ایرنا نوشت: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص گفت و گوی ملی با اشاره به تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اتحاد و وحدت ملی بیش از پیش، گفت: ما هم از این وحدت ملی و گفت و گو برای نزدیک شدن مواضع و دیدگاه ها استقبال می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم روز چهارشنبه در حاشیه نشست رونمایی برنامه کارشناسی رشته علوم اقتصادی تجدید نظر شده کشور در جمع خبرنگاران ادامه داد: در مورد وحدت و همگرایی گروه های سیاسی رهبر معظم انقلاب مکرر اظهار نظر کردند؛ به نظرم در حدود سال های 80، 83 و 84 بود که ایشان یک بار از جامعه روحانیت مبارز، یک بار از جامعه مدرسین و یک بار هم از مجمع روحانیون مبارز دعوت کردند که این مجموعه های روحانی با هم نشست برگزار تا تلاششان بر این باشد که گفت و گو و مواضعشان را به هم نزدیک کنند.

مصباحی مقدم گفت: مطمئنا امروز هم رهبر معظم انقلاب خواهان وحدت ملی و خواهان این هستند که گروه های سیاسی با هم گفت و گو داشته باشند که هر چه انسجام ملی ما بالاتر رود پشتوانه مهم تری برای انقلاب ما در مقابل نقشه های شوم استکباری خواهد بود.

وی با اشاره به این که ما هم از این وحدت ملی و گفت و گوی برای نزدیک شدن مواضع و دیدگاه ها به هم استقبال می کنیم، تصریح کرد: بنای ما بر این است که هم تلاش کنیم تا اقوام مختلف ایرانی به یکدیگر نزدیک شوند که این نزدیکی موجب پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران شد و هم پیروان مذاهب مختلف در ایران روی وحدت ملی تکیه کنند و هم احزاب، گروه ها و جمعیت های سیاسی با رعایت خط قرمزهای نظام و مصالح و منافع ملی به گفت و گو با هم بپردازند و از این حرکت استقبال می کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به دنبال اظهارات پیشین مطرح شده در خصوص محاکمه محمود احمدی نژاد رییس دولت نهم و دهم و با توجه به اقدام های اخیر وی اعم از نامه به رهبری، چه اقدام های دیگری صورت دادید؟ اظهار داشت: بعد از این که بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز موضع آن را در مورد ضرورت محاکمه آقای احمدی نژاد با توجه به تخلفاتی که داشته مطرح کردم، دیگر اقدام خاصی از ناحیه جامعه روحانیت نداشتیم.

وی افزود: طبعا در انتظاریم که دستگاه قضایی وظیفه خودش را در این راستا انجام دهد و هر چه که دادگاه به نتیجه رسید نسبت به آن خاضع خواهیم بود.

کسی برای گفت‌وگوی ملی پیشقدم نمی‎شود


همچنین اعتمادآنلاین نوشت:

محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر لزوم انجام گفت‌وگوی ملی، گفت: اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاده این را نمایان‌تر کرد که نیاز به گفت‌وگوی ملی و وحدت وجود دارد. باید روش‌های عملی و اجرایی برای گفت‌وگوی ملی را در پیش بگیریم تا بتوانیم مشکلات را در عمل حل کنند. طبیعتا بحث‌های سیاسی هم ذیل آن تعریف می‌شود و می‌توانیم راجع به این موضوعات هم مذاکره داشته باشیم.

پورمختار یادآور شد: به نظر می رسد گفت‌وگو میان جناح‌ها در شرایط امروزی یک ضرورت است، چرا که شعار دشمنان ایجاد اتحاد میان همه نیروهای معاند و مخالف نظام است. از منافقین و سلطنت‌طلب‌ها گرفته تا گروه‌هایی که به عناوین مختلف به کشورهای دیگر وابستگی دارند می‌خواهند همه معاندان و مخالفان نظام را زیر یک پرچم جمع کنند، لذا شایسته نیست که جناح‌های سیاسی با هم معارضه داشته باشند و اختلاف ایجاد کنیم. ضرورت امروز ایجاب می‌کند که این کار صورت بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بستر گفت‌وگوی ملی در کشور وجود دارد یا نه، اظهارداشت: قطعا هست. بنده جداگانه با آقایانی در مجلس و بیرون از مجلس صحبت کردم و همه به گفت‌وگوی ملی اعتقاد دارند. اما در عمل هیچ‌کس پیش قدم نمی‌شود و فعالیتی نمی‌کند بلکه بعضا بحث‌هایی مطرح می‌شود.

این عضو فراکسیون ولایت از تشکیل گروهی تحت عنوان گروه هشت به منظور ایجاد گفت‌وگوی ملی خبرداد و تاکید کرد: در حال حاضر قرار است گروه هشت تشکیل شود تا جناح‌ها با هم و در کنار هم مذاکره داشته باشند. تشکیل این گروه در بیرون از مجلس مطرح است؛ اما در عمل محقق نمی شود. این گروه قرار است از طیف‌های مختلف چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا تشکیل شود تا هر طیف مواضع خودش را مطرح کند. در این گروه اگر نظرات به یکدیگر نزدیک شود چه بهتر و اگر نشود هم حداقل به حل مسائل جاری و مشترک و مشکلات کشور پرداخته می‌شود.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    0 0
    گروه هشت؟ آخه حتی یک نمونه از این گروه بندیهای داخلی در کشورهای دیگر سراغ دارید؟ جالب است که با هشت پاره کردن کشور همچنان مدعی اتحاد هستید.