۰ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در گفت وگو با ایسنا گفته است:« هموطنان بدانند زمانی‌ که بازارهای سرمایه‌گذاری داخلی در ایران همگی جذاب بوده و سرمایه گذاری در آنها علاوه بر سود مثبت واقعی، رشد و شکوفایی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.»

مهمترین بخش های سخنان رییس کل بانک مرکزی به این شرح است:

* تلاطمات ارزی و سفته‌بازی باعث ورود سرمایه به بازار پر ریسکی می‌شود که در نهایت کلیّت اقتصاد و مردم در آن بازنده خواهند بود؛ چرا که ثمره این کار عدم پشتیبانی از اقتصاد داخلی، ایجاد فضای نااطمینانی، تضعیف سرمایه‌گذاری و تولید و همچنین غلبه فعالیت‌های دلالی بر کار و تلاش سازنده و مولد در اقتصاد است. البته این به معنی غفلت بانک مرکزی از انجام اقدامات لازم در این زمینه نبوده و ما نیز با بهره‌گیری از همه توان خویش در استمرار سیاست‌های اصولی و منطبق با منطق اقتصادی گام بر خواهیم داشت و به جدیت از دستاوردهای اقتصادی دولت حفاظت خواهیم کرد؛ به نحوی که استحکام اقتصاد ایران در میان‌مدت و بلندمدت با این نوسانات ناپایدار خدشه‌دار نشود.

*راهبرد اقتصادی بانک مرکزی و دولت در مدیریت بازار ارز، هدایت نرخ ارز متناسب با وضعیت اقتصادی  است. متاسفانه بعضا ملاحظه می‌شود که برخی از افراد و رسانه ها با ارایه تحلیل‌های بی‌پایه و ناقص، به طور مستمر و ناخواسته بر کوره التهابات ارزی می‌دمند و با القای بالاتر بودن نرخ تعادلی ارز از نرخ کنونی، سعی در تشویق مردم به رویگردانی از پول ملی و هدایت آن به بازار ارز با ایجاد سراب کسب سود از این التهابات دارند. باید به این نکته دقت کرد که این مسیر دقیقا همان سناریویی است که رسانه‌های خارجی معاند و دشمنان کشور دنبال می‌کنند.

*واقعیت این است که آمریکا به ویژه بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، با بهره‌گیری از جایگاه خود در اقتصاد جهانی، آرامش اقتصاد ایران را نشانه گرفته و با سناریوی ایجاد التهاب تصنعی و تزریق نگرانی در ذهن فعالان داخلی و خارجی به دنبال تضعیف سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران و عدم انتفاع کشورمان از فرصت‌های پسابرجام است.

*سناریوی سیاسی- روانی دشمنان در ایجاد ابهام و تردید میان سرمایه‌گذاران خارجی در برقراری ارتباط با اقتصاد ایران عمدتا با هدف منصرف کردن آنها از سرمایه‌گذاری در فرصت‌های بکر و منحصر به فرد اقتصاد ایران صورت می‌گیرد. قاعدتا با توجه به بازدهی جذاب سرمایه گذاری در اقتصاد ما در مقایسه با سایر کشورها، تلاش آنها در ممانعت از پیشرفت اقتصاد ایران عمدتا از مسیر القای کاذب ریسک بالای سرمایه‌گذاری و به تبع آن بالا بردن هزینه‌های ورود به اقتصاد ایران انجام می‌شود.

* اقتصاد ما با اتکا به توان داخلی و به پشتوانه ذخایر ارزی مناسب و بهبود روند متغیرهای کلان داخلی، این تلاشها را ناکام خواهد گذاشت.

*  در حال حاضر فرصت‌های جذاب مناسبی به منظور سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در بخش‌های مالی و غیرمالی اقتصاد داخلی وجود دارد.

453535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    10 98
    آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند.
    • بوئين زهرا DE ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      21 0
      اتفاقا ً مسئله اصلی اینه که مملکت تو این حوزه صاحب نداره که شما هنوز سر کار هستی و هر روز و برای توجیه نرخ نگاهی به تقویم و ساعتت میکنی و انواع و اقسام مناسبتهای مختلف رو به نرخ دلار ربط میدی ، این یعنی شماها کاره ای نیستید و نمیتونید باشید و نمیخواهید که باشید
    • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      30 1
      بابا بنده خدا جمله اش طنز بود. من خودم اومدم بگم که امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه که دیدم این دوستمون زده خخخخ
    • بی نام RO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      16 0
      هیچ غلطی رو نمیدونم ولی یه کارایی داره میکنه که اقتصاد ما رو داره بهم میریزه
    • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      27 0
      غلط کردنشو نمیدونم ولی عطسه گربه های کاخ سفید هم در سیاست و اقتصاد ایران تاثیر داره
    • روحيه DE ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      7 1
      کمتر از فلجی که در اقتصاد و دادوستدی که با دنیا و داخل داریم و باهاش درگیریم عیان نیست از جانی آمریکن ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    8 64
    دشمن ذاتش دشمنی است و هرکاری را که در توانش باشد برای به زانو در آوردن ما بکار خواهد گرفت. ما باید برنامه ریزی کنیم تا توطءه اورا خنثی کنیم متاسفانه برخی از مسولین به جای فکر وتدبیر چشم به بیگانه دوخته اند تا از طریق او مشکلات خود را حل کنند. ضرب المثل هر که به امید همسایه نشست گرسنه می خوابد خوبه بیدار شویم.
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      24 0
      درستش اینه که بفرمایید همه کشورها و سران کشورها بر اساس منافع ملی حرف میزنند و عمل میکنند و این وسط فقط ایرانه که منافع ملی محلی از اعراب ندارد.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      5 1
      به نظر میاد دولت در حال تهیه عیدی کارمندانش هست و این بالا و پایین کردن هم بهانه اش این بار شده ترامپ
  • بی نام RO ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    20 1
    بارها اتفاق افتاد که هر وقت سود سپرده بانک ها کاهش پیدا کرد مردم پول های خود را به سمت بازار ارز وسکه و مسکن بردند و باعث افزابش قیمت انها شدند، واین موضوع درس عبرتی برای دولت مردان ما نشد و بعد از مدت طولانی ثبات در نرخ ارز امسال با کاهش سود سپرده ها باز نرخ ارز افزایش یافت .و نه تنها باعث رونق تولید و صنعت نشد بلکه وضع را خرابتر هم کرده
  • بی نام US ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    7 0
    آقا لطفا فردا از جناب رئیس بپرسید اسکناس کمه درست هیچ جای دنیا ملتها اسکناس نگه نمیدارن درست, قیمت حواله که منشا اون پول نفت هست چرا بالاست چرا اون رو پایین نمیزارین , اونه که همین الان باعث شروع بهم ریختگی بازار شده و گرونی همه چی رو دنبال خودش میاره دوستان اقتصاد دان دولت نمیدونن که سال بعد چه تورمی در انتظار خواهد بود؟ مردم کف بازار که هیچ وقت سراغ حواله نمیرن.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    12 0
    آره بابا تو خوبی. تو خوبی. تو خوبی....
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    11 0
    ای سیف از خواب بیدار شودی استفاءبده بنفعته
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    15 0
    علی برکت الله ...4800 تومن .....
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    7 0
    دیر اینو گفتی
  • چکیده A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    18 0
    چرا بی مدیریتی خودتان را که باعث مشکلات عدیده برای کشورشده را به دیگران منتصب می کنید ،به زعم شما امریکا که غلطی نمی تواند بکند
  • بى نام CA ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    16 0
    سيف توراخدا نظر كارشناسى نده هرچى تا حالا گفتى چپكى در مياد حرفهاى اين مدت خودتو نگاه كن خودت هم خنده ات ميگىره
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    10 0
    آقای سیف. شما را نمی بخشم اگر ارزی که متعلق به ملت است را در جیب دلال ها کنی. ارزی که دولت دارد باید صرف ثابت نگه داشتن قیمت زندگی برای مردم شود.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    11 0
    حرفها هميشه خيلي قشنگ و عالمانه بوده است اما عمل وجود نداشته و ندارد.
  • بینام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    7 0
    روزگاری شخصی به ظاهرحکیمی بود و شاگردش که با هم به سراغ بیماران میرفتند و اغلب بیماران خودبخود و بعد از طی مدت بیماری شفا پیدا میکردندو بقیه فوت میکردند تا اینکه حکیم مریض شد و شاگردش به چکنم چکنم افتاد حکیم گفت وقتی به خانه بیمار رفتی چیزی پیدا کن و مرض را به آن ربط بده شاگرد قبول کرد و به منزل مریضی رفت که در حال مرگ بود و بقیه در حال زاری بودند شاگرد هرچه دید زد چیزی پیدا نکرد تا اینکه در گوشه اطاق چشمش به پالان خر افتاد و گفت مریض خر خورده بخاطر همین بداحوال است..ناگهان تمام کسانی که گریه و زاری میکردند همه شروع کردند به قهقهه و خندیدن و مریض نیز فوت کرد و کسی بخاطر خنده متوجه مرگ مریض نشد....حکایت مردم ایران و مسئولین
  • بی نام US ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    14 0
    ولي به من گفته شده بود امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    9 0
    پیدا کنید پرتغال فروش را
  • حمید A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    18 0
    شما نبودید وقتی دلار 3600 تومان بود و داشت بالا میرفت میگفتید تحت کنترل است و همیشه اذر و دی دلار بالا میرود بهمن و اسفند پایین میاید ...واقعا شما با بهمنی هیچ فرقی ندارید مدیریت اشتباه وضع را به اینجا رسانده
  • ایمان A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    0 0
    کشتی تایتانیک
  • بی نام EU ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    6 0
    اعدامش کنید تا فرار نکرده با چند هزار میلیارد تومن پیش خاوری.