بطحایی: حجاب‌ ربطی‌ به فلان‌ آخوند ندارد، متن قرآن است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حتما نباید حجاب چادر باشد، من مصر هم بودم یکی از دکترای من برای قاهره مصر است، دختران و زنان مصری چادر سر نمی‌کنند اما انصافا حجاب شان کامل است.

آیت الله سیدهاشم بطحایی درباره وضعیت حجاب در کشور و اعتراضاتی که اخیرا در قالب کشف حجاب در خیابان های تهران صورت گرفته است، به خبرآنلاین گفت: اندک هستند کسانی که نسبت به حجاب نگاه دیگری دارند. رضاشاه روز 17 دی را به عنوان کشف حجاب اعلام کرد که همه باید در مملکت لباس یک جور بپوشند و روحانیونی که می خواهند معمم باشند باید آزمون دهند که معلوم بود نتیجه شرکت در این آزمون رفوزگی است.

وی افزود: در مقابل فرمان کشف حجاب زنان ایستادند و  مقاومت کردند به طوریکه رضاشاه مستأصل شد و عقبگرد کرد، به همین علت من گفتم به جای 9دی، 17 دی را برجسته کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ما مسلمان هستیم و حجاب از نظر اسلام امری ضروری و متن قرآن است. به عبارت دیگر ربطی به نعوذ بالله پیامبر، فلان آخوند و مرجع دینی ندارد. حالا حتما باید حجاب چادر باشد، خیر. من مصر هم بودم یکی از دکترای من برای قاهره مصر است، دختران و زنان مصری چادر سر نمی کنند اما انصافا حجاب شان کامل است. وضعیت حجاب را در عربستان و کویت نیز دیدم.

وی ادامه داد: اگر من با زیر پیراهنی بیرون بیایم، شما درباره من چه فکری می کنید؟ حتما می گویید عجب آدم بی شخصیتی است. انسان منش خودش را باید حفظ کند. در دهه 40 دانشجوی دانشگاه تهران بودم با همین لباس روحانیت می رفتم.

بطحایی اظهار کرد: انصافا صداوسیمای ما نه تنها انقلابی نیست خیلی احترامش می کنم که نمی گویم ضدانقلاب است اما درجا می زند. یک دستگاه بی خاصیت است که فیلم های بی ارزش را پخش می کند. من این حرف را می زنم که 46 سال استاد دانشگاه تهران هستم. یعنی روحانی نیستم که از دهی به اینجا آمده باشم. فوق لیسانس من برای سال 52 است.  

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    12 0
    ماشالله به خانواده بطحایی یکی وزیر آموزش و پرورش ایشان هم عضو مجلس خبرگان
  • فرهاد A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    19 0
    حاج اقا بحث سر اجبار است نه حکم حجاب
  • بی نام FI ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    8 0
    ميشه اين اقا بفرمايند كجاى قران حجاب نوشته شده تو قران امده بدن خود را از نگاه هاى بد و فاسد بپوشانيد ..........................
  • علیرضا آیت اللهی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    9 0
    حجابی که در متن قرآن کریم آمده است و در زمان پیامبر اکرم ص متداول بوده است با حجابی که این یا آن آخوند عملا" به زنان شریف ایران تحمیل کرده اند بسیار متفاوت است .
  • بی نام US ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    9 0
    استاد گرامی حضرت آیت الله ولی هیچ جای قرآن نگفته که مردم رو به زور وادار به داشتن حجاب کنید. بلکه به اونها اختیار انتخاب داده. حتی در پذیرش دین. اتفاقا آیاتی هم هست که میگه اگر خدا می خواست می توانست همه را به زور هدایت کند، ولی اون موقع حق انتخاب و پاداش و جزا معنایی نداشت. زور همیشه نتیجه معکوس میده. همونطور که رضاخان نتونست.
  • ناشناش A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    6 0
    ببخشید کدام سوره قرآن است . بگویید.
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    6 0
    اندک هستند کسانی که نسبت به حجاب نگاه دیگری دارند. پس این همه گشت ارشاد شبانه روزی واسه همون اندک ها فعالیت می کنند بودجه های میلیاردی برای اون اندک ها خرج می شه ؟ واقع بین باشین حاج آقا مرکز تحقیقات مجمع تشخیص همین اندک ها رو نزدیک 50 درصد معرفی کرده که با حجاب اجباری موافق نیستند
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    6 0
    نماز و روزه و خمس و زكات و امربه معروف و نهي از منكر و حج هم بطن قران هست. ميتونيد مردم رو مجبور كنيد؟ چرا فقط حجاب؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    6 0
    ایشان همون کسی نیست که می گفت: مردم بهتر از ما گیرشون نمیاد.
  • بی نام DE ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    6 0
    دقیقا میشه بگی کدوم سوره و آیه؟؟؟ توی احزاب و نور ؟ اونجا فقط گفته زیورالاتو واسه جلل توجه نمایان نکنید،کجاش از حجاب اجباری شما به این شکل حرف زده؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    6 0
    فارغ از این که به رعایت حجاب شرعی، به منزله ی تکلیف شرعی باور داشته باشیم و عملا آن را رعایت کنیم و یا باور نداشته باشیم و یا رعایت نکنیم، اما می توانیم این پرسش را مورد تامل قرار دهیم که حتی اگر حجاب، امر و تکلیف خداوند باشد، چرا این تکلیف و امر دینی را باید به یک جبر حقوقی و اجتماعی تبدیل کرد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    7 0
    کار از این حرفها گذشته حجاب اصلش اسلامی و نوعش عرفی است در لباس پوشیدن مردم دخالت نکنید تا اوضاع به سامان شود
  • بی نام GB ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    9 0
    لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    2 0
    نفرمودند که دقیقا کجای قرآن به این نوع حجاب ، اشاره شده؟