهای گرانتری میفروشد و یا اجاره میدهد و همین موضوع به صورت واگیر کل کشور رو فرا میگیرد باید فکر اساسی تری دولت مردان در برابر مافیای مسکن کنند
    • ناشناس EE ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      5 1
      تا زمان تصویب سریعتر میتونی بفروشی
  • رضا ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    20 6
    باید این کار رو کرد هم درآمد دولت بیشتر میشود هم ، مالکان به تکاپو می افتند برای فروووش ، اتفاقا بازار کرایه و فروووش رونق میگیره
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    6 18
    کم کم داریم طرحهای دوره احمدی نژاد رو احیا می کنیم واقعا که... اون موقع همه داد زدن مخالف حالا همه شدن موافق. فقط یه سوال: چه جوری تشخیص می دید خونه خالیه؟ روشش چیه؟ بعد خالی بودن برای چه مدت ملاکه؟ و اونم روش تشخیصش چیه؟
    • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      9 2
      یا پر است یا خالی. اگر پر باشد یا باید اجاره داده شده باشد که باید مالیات بر اجاره اش پرداخت شود یا مالک خودش ساکن است که باید در بانک اطلاعاتی آن شخص به عنوان محل سکونت ثبت شده باشد . به همین راحتی
  • محسن A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    20 5
    حتما باید اجرایی شه
    • آرش A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      3 0
      راشو بت میگم: مصرف کنتور برق و گاز و آب رو در بازه ماهه بررسی کنن.قطعا خیلی ها میرن هر روز یه مقدار مصرف میکنن تا گمراه کنن ولی بالاخره خسته میشن
  • بی نام DE ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    18 6
    با اینکار مقدار زیادی از سرمایه که بند مسکن هست و بنا به آمار دومیلیون وپانصد خانه خالی هست وارد اقتصاد مولد میشود
  • جواد IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    6 1
    بهترین راه حل افزایش وام مسکن با سود پایین و مبلغ زیاد و سالهای طولانی مثلا 20 سال اینطوری مردم راحتر میتوانند خانه بخرند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    6 9
    مخالفم بعضی ها خونه ی چند طبقه می سازند که وقتی بچه هاشون بزرگ شد خونه داشته باشند و از طرفی تا بزرگ شدن بچه ها دوست ندارن مستاجر داشته باشند
  • مستضعف DE ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    4 3
    واحدهای تجاری خالی هم باید اضافه بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    2 2
    بله
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    7 4
    دیگه هیچ کس نمیرود در خط ساختمان سازی. مهندسان ساختمانی به فکر شغل جدیدی برای خود باشند. سرمایه گذار مگر دیوونه است دیگر بیاید با مهندسان ساختمان برایش خانه یا اپارتمان بسازند؟ تیم اقتصادی دولت هنر دارد قیمت دلار را بیاورد پایین.
  • مریم A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    7 4
    بله.از بیشتر از دو خانه خالی از سکنه باید مالیات گرفت و هر چه تعداد خانه خالی مالک بیشتر شود مالیات هم تصاعدی بیشتر شود.
  • هاشم IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    9 2
    اصولا کسانی که چند ملک دارند باید مالیات زیادی بدهند. اینطور شده که مثل زمان ارباب رعیتی یک نفر 100 مغازه دارد و اجاره می دهد. اینگونه تولید را شکل می دهیم؟ در واقع این آدم 100 رعیت دارد باید طوری باشد هرکس نهایت دو واحد آپارتمان بخرد یا دو باب مغازه. نه اینکه دهها آپارتمان دارند و رعایا را در آن ساکن می کنند. از خانه های خالی باید به شدت گرفته شود. از ماشین خارجی در پارکینگ هم همینطور. به فکر مردم باشید. پول را در یک نقطه انباشت می کنند و بقیه ی مردم برای آنها کار می کنند. این با اقتصاد غربی و شرقی و اسلامی و ... جور نیست. اقتصاد جدید ماست باید از خانه های خالی مالیات گرفته شود و مردم بی بضاعت مث من با این موضوع موافقیم. مالیات را از پولدارا بگیرید نه از منِ کارمند. چرا ما را اذیت کردید؟؟
    • مهسا واحد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      2 0
      اتفاقا اگر ببرید خارج خیلی بهتر هست تا انشباشت پول در ایران. پول اگر خارج برود حداقل مضر نیست. بماند و در تولید نرود مضر هم هست.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    17 7
    کاملا موافقم.
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    19 2
    اگه تا الان هم نبوده بخاطره اینکه مسئولین مالک هستند
  • ایرج IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    2 1
    موافقم فقط در صورتی که اینم نشه یه منبع درآمد برای دولت یه کمکی بشه برای امثال من که سالهاست توی آرزوی خرید خونه هستیم و هر سال که قلک میشکونیم میبینیم چقدر فاصله داریم با خرید خونه .خدا لعنت کنه محتکران و دلالان و گران فروشان رو .البته که این طرح تایید نمیشه چون کی چندتا خونه داره قطعا دولتمردان و سیاسیون پس نمیان طرح به ضرر خودشون تصویب کنن.
  • کامران A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    6 5
    بله , موافقم , چون باعث حفظ ثبات در اجاره و قیمت مسکن میشه .
  • علم AE ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    5 10
    دولت مگه باید در همه چی دخالت کند من خارج هستم سالی یک بار میام حتما باید خانیم کرایه بدم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    5 2
    این یک راه کار کاملا دسته به شرطی که درست و کامل و دقیق هم اجرا بشه و بدون تبعیض
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    6 2
    بله موافقم.ولی باید کارشناسی بشه حق کسی اجحاف نشه.
  • کی هان IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    6 2
    ما نظر بدیم یا نه تاثیری نداره چون هر کدوم از مسئولین چندین خونه خالی دارند و حاضر نیستن این طرح اجرا بشه..... حالا خواهیم دید ولی در کل مالیات پله ای و سنگین موافق هستم
  • شایان A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    4 6
    اکثرا خانه های خالی مسکن مهر هستند ، که صاحبانشون توان مالی بالایی ندارند ، اما به علت نبودن مشتری و کرایه ی بسیار پایین اجاره نرفته اند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    5 13
    مخالف هستم . مال خودشه دوست داره خالی بمونه . مالیات بر درآمد معقول است نه بر ملک خالی
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    3 4
    صد در صد. البته اگه بعضی ها سنگ نندازن.
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    7 6
    مخالفم باید کاری انجام شود تا قیمت مسکن کاهش یابد به این ترتیب هم رغبت بیشتری برای ساخت و ساز و هم خرید مسکن به وجود می آید. همچنین باید وام مسکن را ارزان کرد. نه اینکه وام 80 میلیونی رو 110 میلیون پس بگیرن...
  • آرش A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    9 2
    بله موافقم.مسکن تو کشور ما شده کالای سرمایه ای نه کالای مصرفی.پولی که تو سیستم اقتصادی هس نمیره سمت تولید.یا میره سپرده میشه یا میره تو ارز یا مسکن.در کنار مشکلات صنعت که قطعا از جذابیت سرمایه گذاری تو این بخش کم میکنه باید بازار های موازی مثل همین ارز و مسکن از دست یه عده سودجو در بیاد.چه معنی داره یه کارمند یا کارگر بیشتر از 50 درصد درامدشو تو بخش میکن هزینه کنه؟ مالیات گیری یکی از شروط لازم برای نزدیک شدن قیمت مسکن به بودجه خانواره ولی شرط کافی نیس
  • مجید از تهران IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    7 2
    اگه مقادیر بدست اومده صرف کشور خودم بشه ومردم خودم بشه اره موافقم ولی نه خرج این کشور میشه نه خرج مردمش یا تو خاور میانه خرج میشه یا اختلاس میشه بنابر این مخالفم
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    5 7
    اولا که کاملا موافقم ولی فقط برای املاک مسکونی.چون نیاز حیاتی مردم است و باید دلال بازی در آن متوقف شود. اما برای مغازه و ملک تجاری و سوله و ... مخالفم. نکته اصلی اما این است که این قانون 2 سال است که لازم الاجراست ولی وزارت مسکن در ارائه اطلاعات کوتاهی کرده است.
  • محمدرضا RO ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    5 9
    کلا با هر تصمیم یه دفعه ای و خلق الساعه که هیچ جای دنیا اجرا نشده مخالفم اینم روش
  • علیرضا A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    8 8
    بله،حتما باید اجرا بشه،من کاملا موافقم
  • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    7 8
    بله کاملا موافقم. این نوعی عدالت اجتماعی است .
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    3 2
    تا وقتی کنترل قیمت روی مسکن با سازوکار مناسبی وجود نداره صاحب خانه مالیات پرداختی رو از خریدار یا حتی مستاجر دریافت خواهد کرد و این یعنی تورم توام با رکود ...این خانه از ریشه خراب است
  • گلناز A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    14 0
    خوب نقشه کشیدین واسه صاحبخونه ها. من از خیلی از خرجهام زدم که بتونم ییلاق یک خونه بخرم 50 متری بعضی وقتها با خانواده برم اونجا. بیام برا اون مالیات بدم. من یک ادم مجرد بعد از سالها کار کردن اینو بدست اوردم با یک خونه کوچیک پدری به من چه مربوطه مردم تو زندگیشون برنامه ریزی ندارند. تازه پولمم یک ساله تو ثامن ورشکسته خوابیده.
  • گلناز A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    1 5
    مستاجرای محترم که اینقدر راهکار میدین برای فهمیدن اینکه مسکنی خالی هست یا نه. کاش همین فکرو واسه زندگیتون استفاده می کردین. در هر صورت من که راضی به این طرح نیستم ذره ذره پول مسکنم صد ساله جمع شده.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      5 0
      اگه راضی نیستی و پولت بعد از صد سال جمع شده، چرا میخوای بیخودی خونت رو خالی بزاری؟ خب بده اجاره، هم کلی اجاره میکیری و هم دیگه مجبور نیستی زیر بار مالیات خونه های خالی بری
  • کامران A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    6 1
    صد در صد موافق هستیم...چند سالی است مطرح است...اما چون به نفع سرمایه دارها نیست اجرا نشده و نخواهد شد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    6 0
    کاملا موافقم چون باعث عرضه بیشتر در بازار میشه و در نهایت موجب تعادل بیشتر در بازار میشه که در نهایت باعث کاهش قیمتها میشه
  • بی بی شهرو A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    1 3
    در این کشور مشکلی حل نخواهد شد فقط بعد از مدتی فراموش خواهد شد
  • حسین IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    6 0
    از خانه های خالی بله راضی هستیم . صاحب خانه ای که 50 تا خونه داره اما خالیه باید باید مالیات بده تا خالی نذاره . خالی گذاشتن خونه ها باعث میشه قیمت اجاره و ... به صورت نجومی بره بالا ... مطمئنا هم کسانی که در این کار دخیل هستند ، کسانی هستند که مخصوصا خانه هایی که دارند رو برای افزایش قیمت اجاره خالی نگه میدارند ... بنده کاملا با این کار موافقم. کار مثبتی که اگر این دولت انجام دهد همین است .
  • پارسه EU ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 6
    مخالفم چون تو کشور ما طی چند ماه گذشته ارزش پول ملی سی درصد افت داشته پس طبیعی است که پولدارها پولشونو تبدیل به دلار سکه ومسکن بکنند وتازه تو پروسه ساخت انواع مالیات از سازنده گرفته میشه ایا پول داشتن تو کشور ما جرمه .خوب اگر مالیات بگیرند صد در صد قیمت ملک واجاره بالا میره این تجربه چهل سال گذشتس ..
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    6 0
    بله 100 موافقم با وجود این همه بی خانمان وجود این تعداد خانه خالی یک تراژدیه. خانه اضافی مثل ماشین اضافی باید مالیاتش پرداخته بشه و حتی بیشتر از خانه ساکن شده. به این ترتیب انگیزه فروش خانه ها بیشتر میشه و مالکان به بهانه بالا رفتن قیمت ها عرضه رو نمیتونن محدود کنن
  • کارشناسی ارشد شهرسازی A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    1 0
    دوستان رانت های سنگین خود مسئولینه که مالیات نمی بندند روی این خونه ها وگرنه مگه اون ها کمتر از ما می فهمند که خوبه خود مسئولی که حقوق پایه اش رو 9 میلیون اعلام می کنه و در اصل داره حداقل ماهی 30 الی 40 میلیون فقط از کار دولتیش می گیره حتما چنتا خونه تو بهترین جاهای تهران و ایران داره. باید حداقل 12 درصد ارزش خونه خالی رو سالیانه از طرف مالیات بگیرند تا برای شخص نصرفه نگه داره و تا گرون شد بفروشه. سود بانکی 15 الی 20 درصد که هست اگه از خونه خالی 12 درصد مالیات بگیرند اونوقت عملا طرف 3 درصد نسبت به بانک کمتر داره به دولت مالیات میده و شخص براش به صرفه هست که اجاره سوری بده یا بفروشه
  • نازبانو شمشیری A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    1 0
    اگه مالیات ببندند عرضه خانه بیشتر می شود و مسکن ارزان میشود. بسیار موافقم و فکر می کنم مسئولین می دونند ولی شاید برا خودشون صرفه نداره که مالیات ببندند