گردشگری مهم ترین راه برون رفت اقتصاد استان اردبیل از بن بست

دبیر کل اتاق اردبیل گردشگری را مهم‌ترین راه برون‌رفت اقتصاد استان از بن‌بست عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل گفت: با توجه به پتانسیل بالای استان اردبیل در حوزه گردشگری، مهم‌ترین راه نجات اقتصاد این استان توسعه حوزه‌های مختلف گردشگری است.

حسین وثوقی ایرانی اظهار کرد: بر اساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، اتاق‌های بازرگانی موظفند این فضا را به صورت فصلی پایش و نتایج را اعلام کنند که این کار را سالیان سال مرکز پژوهش‌های مجلس انجام می‌داد، اما از سال گذشته اتاق‌های بازرگانی به این وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند.

استان اردبیل در سال گذشته بدترین رتبه فضای کسب و کار کشور را داشت.

در این گزارش اردبیل بدترین رتبه‌های فضای کسب و کار در کشور را داشت اما در گزارش دوم که مربوط به بهار 96 است وضعیت اردبیل حکایت از بهبود شرایط دارد.

دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل گفت: برای پایش فضای کسب و کار چند شاخص از سوی بانک جهانی اعلام می‌شود که از جمله این شاخص‌ها، شروع کسب و کار، مجوزهای ساخت، حقوق سرمایه‌گذاران خرد، دسترسی به برق، تجارت‌های فرامرزی، نحوه وصول مالیات، اخراج نیروی کار و... است.

وثوقی تصریح کرد: اساسی‌ترین مشکل بنگاه‌های اقتصادی در فضای کسب و کار استان اردبیل، تأمین مالی و دریافت تسهیلات مالی بوده و در کنار این موارد، موانع اداری و رویه‌های غیرمنصفانه دریافت مالیات از دیگر مشکلات اعلام شده است‌.

وی ادامه داد: در بهار سال ۹۶ مشکل مالیات و مقررات دولتی افزایش یافته و رتبه یک مشکلات فضای کسب و کار کشور را به خود اختصاص داد؛ در بحث تأمین مالی نیز به رتبه‌های پایین‌تر نزول کرد و این سه موضوع از نظر بخش خصوصی از عمده‌ترین مشکلات محسوب می‌شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: اتاق بازرگانی اردبیل با برنامه‌ریزی‌های دقیق درصدد رفع مشکلات کنونی بخش خصوصی است و در این راستا جلساتی تحت عنوان شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور فعالان بخش خصوصی، نمایندگان دولت و مجلس و قوه قضائیه و با هدف حل مشکلات فضای کسب و کار و بررسی مسائل روز بخش خصوصی برگزار می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =