ایسنا نوشت: سخنگوی وزیر بهداشت درباره تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال ۹۷ توضیحاتی ارائه داد.

ایرج حریرچی در نشست خبری وزارت بهداشت درباره تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال ۹۷ گفت: در این زمینه بحث‌های متعددی مطرح شده است. طبق قانون باید قبل از آغاز سال جدید تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه بررسی شوند و قبل از تصویب بودجه، تکلیف تعرفه‌های پزشکی مشخص شود. بر این اساس وزارت بهداشت، نظام پزشکی و شورای عالی بیمه این اقدام را در آبان ماه انجام دادند و پیشنهادات‌شان را ارسال کردند اما قبل از تعیین تکلیف بودجه تکلیف تعرفه‌ها از سوی شورای عالی بیمه مشخص نشد و مصوبه‌ای در این باره در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه شد و مجلس قصددارد راسا در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی افزود: به هر حال ما نظرات‌مان را در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم. باید توجه کرد که قسمت عمده هزینه‌های سلامت در حوزه نیروی انسانی است و ما باید طبق قانون کار حقوق کارکنانمان را پرداخت کنیم. از طرفی بیمارستان مانند یک شهر و مخارجش تابع تغییر قیمت سوخت،‌مواد غذایی، پلاستیک و ... است. از طرفی سال آینده حتما میزانی از تورم عمومی در کشور وجود دارد. حال برای اینکه بتوانیم در زمینه هتلینگ بیمارستان‌ها را بچرخانیم و حقوق نیروی انسانی را پرداخت کنیم باید رشد تعرفه متناسب با تورم باشد که این موضوع اخیرا در مجلس مطرح شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزای فصلی گفت: امسال آنفلوآنزای پرندگان که منجر به ابتلای مرغ‌های تخمگذار شد مورد حاد و غیرعادی نداشتیم. گرچه امسال نوعی از آنفلوآنزا شایع شد که با گذشته متفاوت بود. بر این اساس وزارت بهداشت توصیه‌های دقیقی را ارائه کرده است و همچنان توصیه می‌کنیم که افرادی که بیشتر در معرض خطرند مانند سالمندان، کودکان، مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج، افراد دارای نقص ایمنی و ... واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. تزریق واکسن در سایر افراد اختیاری است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رفیعی GB ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 0
    دیگه مابریم توروستا زندگی کینم مریضی هم اومد به سراغ ما دکترنمیریم توراخداویزیت بادفترچه همراه باداروشده30هزارتومان وبدون دفترچه داروراکارندارم شده26هزار تومان ابان ماه بود دیماه شده 28هزار تومان اخه دیکه تاکجا قیمت قبرهم که دیگه خودتان میدایند من قانع نشدم توراخدا جان بچت پول بیمه بادفترچه خود بیمه بده به ماحمله نکنید اخه دراین موضوع مجلسودخاتلکنه واینجا چه معنی دارهه موضوع سوخت مطرح بشه