پوستر بخش مسابقه سینمای سعادت سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با طراحی حمیدرضا بیدقی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخش مسابقه سینمای سعادت 15 فیلم بلند و 15 فیلم کوتاه حضور خواهند داشت که 12 فیلم خارجی و 3 فیلم ایرانی در هر بخش را شامل می شود.

تا این لحظه فیلم‌هایی از قزاقستان، ترکیه، ایتالیا، چین، اسلووانی، بلغارستان، افغانستان، کره، انگلیس، آلمان، مصر، فرانسه، عراق، فلسطین، تایوان، هند، گرجستان، روسیه، لبنان از میان آثار رسیده به دبیرخانه در فهرست انتخاب اولیه بخش مسابقه هستند.

با توجه به اینکه ثبت نام تا اول مارس مصادف با ۱۰ اسفند ادامه دارد پس از این تاریخ لیست انتخاب های قطعی اعلام می شود.

طبق اعلام فراخوان جشنواره، فیلم‌های بخش مسابقه سینمای سعادت باید اولین نمایش خود در منطقه آسیای میانه و خاورمیانه را با جشنواره جهانی فیلم فجر ایران تجربه کنند.

شرط حضور فیلم‌های بلند ایرانی نیز آن است که تا پیش از جشنواره اکران نشده باشند و در جشنواره بین‌المللی نیز شرکت نکرده باشند. فیلم‌های ایرانی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند نیز برای درخواست شرکت در جشنواره جهانی تا اول مارس(دهم اسفندماه) فرصت دارند.

بنابراین گزارش، ۵ داور خارجی و ۲ داور ایرانی بخش مسابقه بین‌الملل سی‌و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را قضاوت می‌کنند.

در این بخش یک سیمرغ زرین بهترین فیلم و پنج سیمرغ سیمین در رشته‌های کارگردانی ، فیلم نامه ، بازیگر مرد ، بازیگر زن و جایزه ویژه دستاورد هنری در یکی از زمینه‎‌های فیلمبرداری، تدوین، موسیقی، طراحی لباس و یا طراحی صحنه اهدا می‌شود.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت۱۳۹۷) به دبیری سید رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =