ابوالحسن نواب*

به یمن رفاقت 40 ساله ای که با حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد دارم، به خوبی شخصیت ایشان را می شناسم و حضورشان را در جمع خطیبان جمعه موقت تهران به فال نیک می ‌گیرم. آشنایی ما با یکدیگر به حضورمان در حوزه علمیه برمی گردد که با هم، هم درس و هم بحث و از همه مهمتر رفیق صمیمی بوده ایم. بنده 40 سال است که به ایشان ارادت دارم و بجز طهارت روح، صفای دل، شخصیت ساخته شده معنوی و اهل کمال، چیز دیگری از ایشان ندیده ام و سراغ ندارم.

ایشان هم از لحاظ فضل حوزوی انسانی باسواد هستند و هم دانشگاه را خوب می شناسند که از این منظر با دانشگاهیان هم آشنایی کامل دارند. شاید بتوانم بگویم که حاج آقا ابوترابی از ابتدای انقلاب تاکنون با دانشگاهیان در ارتباط بوده اند و همین امر هم باعث شناخت ایشان از این قشر از جامعه شده است. از دیگر حسنات ایشان این است که در حوزه علمیه قم، هم دروس حوزوی و هم دانشگاهی را بخوبی فرا گرفته اند.

از ویژگی های دیگر حاج آقا ابوترابی می توان به نحوه فعالیت او در حوزه سیاسی اشاره کرد. ایشان در سیاست پخته و معقول و بسیار وزین حرکت می کنند و همین موضوع برای فردی که تریبون نمازجمعه تهران را در دست دارد یک حسن برجسته است. خلاصه کلام اینکه حضور حجت الاسلام ابوترابی در نمازجمعه تهران به این تریبون وزانت می دهد، به آن معنا می بخشد و باعث رشد و کمال آن جایگاه رفیع خواهد شد ان شاالله.

حضور کسی که از تریبون نماز جمعه عاقلانه صحبت کند و پختگی کامل را در بیان سخنان بکار ببندد و جانب اعتدال را در بکار گیری کلمات رعایت کند و مواضع خود را با استدلال و متین بیان کند، باعث می شود که مردم به جایگاه رفیع نمازجمعه پی برده و به آن روی بیاورند. حال با حضور ایشان که انسانی وزین و پخته و معتدل و عاقل در عرصه سیاسی کشور است و به هیچ جناحی وابستگی ندارد و فراتر از جناح های سیاسی حرکت می کند و بهتر از هرکسی به سوالات سیاسی پاسخ خواهند داد، شاهد استقبال بیشتری از نماز جمعه باشیم.

*رییس دانشگاه ادیان و مذاهب
29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 0
    تریبون نماز جمعه فقط بیان یک سری حرفهای دیکته شده و جناحی است